mboost-dp1

WinXP tablet installation via USB-stick?


Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
22. jan. 2011 14:43
Jeg har fået min fars gamle tablet PC (HP tc4200), hvor harddisken er wiped clean. Jeg har ikke WinXP tablet skiven, men licens sidder stadig på computeren. Og det ser dog ikke ud til at HP er så flinke at levere andet end drivere.
En hurtig søgning på google og min alternative favorit, gav ikke noget resultat.
Er der nogen der ligger inde med en skive til sådan et apparat?
Og hvordan får man fikset en USB-stick fra en CD?
Gravatar #2 - rasmusssen
22. jan. 2011 14:45
USB CD drev? ellers Boot fra usb
Gravatar #3 - Dreadnought
22. jan. 2011 14:56
Godt så, så mangler jeg bare en tablet installations-CD.
Gravatar #4 - rasmusssen
22. jan. 2011 16:05
Prøv med Ubuntu eller windows 7, de virker godt som tablet os
Gravatar #5 - Dreadnought
23. jan. 2011 13:43
Ubuntu kører ganske udemærket på den. Der mangler dog support for de ekstra knapper der sidder på den. Og et skærmtastatur.
Gravatar #6 - BlackFalcon
23. jan. 2011 14:49
Dreadnought (1) skrev:
Og hvordan får man fikset en USB-stick fra en CD?


Der findes værktøjer til det formål, men spørgsmålet er om pc'en understøtter boot fra usb. Man skal ikke så langt tilbage før de ikke kunne det. Prøv at søge efter USB prep, makebootable og unetbootin. Ellers må du enten installere via ekstern DVD-drev eller direkte fra harddisken. Edit: Opdager lige du har fået tips herom i #2.

Dreadnought (3) skrev:
Godt så, så mangler jeg bare en tablet installations-CD

Well, hvis du er den retmæssige ejer af licensen, kan det måske retfærdiggøres at downloade en WinXP tablet edition fra et af de "mørke" områder på nettet.
Gravatar #7 - Dreadnought
23. jan. 2011 19:57
#6 Ja, den understøtter skam USB-boot. Det er sådan jeg har fået Ubuntu på den. ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login