mboost-dp1

Android OS højt baggrundsdataforbrug


Gå til bund
Gravatar #1 - Emil Melgaard
23. jan. 2015 14:19
Mens jeg havde min telefon (Nexus 5) i lommen fik jeg en advarsel om at min datapakke på 8 GB var opbrugt, og da jeg ville se hvad jeg havde brugt alt den data på så jeg dette:

http://i.imgur.com/5DiMCpW.png

Hvad i alverden har den lavet, og hvordan undgår jeg at det sker igen? Jeg har genstartet telefonen, men da min datahastighed er blevet sat kraftigt ned jeg kan ikke så godt se om den fortsætter.

Som I kan se på billedet har det også brugt næsten hele batteriet. Batteriforbrugsoversigten siger at det er "Medieserver" der har brugt det.
Gravatar #2 - zymes
23. jan. 2015 16:01
Jeg fik ikk lige tjekket batteriet dengang, men jeg har prøvet det samme med 12GB i løbet af en nat, hvor det også stod til at være "Android OS". Fandt ikke ud af hvad det var dog..

Edit:
Min telefon er en Note 3, ikke en Nexus.
Gravatar #3 - starn
23. jan. 2015 16:25
#1, Bruger du Google backup eller ligne? Play Music osv. Der er et par stykker der skriver om at det kan være det her: http://androidandme.com/thread/android-os-crazy-da...
Gravatar #4 - Yong
24. jan. 2015 02:03
Da jeg skulle køre backup via en rsync app. Brugte jeg en del GB på det. Men det slog systemet også ind som om det var selve android der havde brugt alle de GB.
Så den mest logiske forklaring kunne måske være, du har en app der bruger en del data uden du måske lige nødvendigvis ved det.

Og et eller andet sted undre det mig, hvorfor den slår det ind som om at det er selve android der bruger det, når det er rsync app der teknisk set bruger dataen.
Derfor kan jeg ikke se pointen, hvad jeg kan bruge den info til, når den alligevel slår det "forkert" ind.
Gravatar #5 - Emil Melgaard
24. jan. 2015 17:20
#3:

Jeg bruger begge dele, men jeg har aldrig haft problemer med det før. Det virker som om de andre har et konstant højt forbrug mens det for mig var meget pludseligt at den brugte 8GB. Den har heller ikke brugt mere end 10MB siden.

Har den lige syntes at den skulle tage en fuld backup af hele telefonen?

Hvis det sker igen må jeg se om jeg kan finde et program der er lidt bedre til at analysere dataforbruget.
Gravatar #6 - rumagenten
2. feb. 2015 20:24
jeg har prøvet det med at den blev ved med at prøve at sende en for stor mail. det bruge 10gb på en nat eller noget i den stil... det kom også frem som android os.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login