mboost-dp1

TV Program web API


Gå til bund
Gravatar #1 - inckie
27. apr. 2010 17:16
jeg har lavet et web api, som tilbyder at vise nu/næste tv program for den angivet tv kanal

jeg ved godt der intet revolutionerne ved servicen er, men det er også mere for at se om man kunne få lidt sjovt og ballade ud af det.

jeg tænker man nemt kunne lave nogle Windows gadgets, IRC bots eller enda en sms service?

se mere her: http://ip-drankerne.dk/2010/04/tv-program-web-api/ hvor du også kan se hvordan du får adgang samt hvilke tv kanaler som jeg kan vise information for.

Det hele er kun til leg, så forvent små fejl her og der.
Gravatar #2 - Anders Fedеr
27. apr. 2010 17:19
Godt gået. Tør man spørge hvor du får programmerne fra? Jeg har indtil videre kun kunne finde programoversigter i XML fra DR.
Gravatar #3 - inckie
27. apr. 2010 17:35
#2 det holder jeg lidt for mig selv :)
Gravatar #4 - Anders Fedеr
27. apr. 2010 17:55
Forståeligt nok. Det kan bare godt blive et problem at bruge dataene når man ikke kan være sikker på hvem der har rettighederne til dem.
Gravatar #5 - inckie
27. apr. 2010 19:54
#4 det tror jeg nu ikke.
Gravatar #6 - Anders Fedеr
27. apr. 2010 20:00
... jo. Det er ulovligt at bruge f.eks. de der små beskrivelse af hver udsendelse hvis man ikke har licens til det.
Gravatar #7 - T-Hawk
27. apr. 2010 21:07
Lad os bare sige at hvis du ikke vil afsløre dine kilder, så må konklusionen jo være at du også er i tvivl om deres lovlighed.
Den eneste konklusion jeg kan lave er derfor at du ikke har rettighed til at benytte de data, og at jeg derfor heller ikke har lyst til at risikere noget.
Gravatar #8 - inckie
28. apr. 2010 11:36
#7 nej, jeg ønsker bare ikke at oplyse hvordan jeg gør.
Gravatar #9 - Slettet Bruger [73749184]
28. apr. 2010 12:03
Buh.. Det hedder open source ^^
Gravatar #10 - T-Hawk
28. apr. 2010 12:24
Inckie (8) skrev:
#7 nej, jeg ønsker bare ikke at oplyse hvordan jeg gør.

Så du siger altså at du har rettighederne til at videredistribuere oplysninger om de forskellige kanalers program, samt informationer om programmerne? Men du vil ikke ud med det?
Gravatar #11 - plazm
28. apr. 2010 12:25
Jeg gætter bare på at han bruger noget i stil med metoderne på
http://niels.dybdahl.dk/xmltvdk/index.php/Forside med en grabber og så er arbejdsbyrden pludselig ikk så stor længere.

Ellers er der jo også ontv som har et xmltv "arkiv" som man kan bruge hvis man er pro medlem...
Gravatar #12 - Slettet Bruger [73749184]
28. apr. 2010 12:49
Skal vi ikke melde ham.. bar for sjov? Han har vel intet at skjule :)
Gravatar #13 - Anders Fedеr
28. apr. 2010 13:53
Jeg kunne godt tænke mig at lave en programoversigt til Android, men når jeg ikke ved om dine data er lovlige at anvende risikerer jeg at blive nakket for det.

I øvrigt mener jeg at er det amatøragtigt at TV-stationerne ikke selv kan finde ud af at udgive XMLTV. Men de er vel bange for TiVo.
Gravatar #14 - T-Hawk
28. apr. 2010 21:14
Anders Feder (13) skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at lave en programoversigt til Android, men når jeg ikke ved om dine data er lovlige at anvende risikerer jeg at blive nakket for det.

I øvrigt mener jeg at er det amatøragtigt at TV-stationerne ikke selv kan finde ud af at udgive XMLTV. Men de er vel bange for TiVo.

Det var også min første tanke. En app eller widget til android, men hvis jeg ikke ved om dine data er lovlige, så er det ikke noget jeg vil blandes ind i.
Gravatar #15 - plazm
28. apr. 2010 22:07
Kunne man ikke bare lave en android app baseret på de grabbers? Der er jo intet ulovligt i at hente dem ned på sin mobil telefon og gemme den, det er blot ulovligt at redistribuere det..?
Gravatar #16 - Anders Fedеr
29. apr. 2010 01:48
#15 Man kan aldrig vide i disse ACTA-tider.
Gravatar #17 - terracide
29. apr. 2010 05:13
SlettetBruger (12) skrev:
Skal vi ikke melde ham.. bar for sjov? Han har vel intet at skjule :)


Jeg synes du burde melde ham, han kører stadig XP...så han fortjener det...
Gravatar #18 - onetreehell
29. apr. 2010 05:47
apropos grabbere... Så prøvede jeg at lave et program der kunne hente min lillebrors skoleskema fra ludusweb (en csc løsning som de har solgt til kommune{n, rne}). Jeg kom dog aldrig i gang, da jeg så at det var 1800 linjers javascript der stod for at levere content (jeg kan ikke finde ud af javascript)...

Jeg har tænkt på at skrive en mail til csc, men jeg har ikke taget mgi sammen. Jeg tænker at de også er pænt uhjælpsomme..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login