mboost-dp1

Windows 8 Developer Preview


Gå til bund
Gravatar #1 - VonDoom
14. sep. 2011 12:32
Howdy boys

Så kan I få Windows 8 Developer Preview her.

Skal selv i gang med at lege, min søns barsel skal jo gå med et eller andet ;o)

Del gerne dine erfaringer med Win 8 her - Enjoy
Gravatar #2 - Brugernavn
14. sep. 2011 12:33
Fucking sweet!
Gravatar #3 - milandt
14. sep. 2011 12:38
Nice. 12 MB/sec. 4,8 GB hentet på et par minutter :) håber det er lige så hurtigt at installere.
Gravatar #4 - NightZtorm
14. sep. 2011 12:55
det tog 14 min at installere på min 4 år gamle bærbar =)
Gravatar #5 - VonDoom
14. sep. 2011 18:36
Desværre er den browser de bruger i "Start view" 64 bit...

Så ingen flash :(

Jeg forsøgte mig med Flash 11 RC1, men uden held...
Gravatar #6 - Brugernavn
14. sep. 2011 18:46
Jeg nåede lige at starte det, og konstatere at der ikke rigtigt skete noget, når jeg trykkede på de forskellige tiles.
Gravatar #7 - VonDoom
14. sep. 2011 19:01
#6
Alting suser afsted hos mig :o)

Men nogle af tiles'ene bærer præg af at være lavet af praktikanter som Microsoft også siger, Facebook tilen stinker i hvert fald...
Gravatar #8 - Brugernavn
14. sep. 2011 19:16
VonDoom (7) skrev:
#6
Alting suser afsted hos mig :o)

Men nogle af tiles'ene bærer præg af at være lavet af praktikanter som Microsoft også siger, Facebook tilen stinker i hvert fald...

Starter IE når du trykker på IE tilen?

Jeg har måske problemer fordi, jeg har virtualiseret det, men jeg kan sagtens trække dem rundt, etc.
Gravatar #9 - VonDoom
14. sep. 2011 20:38
#8
Ja, IE starter når jeg klikker på tilen, men tilen er desværre sat op til at starte IE 64 bit. Det er lidt problematisk (se mit indlæg #5). Jeg har ellers defineret Google Chrome som standard browser, men når jeg opretter en Newz.dk tile så åbnes denne i IE 64 bit ...

Dog skal det retfærdigtivis bemærkes at IE 64 bit full screen løsningen er lidt fed, specielt fordi man stadig har en slags 'tabs'.
Gravatar #10 - Magten
14. sep. 2011 21:05
Er der nogen der har prøvet det i VMware Fusion? Det skulle vist virke i v4 men jeg har ikke hørt noget om hvor godt.

Regner selv med at installere det imorgen.
Gravatar #11 - Magten
14. sep. 2011 21:46
Nå, jeg kunne sgu ikke vente.. Det kører ikke i VMware Fusion 3.1.3, men opgraderer man til v4 så kører det helt perfekt.

Det skal nok blive spændene at lege med!
Gravatar #12 - Brugernavn
15. sep. 2011 07:12
Nå, nu fik jeg det til at starte apps.

Det ser sgu godt id, men Metro UI giver mere mening med en touch skærm.
Gravatar #13 - pinata
15. sep. 2011 16:29
Jeg har haft STORE problemer med at få Skype til at fungere. Gennem skypes forum har jeg fået et link hertil:
http://download.skype.com/msi/SkypeSetup_5.5.0.117...

Som er en version der (for mit vedkommende i x64), virker perfekt!
Gravatar #14 - pinata
15. sep. 2011 16:33
Og er man træt af Metro UI, så kan man slå det fra således:

- Åben Metro, skriv "Regedit"
- Gå til "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Wi
ndows\CurrentVersion\Explorer"
- Lav: RPEnabled om fra "1" til "0" (Og tilbage til 1, hvis du savner Metro!).
- Reboot, og vupti - du har good ol' Windows 7 circle-logo menu tilbage!
Gravatar #15 - VonDoom
15. sep. 2011 22:13
Er jeg den eneste der mangler en restart/shut down knap et sted?

Jeg hælder efterhånden til #14 pinata's råd med at slå Metro fra...
Gravatar #16 - pinata
15. sep. 2011 23:59
More news:
Har MSI motherboard, og Windows 8 har åbenbart så store problemer med drivers der ikke er kompatible, at opdatering af selvsamme er umuligt. Drivers til grafikkort osv virker, men at opdatere dem er ikke en mulighed.
Samtidig har jeg oplevet en del crash med bla spil fra steam, der IKKE kører på source engine (den er flawless!).

Prøvede at åbne Crysis 2: Skærmen er lavet om til et format, som er en ULTRA tynd bjælke, så man ikke kan se hvad der sker.

Prøvede at åbne Space Marines: Sort skærm...Crash.

World of Warcraft kører som det skal, intet der.

Så er du gamer, er Windows 8, nok lige nyt nok endnu!
Gravatar #17 - Magten
16. sep. 2011 05:05
VonDoom (15) skrev:
Er jeg den eneste der mangler en restart/shut down knap et sted?
Jeg har endnu kun fundet den når jeg er logget ud.

Og når jeg så bruger den lukker den ikke ned, men kommer i et stadie hvor der bare er sort skærm og jeg kun kan slukke den på den hårde måde.
Gravatar #18 - trylleklovn
16. sep. 2011 06:29
#1 Nu kører man vel aldrig et developer preview som sit primære OS.

#8 Hvordan fik du det til at virke? Jeg kan ikke starte nogle Metro apps, når jeg klikker på dem bukker knappen bare ind, men der sker ingen ting. Jeg kører det i VirtualBox.
Gravatar #19 - NightZtorm
16. sep. 2011 06:38
for shutdown, kør musen ned i venstre hjørne > settings > power > shutdown
Gravatar #20 - Mnc
16. sep. 2011 08:44
NightZtorm (19) skrev:
for shutdown, kør musen ned i venstre hjørne > settings > power > shutdown

Det virker godt nok omstændigt, selv for et preview.
Gravatar #21 - NightZtorm
16. sep. 2011 08:58
man kan så også trykke ALT+F4 når man står på desktop
Gravatar #22 - trylleklovn
16. sep. 2011 09:04
Mnc (20) skrev:
Det virker godt nok omstændigt, selv for et preview.


Tsk tsk, du kan slet ikke følge Microsofts totalt fremsynede tankegang. Du ved jo godt at desktop-pc'en er erklæret død, alle mennesker fra nu (!) af køber kun tablets! Og det fede med en tablet er at man aldrig behøver slukke den! SMART!
Gravatar #23 - Daniel-Dane
16. sep. 2011 09:56
NightZtorm (21) skrev:
man kan så også trykke ALT+F4 når man står på desktop


Too mainstream for newz.dk.
Gravatar #24 - NightZtorm
16. sep. 2011 09:59
Daniel-Dane (23) skrev:
Too mainstream for newz.dk.


sry... det jeg mente er at du skal trykke Win+r > shutdown -s -f -t 0
Gravatar #25 - Daniel-Dane
16. sep. 2011 10:36
lolfail

-f bruges implicit ved -t

Altså
Win -> shutdown -s -t 0
Gravatar #26 - Mnc
16. sep. 2011 10:37
"-t 0" virker fint for "-r". Har jeg brugt masser af gange, når en PC hænger, men man stadig vil lukke den "nogenlunde pænt" ned.
Gravatar #27 - Daniel-Dane
16. sep. 2011 10:41
Hov, min fejl. Jeg læste forkert sidste gang. ): Jeg har også selv brugt -t 0...
Gravatar #28 - NightZtorm
16. sep. 2011 10:41
0 virker også fint for shutdown, og uden f kræver den at brugeren trykker luk hvis der er et program der blokerer for nedlukning
Gravatar #29 - Daniel-Dane
16. sep. 2011 10:45
/t xxx Set the time-out period before shutdown to xxx seconds.
The valid range is 0-315360000 (10 years), with a default of 30.
If the timeout period is greater than 0, the /f parameter is
implied.
/f Force running applications to close without forewarning users.
The /f parameter is implied when a value greater than 0 is
specified for the /t parameter.


Ja, jeg har vist blandet rundt i det! ):

-s -t 1
eller
-s -f -t 0

Men man burde bruge -s -t 0, så programmerne kan lukke i fred, med mindre man ønsker potentielt datatab.
Gravatar #30 - Mnc
16. sep. 2011 10:51
Jeg bruger ofte kun cmd->shutdown lokalt, når windows ikke fatter at lukke diverse ting der ligger i baggrunden.
Ofte har jeg gemt hvad jeg skal gemme, før jeg forsøger at reboote.

Daniel-Dane (29) skrev:
Men man burde bruge -s -t 0, så programmerne kan lukke i fred, med mindre man ønsker potentielt datatab.

Men jow, for remote reboots er det nok meget godt, hvis man ikke SKAL bruge default timeout eller noget i nærheden, før brugere kan nå at gemme div. ting.

Altså så man kunne -t 5, og så den stadig ikke -f, således at brugerne kan følge med.
Gravatar #31 - Daniel-Dane
16. sep. 2011 11:02
Hvis baggrundsprogrammerne ikke lukker, når Windows fortæller dem, at maskinen er ved at lukke, så har de ikke fortjent at køre i første omgang. Steam havde længe et problem med det, men den lukkede med det samme, valgte man at lukke den normalt først.

Also, lol @
"Please make our lawyers happy by reading this carefully (there won't be a quiz later)"
Gravatar #32 - Magten
16. sep. 2011 12:32
-f bør være standard ved shutdown/reboot af en Win2k3 server hvis man ikke har ILO eller lignende. De har en tendens til at stoppe shutdown, men først lige efter de har dræbt RDP servicen så man ikke kan komme på den remote igen..
Gravatar #33 - Mnc
16. sep. 2011 18:08
#31
Jeg har også så småt vænnet mig til at lukke mange programmer manuelt inden jeg lukker/genstøvler. De reagerer ofte meget hurtigere hvis man skal rundt og højreklikke -> Luk.

#32
RILO burde bare være standart i servers + server OS bør simpelthen ikke have sådanne fejl. (eller desktop OS for den sags skyld...)
Gravatar #34 - Magten
16. sep. 2011 18:22
Mnc (33) skrev:
RILO burde bare være standart i servers + server OS bør simpelthen ikke have sådanne fejl. (eller desktop OS for den sags skyld...)
Helt enig :)

Vi har/havde (meget er jo virtualiseret idag) heldigvis heller ikke så manger servere uden. Men der har da været udkald til vagten hvor han har måtte køre ud til datacenteret blot for at trykke på en power knap :D
Gravatar #35 - Mnc
16. sep. 2011 18:41
Vi havde også nogle tilkald fra tid til anden, men ofte var der en eller anden form for staff onsite.
Der var døgnovervågning på flere lokationer, og den største lokation havde altid personale på stedet.

Nogle af de mindre lokationer krævede dog nogle gange, at man vækkede folk som intet havde med noget at gøre... Men nogen skal jo køre ind og trykke på knappen, og gøres, det skal det. :D

De mindre lokationer i hovedstadsområdet havde dog 24/7 bemanding af sikkerhedsvagter, som man kunne be' om hjælp. Det var et fåtal af dem, som ikke synes om, at lave andet end det samme igen og igen (gå deres rundter)
Gravatar #36 - VonDoom
16. sep. 2011 19:33
#18
Jeg tester det som primary OS i en uge eller to... Da jeg alligevel skal geninstallere.
Så får jeg testet i bund, jeg kan eksempelvis oplyse at Steam og diverse spil kører som smurt.

Jeg går ud fra at Win 8 vil bliv opdateret efterhånden som vi kommer nærmere på Betaen eller?
Gravatar #37 - pinata
16. sep. 2011 22:48
Hele 6 nye Developer Preview updates i dag.
De ser alle ud til at omhandle kompabilitet og startup/sleep/shutdown fixes...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login