mboost-dp1

USB Scan & Fix


Gå til bund
Gravatar #1 - Bundy
4. aug. 2010 10:58
Hej.

Vista & 7 har sådan en "scan and fix" feature der popper op når man indsætter en USB stick. Jeg formoder at det er forsaget af at man laver en "dirty removal" af drevet, altså bare hiver det ud, uden at lave et safe removal.
Da jeg er ved at sætte nogen PC'ere op til offentlig brug der skal køre noget software der hedder sitekiosk som gerne skulle forhindre dem i at foretage sig meget andet end at surfe - Dog med den lille ting, at de skal kunne downloade noget til en USB stick. Det fungerer fint - problemet er bare at hvis de selv har en usb stick med og der er sat den dirty removal bit i filsystemet, så popper den op.. Eller det vil sige, det gør den ikke fordi sitekiosk blocker den, med det resultat at den bare ikke bliver installeret, og de derved ikke kan downloade.

Jeg vil derfor meget gerne slå denne feature fra, men jeg har ikke kunne finde noget brugbart.

Det tætteste jeg er kommet på et brugbart svar der ikke var "bare scan disken så stopper det" eller "bare brug safe removal, så stopper det" er:
"Random forum" skrev:

Something you could try:

Open the Services snap-in from Administrative Tools. Disable the following Services - Diagnostic Policy Service, Diagnostic Service Host and the Diagnostic System Host.

See if that prevents the prompt from popping up.


men desværre har det ikke løst mit problem.

Nogen med windows eller google skills der kan hjælpe?
Gravatar #2 - XorpiZ
4. aug. 2010 16:15
Rygterne siger, man kan slå autoplay fra, og så burde den stoppe med at poppe op.

Jeg har ikke testet det, men det kan du vel gøre :)
Gravatar #3 - Bundy
4. aug. 2010 18:16
Nah, det er selvfølgelig også prøvet, og skal i øvrigt være disablet på samme måde da det sikkert giver samme problem ..
Gravatar #4 - Bundy
5. aug. 2010 07:18
Bah, you guys suck!
Gravatar #5 - XorpiZ
5. aug. 2010 07:32
:(
Gravatar #6 - fjols
5. aug. 2010 07:39
http://www.vistaheads.com/forums/microsoft-public-windows-vista-file-management/346461-remove-annoying-scan-fix.html skrev:
See if this helps...

In Disk Management (diskmgmt.msc), right-click on the disk (in the left
column of the Graphical View) and choose Properties. On the Policies tab,
make sure to set it to Optimize for Quick removal (no cache), rather than
for Better Performance. Quick removal is the default, but it may have been
changed somehow.


Gravatar #7 - Bundy
5. aug. 2010 08:18
#6 : Det løser jo heller ikke noget, når folk kommer med usb sticks det allerede er sket på.
Gravatar #8 - fjols
5. aug. 2010 08:26
Nå for søren. Så har jeg misforstået meningen med det jeg fandt på google :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login