mboost-dp1

Vista og Win7 problem.


Gå til bund
Gravatar #1 - Jakob Jakobsen
2. jan. 2010 16:24
Har længe været irriteret over dette problem, som jeg både har kontaktet MS om og lagt på diverse MS-fora... uden resultat.

Når jeg skal omdøbe, primært videofiler, over netværket på enten min XP-maskine eller min NAS (readynas 600). går det fint i starten og jeg begynder at skrive det nye navn, men efter 1-2 sekunder bliver hele teksten markeret og når man så trykker næste tast, bliver det man havde nået at skrive, slettet, dette kan ske op til 2 gange imens jeg er ved at omdøbe filen.
Eneste løsning er at vente til den har gjort det de 2 gange, men når man sidder og skal omdøbe flere filer, bliver det irriterende i længden.
Min teori er at det sker når Windows tilgår filerne for at lave/opdatere thumbnail, da det netop forsvinder hvis jeg slår costum thumbnails fra, men dette er ikke en løsning, da jeg netop bruger disse thumbnails til billeder osv.

Der er vel ikke en herinde der har en løsning til problemet?
Gravatar #2 - XorpiZ
2. jan. 2010 17:19
Oplever du kun problemet over netværk?
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
2. jan. 2010 18:37
#2
Ja og kun på XP og min NAS, når det er på andre Vista/Win7 maskiner, er der ikke noget problem.
Gravatar #4 - XorpiZ
2. jan. 2010 19:13
#3

Ah ok. Det har jeg ikke hørt om før.
Gravatar #5 - dyg
2. jan. 2010 19:28
Jeg har oplevet præcis samme problem flere gange. Det er ligeledes når jeg forsøger (fra min Win7 maskine) at rename filer på min fil-server, der kører XP.
Gravatar #6 - themuss
3. jan. 2010 06:55
FreeNAS eller bare linux/bsd med samba... Har I noget på de servere, der kun kan køre under Windows?

Har problemet evt. noget at gøre med forskellen på Vista/7 og Xp's omdøbning? Hvor XP tager filnavn+extension, markerer de to andre jo kun selve navnet...
Gravatar #7 - 3214N
3. jan. 2010 07:50
#6
Som standard er "extension" jo slået fra i alle Win versioner. Man skal selv slå det til, eller fx. foretage det via en GP.
Gravatar #8 - Slettet Bruger [3752934217]
3. jan. 2010 09:37
Jakob Jakobsen (3) skrev:
Ja og kun på XP


Overskriften skrev:
Vista og Win7 problem.


Wait what?
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
3. jan. 2010 14:57
#8
Problemet forekommer når jeg fra en Vista eller Win7 computer, prøver at omdøbe filer på en XP maskine eller min NAS.

Jeg bruger dog ikke Vista mere, men problemet eksisterede også den gang.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login