mboost-dp1

win7 -> win8 opgradering - giver det mening for mig?


Gå til bund
Gravatar #1 - Dr.pikkuk
28. nov. 2012 08:35
Hej newz.

i lys af det relativt gode tilbud på opgradering fra windows 7 (ultimate) til windows 8, er jeg lidt i tviv, om det overhovedet vil give mig noget som helst?

jeg har faktisk været ret glad for win 7, og ved ikke om der er nye features i win 8 (udover touch understøttelsen, som jeg intet får ud af) der gør at det kan betale sig for mig at opgradere?

Hvad er den store kicker? er der nogen?

mvh. Pikkuk
Gravatar #2 - mfriis
28. nov. 2012 09:36
Hvis du gamer og går op i din maskine så vil du få noget ud af Windows 8 alene fordi kommende opdateringer til DirectX nok bliver Windows 8 ekslusivt.

Den næste DX update kommer også til Windows 7, men i en skrabet udgave.
Gravatar #3 - fjols
28. nov. 2012 10:34
Boot tiden alene er nok til, at jeg synes de 240 kr. var det værd.
Derudover er der mange små ting der gør, at jeg finder det bedre end Windows 7, f.eks. kopieringsboksen har mb/s med, man kan søge nærmest overalt, brugbar lockscreen osv.

Hvis du er nærig og/eller ikke kan lide forandringer, så er det sikkert ikke noget for dig :)
Gravatar #4 - Mort
28. nov. 2012 11:17
mfriis (2) skrev:
Hvis du gamer og går op i din maskine så vil du få noget ud af Windows 8 alene fordi kommende opdateringer til DirectX nok bliver Windows 8 ekslusivt.


Indtil videre er det eneste som DirectX til Windows 8 kan, som den til Windows 7 ikke kan, at vise stereoskopisk 3D grafik, til brug i 3D briller.
Gravatar #5 - Chewy
28. nov. 2012 11:19
Hvilket Nvidia understøtter i deres egen software. Og så vidt jeg ved gælder det også hos AMD. Så man går reelt set ikke glip af noget lige pt...
Gravatar #6 - Mort
28. nov. 2012 12:00
Forskellen er at det med DirectX automatisk er alle 3D applikationer som understøtter det.

Med NVidia og AMDs implementationer skal hver enkelt program være designet til det for at få samme effekt.

Jeg har en kammerat som prøvede NVidias briller i WoW og var slemt skuffet fordi dybdeeffekten ikke altid hang sammen.
Gravatar #7 - kinaholm
5. dec. 2012 09:34
#3 du kan da også få vist mb/s i windows 7, hvis du expander vinduet ved kopiering?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login