mboost-dp1

win 7 og tv. HELP!!


Gå til bund
Gravatar #1 - serpent
4. dec. 2009 23:54
Jeg har et ati 4850 og tv som er tilsluttet med hdmi

Hver gang jeg har haft slukket for tvet er jeg nød til at gå gennem en træls manøvre for at få billede på det.

Der er sort skærm ind til jeg skifter mellem extented og duplicate display.

Er der nogen der ved hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre ?

Det kan da ikke være rigtig det skal være nødvendigt!


Min win 7 hade liste:

* Messenger hører til nede i højre hjørne!!! hvorfor skal man køre den i vista mode for den fatter det!?
* 2 sound devices i win 7. Need i say more?
*vinduer som bliver ved med at lægge sig under taskbar! WTF!!!!
*installer win 7 med tv tilsluttet og bliv gal i skralden.
*nå ja, og så ovenstående problem (strengt taget ikke sikkert ms har skylden for dette)
Gravatar #2 - Tumleren
5. dec. 2009 00:58
serpent (1) skrev:
* 2 sound devices i win 7. Need i say more?


Please do
Gravatar #3 - Plimmer
5. dec. 2009 01:06
Pidgin er nede i mit højre hjørne.
Jeg har 2 lydkort i min maskine
Jeg trækker ikke vinduer ned under min taskbar..
Kig i din bios og sæt PCI-E/AGP som primær istedet for HDMI

Den nye Office beta irritere mig noget mere.
Gravatar #4 - ajust
5. dec. 2009 01:42
winkey + p
Gravatar #5 - Saxov
5. dec. 2009 15:00
serpent (1) skrev:
Messenger hører til nede i højre hjørne!!! hvorfor skal man køre den i vista mode for den fatter det!?
Hvis du absolut vil køre den som en notification service, og ikke benytte dig af Win7's muligheder, så find filen:
"C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe"
og sæt den til at køre i vista eller xp mode.
Gravatar #6 - mbw2001
5. dec. 2009 19:49
serpent (1) skrev:
Messenger hører til nede i højre hjørne!!! hvorfor skal man køre den i vista mode for den fatter det!?


Ja. Hvorfor fatter Microsoft ikke at når vi betaler flere hundrede kroner for en ny version af deres styresystem, så er det mindste de kan gøre da ikke at ændre noget som helst.
Fornyelse. Fy føj!
Gravatar #7 - themuss
5. dec. 2009 20:43
serpent (1) skrev:
* Messenger hører til nede i højre hjørne!!! hvorfor skal man køre den i vista mode for den fatter det!?


Saxov (5) skrev:
Hvis du absolut vil køre den som en notification service, og ikke benytte dig af Win7's muligheder, så find filen:
"C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe"
og sæt den til at køre i vista eller xp mode.
Jaeh... det smager godt
Gravatar #8 - serpent
8. dec. 2009 14:08
#5 Du fik vidst ikke læst det jeg skrev inden du svarede. Jeg kører den jo i vista mode

Hvad mener du med at "benytte mig af win 7s muligheder"? Mulighed for hvad? Have den liggende som et vindue...???

#6 spade

#2 Problemet i win 7 og vista (modsat xp) er at audio api ikke er offentlig tilgængelig. Dvs hvis jeg fx. ønsker at underholde børnene med tv'et og samtidig se en sidste års julevideo på pc'en, så skal audio sættes op inde i video afspiller programmet. Besværligt i forhold til xp, hvor jeg havde sat det op til en lille hotkey ctrl f1/crtlf2 sag.


#4 Tak for hotkey tippet :)

#3 Har ikke prøvet beta, men glæder mig da til den kommer ud. Jeg kender flere som oplever det med at maximerede vinduer kan finde på at gå ned under taskbar. Selv IE kan finde på det. Skide træls.


Gravatar #9 - serpent
8. dec. 2009 14:27
Ok wierd nok.

Min monitor er sat til mail display, men når jeg væger winkey+p computer only får jeg kun billede på tv'et!

wtf?
Gravatar #10 - mbw2001
8. dec. 2009 15:01
#8 tudefjæs.
Gravatar #11 - serpent
8. dec. 2009 15:07
#10: mbw2001

Har hørt du har mange lektier til i morgen, var det så ikke en idé at få læst dem færdigt, så kan du kommentere herinde bagefter. Der er jo mange sider i sådan en JUMBOBOG!!!
Gravatar #12 - mbw2001
8. dec. 2009 15:35
#11
Hahahahahahahahahahahahaha
Er det ikke dig fra standup.dk?
Gravatar #13 - rasmusv
8. dec. 2009 15:48
#1
Er der nogen der ved hvad det kan skyldes og hvad jeg kan gøre ?

Jeg kender ikke problemet og har det ikke selv, men det lyder for mig som om du har installeret noget software som slukker outputtet når der ikke er ild i hardwaren i begge ender...
Løsningen er som altid, at google, google, google, google og når du ikke finder noget så prøver du fra start af med softwaren igen. Identificer om det er windows', atis eller en anden software som smadrer din oplevelse og nak softwaren.
Sorry to say, men det er altid ikke altid ligefedt at køre windows. Det virker bare aldrig out of the box, og det er altså med i købet af windows experience at skulle bruge sin tid på sådan nogle ting....


"* Messenger hører til nede i højre hjørne!!! hvorfor skal man køre den i vista mode for den fatter det!?"

Kort version:
Fordi den måde Windows 7 gør er den rigtige og du selvfølgelig skal gennemtvinge deprecated_mode og ikke den rigtige metode...


Lang version:
Hvert vindue i windowsterminologien representerer en applikation. Når du lukker vinduet, så lukker du også applikationer. En slem ulempe ved den user interface tilgang, er at man ikke kan have applikationer kørende uden at have vinduet kørende. Det problem ordnede Microsoft med et grimt haks hvorved programmer for lov til at fake de ikke kører, ved at køre i notifikationsområdet i stedet for på proceslinjen hvor de hører til. Det fandt man så sjovt nok også ud af er af helvede til, fordi det opfordrer programmører til at gemme software væk. Vi kender enden på historien for det kostede os ti år sammen med skjult badware ad libitum. Kudos til Microsoft for at gjort det om til det bedre nu.
Gravatar #14 - rasmusv
8. dec. 2009 16:38
#4 Den er simpelthen så herlig den menu der. Jeg bliver aldrig træt af at se på, at tekst og billeder ikke passer sammen. Ikke på bare 1 eneste ting af de fire valgmuligheder der er, passer billedet og teksten sammen.
Gravatar #15 - Tumleren
8. dec. 2009 17:12
rasmusv (14) skrev:
#4 Den er simpelthen så herlig den menu der. Jeg bliver aldrig træt af at se på, at tekst og billeder ikke passer sammen. Ikke på bare 1 eneste ting af de fire valgmuligheder der er, passer billedet og teksten sammen.


..huh?

http://peecee.dk/upload/view/209320/full
Passer da fint sammen
Extend er måske lidt underlig, men sværere er det heller ikke
Gravatar #16 - rasmusv
8. dec. 2009 18:14
#15

"Computer only" - hvilken skærm er det mon hvis man ikke har en computer hvor skærm og kabinet er én og samme ting? Det der menes er "primary monitor only", hvilket totalt overflødiggør skærmen med den røde streg på figuren. Hvad laver den der?

"Duplicate" - Der er to forskellige ting på skærmene. Det er pr. defination ikke en duplikation! men derimod en form for ekstension.

"Extend" - Her er der så to skærme med det samme indhold. Det kunne godt være en ekstension, men det er primært det jeg forstår ved en duplikation og figuren eksemplificerer da ej men begrebsforvirrer.

"Projector" - hvilken projekter??? Der er ingen projekter på den figur, og indholdet valget af muligheden betyder i virkeligheden secondary (3., 4., ... ) monitor only og har ingenting at gøre med en projektor.

Nej tingene passer ikke fint sammen. Jeg har heller ikke svært ved at gætte mig til hvad der foregår. Jeg påpeger blot, at det er et sløset venstrehåndsarbejde.
Gravatar #17 - serpent
8. dec. 2009 21:07
mbw2001 (12) skrev:
#11
Hahahahahahahahahahahahaha
Er det ikke dig fra standup.dk?



Av for katten! Der fik du rigtig nok ram på mig hva? Man bliver jo næsten helt mundlam når man møder sådan en skarp karl.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login