mboost-dp1

Windows Performance Counters


Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
6. aug. 2011 10:06
Jeg har i flere år ofte brugt remote performance counters til at overvåge hvordan performance var på andre maskiner i netværket. For nyligt prøvede jeg at gøre det samme fra en Windows 7 (Ultimate) maskine til en anden Windows 7 (Ultimate) maskine - Men uden held.

Jeg er naturligvis administrator på begge maskiner og begge maskiner sidder på samme lokalnetværk og er på samme domæne. Desværre er fejlmeddelelsen som performance monitoren giver, ret intetsigende (Unable to connect to machine) så der er ikke meget hjælp at komme efter der.

Jeg har forsøgt at slå firewall'en fra for at se om den var problemet, men det har ikke været årsagen. Jeg har også forsøgt at starte forskellige services, som feks Remote Registry, men uden held.

Er der en af jer som ved hvad der skal til for at kunne få remote performance counters til at virke fra en Windows 7 til en anden Windows 7 maskine ?
Gravatar #2 - BlackFalcon
6. aug. 2011 12:05
Hmm...jeg beklager hvis jeg giver et dårligt råd her, da jeg ingen praktisk erfaring har med det, men har du fulgt rådene i fx. denne guide (ja jeg ved godt de i sidste ende bruger det til et helt andet produkt):

http://poorperformance.com/wiki/index.php?title=Ho...

Sørg også for at autentificere dig overfor den anden maskine, fx. ved at åbne registry og logge remote ind, og/eller skrive \\192.168.1.2\c$ så den beder om login (indsæt selv IP på remote-maskinen).
Gravatar #3 - Mort
6. aug. 2011 12:21
Ja, den side har jeg været igennem. Det er dog hjælp til et tredjeparts produkt som gør brug af feks Windows performance counters.

Login er ikke et problem på maskinen. Jeg bruger samme domain account på begge maskiner og accounten er administrator på begge maskiner. Jeg kan også uden problemer åbne c$ på remote maskinen.
Gravatar #4 - Mort
6. aug. 2011 12:52
Jeg har selv fundet svaret ved trial and error.

Remote Registry servicen skal køre på den maskine man forsøger at connecte til.

Netlogon skal tillades gennem firewall'en på den maskine man forsøger at connecte til.

Og så er det værd at bemærke at Performance Monitor toolet i Windows ikke connecter for hver gang man forsøger at indtaste navnet på den maskine man forsøger at connecte til.

Hvis den først een gang har skrevet at den ikke kan connecte, så nytter det ikke at ændre indstillingerne på den anden maskine og så prøve igen - Man skal også lukke Performance Monitoren ned og starte den op igen for at forsøge igen, ellers skriver den bare at den ikke kan selvom den ikke engang prøver.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login