mboost-dp1

Windows 7 Taskbar fail! :(


Gå til bund
Gravatar #1 - RoiDanielsen
15. feb. 2011 20:48
Hej Newz.

Min Windows 7 Taskbar med det der Aero Tema, failer!

Hvis jeg for eksempel har 2 vinduer fra det samme program kørende, så nægter den at vise de forskellige vinduer når musen svæver over det store ikon på selv taskbaren.

Det er ret irriterende, med for eksempel Blender. Blender har et eller andet sjov kørende i baggrunden, som min Taskbar opfatter som endnu et vindue for Blender. Derfor, hvis jeg minimerer mit Blender for at se noget andet evt. Chrome eller noget blabla, så kan jeg fanme ikke åbne det igen!?!

Jeg har søgt Google ind og ud og jeg kan fanme ikke se hverken løsninger eller andre med samme problem... Help.
Gravatar #2 - meh
15. feb. 2011 21:20
Hvis det skulle være et noget ældre (eller ringe programmeret?) program kan windows 7 / aero måske ikke render vinduet i aero og vil i de tilfælde visse et statisk "vindue" eller en simpel tekst linje med programmets form "caption" som det hedder, altså dens vindue titel hvis den har sådanne en.
- Dette kan du ikke noget andet ved end at finde nyere version af programmet hvis muligt.

Blender 2.5 beta virker fint her, den launcher en prompt (ala dos vindue) Formodentlig for at afvikle blender miljøet. Begge vinduer visses korrekt på mit system.
- Hvis du ikke benytter nyeste version prøv den lige.
- Hvis det ikke dur vil jeg personligt mene at det er mindre sandsynligt et driver problem og vil gætte på windows er problemet her og ja kender sku ikke lige en nem løsning. I det tilfælde er repair, opgradering eller reinstallation vel dine muligheder.
Gravatar #3 - csstener
15. feb. 2011 22:57
Det er vel ikke sådan at du har hentet en anden explorer.exe som ikke køre så godt??
Gravatar #4 - csstener
15. feb. 2011 23:22
Du kunne jo også prøve denne guide Det er godt nok til vis man får et tomt preview af det windue som du holder musen over. Men det skader ikke at køre den fejl søgning som guiden sige man skal køre.
Gravatar #5 - RoiDanielsen
17. feb. 2011 17:59
csstener (3) skrev:
Det er vel ikke sådan at du har hentet en anden explorer.exe som ikke køre så godt??


Nej :)

csstener (4) skrev:
Du kunne jo også prøve denne guide Det er godt nok til vis man får et tomt preview af det windue som du holder musen over. Men det skader ikke at køre den fejl søgning som guiden sige man skal køre.


Mit problem er at jeg previewet slet ikke dukker op :s
Gravatar #6 - Alrekr
17. feb. 2011 18:38
Har du forsøgt at finde .exe-filen og sætte den til at køre i kompatibilitetstilstand for Windows XP? Jeg ved ikke om det har noget stort at skulle have sagt her..
Gravatar #7 - csstener
17. feb. 2011 18:53
Ok... #5 er lidt forviret for først så viser den det forkerte windue og nu siger du at den ikke viser noget??...I'm confused
Gravatar #8 - Daniel-Dane
17. feb. 2011 19:46
Højreklik på Proceslinje og vælg Egenskaber. Leg rundt der, bl.a. med "Brug Aero Peek til at vise et skrivebordseksempel".
Gravatar #9 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
18. feb. 2011 11:39
Nemt, lav taskbaren om så den viser det på den "gammeldags" facon istedet for et stort ikon :D

Min kører stadig AERO, men med "gammeldags" taskbar, dvs lille ikon + tekst (dog hvis den bliver fuld så merger de)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login