mboost-dp1

Windows Phone 7


Gå til bund
Gravatar #1 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 08:59
Right, nu har jeg haft min HTC Mozart nogen dage og er i første omgang meget imponeret over WP7.

Men der er nogen småting jeg godt tænke mig at ha opklaret, eller få noget info om:

Holder man låse-knappen nede, slukker telefonen uanset om telefonen er låst eller ej. Røv iriterende for det sker tit når telefonen ligger med 'hovedet ned' at knappen bliver udsat for pres når man sidder.
- slukke mens den er låst? retarderet
- WP7 spørger ikke om det nu også er det man vil? ville være rart

Man kan ikke indstille snooze tid - meget træls da jeg skiftede Milestonen ud netop fordi den ikke kunne vække mig når den skulle - Nu må jeg så døje med en telefon der ødelægger min søvn.
- Gemmer der sig en indstilling et sted jeg ikke kan finde?

Video optagelse er ikke i højeste opløsning som default, men skal vælges hver gang der skal optages.
-Giver jo ikke nogen mening.


Noget der ligner én dags batteri selv ved kun svagt brug? det dur bare ikke - Men den får HTC skylden for.
Ellers kan Mozart godt anbefales. Skærmen er fantastisk, lyden er heller ikke helt skidt. Den er meget fiks og hurtig :)
Gravatar #2 - fjols
4. apr. 2011 09:05
Mht. snooze tid er det så ikke sundere bare at stå op?

Batteritid på én dag er vel desværre standard for HTC's telefoner. Hvis man endelig får den til at holde mere end en dag, så dør den i løbet af natten. Hvilken smartphone er egentlig bedre mht. batteri?

Tak for review ellers. Skal selv have en WP7 tlf. når min Desire skal skiftes.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 09:15
Jo.. men det er ikke fordi jeg skal op, at vækkeuret ringer.
Det handler om mine drømme projekter, det skal vi ikke ind på for så bliver folk sure :D

Min MileStone kunne snildt holde strøm i 2 dage >_< den havde så også lidt større batteri.
Jeg har set man kan købe større batteri til Mozarten, så det skal prøves.

BTW Ingen Zune Market ( eller hvad de kalder det ) i DK so far ^^ vigtig ting at have i tankerne :P

Telefonen er ellers nice, unibody alu!
Det er åbenbart kun Motorola der laver mandetelefoner (dvs i stål) Men jeg tror godt Homokontoen ikke bliver overtrukket af en alu-telefon. ;)

Gravatar #4 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 09:36
Bam, bestilt 1800MaH Batteri - det medfølgene er 1300MaH

Glæder mig til at se om der er en mærkbar forskel
Gravatar #5 - fjols
4. apr. 2011 09:40
Opdater lige når du får det.
Kan man købe originalt HTC batteri? Og hvad måtte du give?
Gravatar #6 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 09:48
http://www.mugen-power-batteries.com/mugen-power-1...

Desire Z batteriet skulle svjv også passe.

Mugens batterier har et godt ry, så stoler på at det fungere :D
Gravatar #7 - WeezY
4. apr. 2011 09:50
SleepMaster er vist app til dig...

der er stadig en del mangler og fejl i WP7... men til okt. kommer Mango updaten. med 500 rettelser og så bliver den også Dansk... glæder mig...
Gravatar #8 - XorpiZ
4. apr. 2011 09:57
Jeg tror personligt Mango bliver for WP7 hvad Android 2.0 var for.. ja.. Android. :)
Gravatar #9 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 10:18
kendt problem med at den slukker åbenbart

http://forum.xda-developers.com/archive/index.php/...
Gravatar #10 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 10:36
Når jeg skriver noget på Newz via telefonen går det heller ikke så godt.

SlettetBruger (25774) skrev:
...der skriver følgende i normal hastighed på WP7:


Hem e,håbe a e daean ehrhtad san åbesrvs


Jep, WP7 og NewZ... Ikke nogen succes.

Der sku stå: (skrevet meget, meget langsomt)
Hej med jer, håber i har det godt. Jeg har ihvertfald. Savner jer, håber snart vi ses.


Som i kan se... ikke specielt imponerende, hvor fejlen ligger skal jeg ikke sige noget om.

Nu mangler vi bare Flash understøttelse...
Gravatar #11 - XorpiZ
4. apr. 2011 11:36
SlettetBruger (10) skrev:
Som i kan se... ikke specielt imponerende, hvor fejlen ligger skal jeg ikke sige noget om.


I dine fingre vel sagtens.
Gravatar #12 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 12:17
^^ NÆ
Gravatar #13 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 12:20
Jeg kan iøvrigt tilføje at jeg elsker at der er god valgmulighed for lydstyrke på WP7.
Hvor jeg på min Android kun havde 4-5 forskellige styrker har man på WP 30 forskellige højder. Meget rart hvis ikke gider sidde klemt mellem en tone der enten er for høj eller for lav.

Der er selvfølgelig langt fra 30 til 0 hvis man skal skrue ned. Men der kommer så en "Vibrate" knap frem når man trykker én gang på lyd knapperne. Meget fikst når man først har lært hvor man an trykke ;D
Gravatar #14 - Cloud02
4. apr. 2011 12:36
SlettetBruger (1) skrev:
Video optagelse er ikke i højeste opløsning som default, men skal vælges hver gang der skal optages.
-Giver jo ikke nogen mening.

Reset til default på foto og video var en designbeslutning som de tog.
http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/windows...

Problemet er når handset manufacturers laver ting som anti-shake, forskellige fokus typer og sådan. De trænger til at lave en user-defined default setting.

Mit største problem med min Omnia 7 er at det er lidt småbesværligt at tage telefonen og lægge på. Jeg kan ikke se logikken i at skulle slide op og så trykke for at tage telefonen og så er læg på alt for lille. Jeg kunne godt bruge at låse-knappen også lagde på.

Så synes jeg at det er spøjst den ikke har smart-dial, når den samme funktion er integreret i SMS-delen.

@ Zune Marketplace
Så synes jeg at der mangler sorteringsmuligheder og bedre søgemuligheder. Sorter efter rating ville være en start.

Lockscreen og Glance & Go konceptet var, hvad der især tiltrak mig, og det er jeg også rigtig glad for. Det spiller bare!
Gravatar #15 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 12:46
Cloud02 (14) skrev:
Jeg kan ikke se logikken i at skulle slide op og så trykke for at tage telefonen og så er læg på alt for lille. Jeg kunne godt bruge at låse-knappen også lagde på.


Lykkedes mig at miste et opkald netop pga dette :D

Det kan de gøre bedre, ikke at det er det største problem dog. Jeg er mere ops på at den slukker når den ligger i lommen.

Hvad skær der hvis du holder sluk knappen inden på Samsungen imens den er låst?
Gravatar #16 - Cloud02
4. apr. 2011 13:18
SlettetBruger (15) skrev:
Hvad skær der hvis du holder sluk knappen inden på Samsungen imens den er låst?

Den slukker.
Den er så ret svær at holde nede ved en fejl, da jeg har en casemate plastik beskytter rundt om den: http://www.case-mate.com/Samsung-Omnia-7-Cases/Cas...

De koster £15 på amazon.co.uk + shipping - Find noget til £5 så er der free delivery ;p
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=searc...

Case-maten tilføjer 1mm tykkelse på hver side og bagsiden.
Gravatar #17 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 13:24
Giver ikke meget mening at pakke en telefon ind, når man har købt den netop fordi den er mere hårdfør end plastik modellerne :D ligesom det heller ikke giver mening at pakke en iphone ind hvis man køber den for designet.

Men jeg kan godt se det attraktive mht knappen.

Jeg må se om jeg kan få implementeret det i min håndbevægelse, således at telefonen ligger med knappen opaf i min lomme. Sådan som den er nu kommer det pres på knappen når jeg løfter højre ben. >_<
Gravatar #18 - Magten
4. apr. 2011 13:28
Sidder power knappen ikke i toppen?

Jeg har altid haft en eller anden psykose med at min telefon skulle ligge på en bestemt måde i min lomme. Skærmen ind mod låret og toppen op af.. Ellers kan jeg slet ikke finde ud af det når den ringer og jeg tager telefonen op af lommen >_<
Gravatar #19 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 13:32
Jeg ligger den med toppen ned ^^ hvilken side glasset ligger afhænger af hvor sejg jeg vil føle mig når jeg spinder telefonen rundt i hånden imens den nærmer sig lommen :P

Tror jeg har lært tricket nu..
Gravatar #20 - Cloud02
4. apr. 2011 13:49
Magten (18) skrev:
Sidder power knappen ikke i toppen?
Ikke på Omnia 7 der sidder den på siden. Det fungerer fint nok, HVIS MAN SÅ OGSÅ BARE KUNNE LÆGGE PÅ MED DEN SAMME KNAP.
Gravatar #21 - Cloud02
4. apr. 2011 13:50
SlettetBruger (17) skrev:
Giver ikke meget mening at pakke en telefon ind, når man har købt den netop fordi den er mere hårdfør end plastik modellerne :D ligesom det heller ikke giver mening at pakke en iphone ind hvis man køber den for designet.

Det er jo så lige det ikke :p
Jeg har nu ikke noget problem med at ofre 2mm bredde og 1mm tykkelse og 120kr på at sikre min telefon ikke smadrer når (ikke hvis) jeg er klodset og den falder på jorden.
Gravatar #22 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 13:51
På siden? troede 'i toppen til højre' var en standard...

Der kan man bare se,

En anden ting der slår mig.
Hvis man kommer til at gå ind på FM radio. Vil denne oprette genvejsknapper i den dropdown der kommer når man ændre på lydstyrke, disse genvejsknapper forsvinder kun hvis man genstarter.

My bad? or Windows error?
Gravatar #23 - Slettet Bruger [3651131280]
4. apr. 2011 13:54
Cloud02 (21) skrev:
Jeg har nu ikke noget problem med at ofre 2mm bredde og 1mm tykkelse og 120kr på at sikre min telefon ikke smadrer når (ikke hvis) jeg er klodset og den falder på jorden.


Undskyldt.
Det er ikke alle der kan rende og skifte telefon hele tiden. men jeg regner nu med det er de færreste telefoner der går fuldstændig i smadder når man taber dem.
Med alu banditter kan de højst blive skrammet. og skrammer er helt fint med mig :D Det går ind under 'slid' og gør at jeg ikke har det så skidt med mig selv når jeg skal købe ny telefon til 4k om 1½ år

Med mindre de lander med glasset på en sten.
Gravatar #24 - Slettet Bruger [3651131280]
5. apr. 2011 07:33
2 MOAR

Jeg vil gerne se en video... men uden lyd...
DET KAN MAN IKKE.. uden at skulle vente på at den skruer ned fra 30 til 0... Savner lidt en universal mute-knap. modsat den muteknap der kun slukker ringetoner.

Hvis man skriver på telefonen.. og rammer et sted nederst, på den nederste linie af karaktere ( den med space, og 'ABC/&123' knapperne ) så lukker tastaturet, som om der lige er en milimeter at det BAG tastaturet man kan ramme, og gør man det minimere tastaturet selvfølgelig.
meget iriterende.
Har samtidig lagt mærke til at den, et par gange, har lavet det nummer at når man trykker space så tror den man trykker på knappen 1 cm derfra... som om den midlertidigt er ude af kalibrering.
Gravatar #25 - Slettet Bruger [3651131280]
6. apr. 2011 19:28
NoDo updaten har IKKE hjulpet på nogen af de nævnte 'issues'
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login