mboost-dp1

Word og overskrifter


Gå til bund
Gravatar #1 - Wraith
17. feb. 2011 16:50
Nogen der ved hvordan man i Word kan indsætte en overskrift/mellemoverskrift etc.. således at selve skriften er hvid, men 'bjælken'/resten af linjen ud er farvet f.eks. blåt... Det skal se pænt ud by the way...

Mvh.
Wraith
Gravatar #2 - MiniatureZeus
17. feb. 2011 16:52
newz-Wraith (1) skrev:
Nogen der ved hvordan man i Word kan indsætte en overskrift/mellemoverskrift etc.. således at selve skriften er hvid, men 'bjælken'/resten af linjen ud er farvet f.eks. blåt... Det skal se pænt ud by the way...

Mvh.
Wraith

Er ikke sikker på du kan gøre det automatisk, altså som en del af formateringen, men du kan i hvert gøre sådan, så skrifttypen er hvid og baggrunden er den farve du ønsker. Du skal så bare være opmærksom på, at du skal placere et nbsp ved det punkt hvor du vil have bjælken skal gå til.
Gravatar #3 - vandfarve
17. feb. 2011 16:55
newz-Wraith (1) skrev:
Nogen der ved hvordan man i Word kan indsætte en overskrift/mellemoverskrift etc.. således at selve skriften er hvid, men 'bjælken'/resten af linjen ud er farvet f.eks. blåt... Det skal se pænt ud by the way...


Undskyld, men hvad?

Jeg kan sikkert godt hjælpe dig, men du må gerne uddybe, hvad du præcist mener. Du vil have skriften til at være hvid, men hvad mener du med "'bjælken'/resten af linjen ud er farvet f.eks. blåt"?
Gravatar #4 - t3hr0x
17. feb. 2011 17:05
I båndet øverst under fanen "Startside" er der en knap, der hedder "Skift typografier". Klik der, vælg "Typografisæt" og "Moderne".
Gravatar #5 - Wraith
17. feb. 2011 17:28
Tak Zeus.. hehe.. fik det til at lykkedes på den måde.. :P
Gravatar #6 - MiniatureZeus
17. feb. 2011 17:59
newz-Wraith (5) skrev:
Tak Zeus.. hehe.. fik det til at lykkedes på den måde.. :P

At your service!
Gravatar #7 - Alrekr
17. feb. 2011 18:38
MiniatureZeus (6) skrev:
At your service!


I morgen aften, i Odense, kl. 23. Husk femidom.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
17. feb. 2011 19:27
Alrekr (7) skrev:
I morgen aften, i Odense, kl. 23. Husk femidom.

Kan ikke imorgen, har en date med vandfarven.. Vi skal udveklse Ritter Sport og andre sjove ting..
Gravatar #9 - Wraith
17. feb. 2011 19:55
Nogen der så ved, hvordan man kan fjerne fodnote og sidehoved på 1 af siderne kun? - skal lave forside med eget billede...
Gravatar #10 - hgul
17. feb. 2011 20:04
#9 Det ville hjælpe lidt hvis du gad oplyse hvilken version af Office du bruger, men i 2007 er det under fanebladet "Indsæt" du kan redigere sidehoved / sidefod.

Når du så er i færd med at redigere sidehovedet eller sidefoden, kan du vælge, at der skal være en "Speciel første side".

Hvor indstillingen præcist gemmer sig i tidligere versioner af Office kan jeg ikke huske.


Et billede siger mere end 1000 ord ;-)
Gravatar #11 - Daniel-Dane
17. feb. 2011 20:04
Er det ikke noget med, at der en mulighed, som hedder "speciel første side" under det respektive faneblad?

#10
link fix-ish

P.S.
Jeg husker ret! :D
Gravatar #12 - hgul
17. feb. 2011 20:06
Daniel-Dane (11) skrev:

#10
link fix-ish


Fixed ;-)
Gravatar #13 - Alrekr
17. feb. 2011 20:15
#10/#11: Hvorfor ikke bare indsætte forside?
Gravatar #14 - Wraith
17. feb. 2011 21:31
Man kan kun i mac-versionen indsætte et forudlavet forside... en såkaldt skabelon.. men jeg fik det til at virke med lidt af jeres hjælp :P
Gravatar #15 - Daniel-Dane
17. feb. 2011 21:36
newz-Wraith (14) skrev:
Man kan kun i mac-versionen indsætte et forudlavet forside...
Forkert.
Gravatar #16 - Wraith
17. feb. 2011 21:39
Daniel-Dane (15) skrev:
Forkert.


Så er det skjult godt... har den engelske version... og kan ikke finde noget med forside foruden de forudlavede...
Gravatar #17 - Alrekr
17. feb. 2011 23:02
Daniel-Dane (15) skrev:
Forkert.


Forkert.

Man kan dog indsætte en forside med hvis baggrund og slette alt hvad der er på den. Det er hvad jeg gør, når jeg ikke bruger LaTeX.
Gravatar #19 - Alrekr
18. feb. 2011 06:51
#18: #16 klagede over, at man ikke kan indsætte en blank forside..
Gravatar #20 - Daniel-Dane
18. feb. 2011 07:43
Jeg forstod på ham, at det kun var muligt i Mac (og ikke Windows). En blank (for)side er da bare Ctrl+Enter.
Gravatar #21 - Alrekr
18. feb. 2011 08:35
#20: Nej, Ctrl+Enter er en blank side (eller rettere, sideskift). En forside er formateret specielt; det vil sige, den tælles ikke med som en side i sidetal, og sidehoved og sidefod inkluderes ikke.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login