mboost-dp1

Steam vil ikke starte


Gå til bund
Gravatar #1 - Imperial
18. mar. 2010 21:28
Hej Newz.

Jeg har lige installeret Windows 7 Home Premium English, og mit steam vil ikke starte. Jeg er rager ret meget fordi der er ingen fix jeg kan finde på nettet. :(

Den siger ordret "Steam.exe(main exception): ERROR: deleted Steam.exe but the file is still there"

What the fuck do i do? Jeg har alle mine spil igennem Steam og har ingen fysiske CD'er udover Vanilla WOW.... Og denne computer er min pure gaming computer. Uden Steam er den ubrugelig x(

Hjælp!!
Gravatar #2 - mazing
18. mar. 2010 21:31
Lyder som om den prøver at opdatere sig selv (siden den vil slette Steam.exe)... måske manglende rettigheder eller noget andet som holder på filen?

Er det en steam installation du har gemt fra før formatering? I så fald kan du godt lave en ny installation og bare gemme din SteamApps mappe
Gravatar #3 - xXgmzorXx
18. mar. 2010 22:05
#1

Prøv følgende:

1. Du kan du prøve at køre det som admin.

2. Geninstallerer Steam. Hvis du logger ind med samme bruger, vil du stadig have dine spil. De skal dog installeres og opdateres igen.

3. Kontakte Steam. Jeg har i hvert fald ikke fået denne fejl, og jeg køre på Windows 7 Home 64bit.
Gravatar #4 - Imperial
19. mar. 2010 07:49
mazing (2) skrev:
Lyder som om den prøver at opdatere sig selv (siden den vil slette Steam.exe)... måske manglende rettigheder eller noget andet som holder på filen?

Er det en steam installation du har gemt fra før formatering? I så fald kan du godt lave en ny installation og bare gemme din SteamApps mappe


Ja den begynder på Steam Update, og kommer til 27% hvorefter jeg får fejlen. Det er en helt clean windows 7 Home Premium 64 Bit, og jeg har downloadet installations filen igen. Jeg kan ikke vælge "Kør som admin", jeg tror det er fordi jeg er logget på som administrator account :s



xXgmzorXx (3) skrev:
#1

Prøv følgende:

1. Du kan du prøve at køre det som admin.

2. Geninstallerer Steam. Hvis du logger ind med samme bruger, vil du stadig have dine spil. De skal dog installeres og opdateres igen.

3. Kontakte Steam. Jeg har i hvert fald ikke fået denne fejl, og jeg køre på Windows 7 Home 64bit.


Kør som administrator knappen er slet ikke på min menu :s
Jeg har geninstalleret 10 gange efterhånden nu, og der sker det samme hver gang.
Jeg har prøvet at søge på google og på steam support, og jeg kan ikke finde en løsning, og kun nogle få med samme problem. Jeg prøver at kontakte steam og se om de ved hvad jeg skal gøre.

Gravatar #5 - fjols
19. mar. 2010 07:53
Hvis du lige har installeret Windows så har du vel adgang til administrator kontoen så du kan køre det som administrator igennem den?
Gravatar #6 - Imperial
19. mar. 2010 08:13
fjols (5) skrev:
Hvis du lige har installeret Windows så har du vel adgang til administrator kontoen så du kan køre det som administrator igennem den?


Jeg ved ikke om jeg er logget på min admin account, men hvis jeg højreklikker på en fil så er der slet ingen "kør som administrator" knap O.o Den er slet ikke med på menuen :/
Gravatar #7 - mazing
19. mar. 2010 09:09
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=809877&page=3 skrev:
Have you tried updating from safe mode??

1 - Reboot the machine and enter "safe mode with network support" by hitting F8 just before windows starts to boot.

2 - Locate and run Steam.exe, it should update normally.

3 - Reboot the machine and play.

Works for me...
Gravatar #8 - Imperial
19. mar. 2010 10:53
mazing (7) skrev:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=809877&page=3 skrev:
Have you tried updating from safe mode??

1 - Reboot the machine and enter "safe mode with network support" by hitting F8 just before windows starts to boot.

2 - Locate and run Steam.exe, it should update normally.

3 - Reboot the machine and play.

Works for me...


Jeg prøver :)
Gravatar #9 - Imperial
19. mar. 2010 17:42
Okay, jeg kan ikke finde ud af at starte mit bundkort i Safe mode, det er et Gigabyte GA-P43-ES3G. Jeg har læst hele manualen igennem, og jeg failer til at finde det på nettet. Jeg har prøvet at trykke på alle de knapper den kommer med når den starter, jeg har såmænd prøvet at trykke på knapper som ikke var med i startup screenen.

Hjælp? : (
Gravatar #10 - Imperial
19. mar. 2010 18:05
Imperial (9) skrev:
Okay, jeg kan ikke finde ud af at starte mit bundkort i Safe mode, det er et Gigabyte GA-P43-ES3G. Jeg har læst hele manualen igennem, og jeg failer til at finde det på nettet. Jeg har prøvet at trykke på alle de knapper den kommer med når den starter, jeg har såmænd prøvet at trykke på knapper som ikke var med i startup screenen.

Hjælp? : (


Okay, mystisk nok så kan man ikke bruge F8 knappen hvis man bruger et USB Tastatur til lige præcis min model xD Har ikke lige noget andet end et USB keyboard i huset, men så kom jeg i tanker om at jeg med MSCONFIG kunne vælge at boote i Safe Mode. Så det gør jeg, og så prøver jeg at få Steam fikset
Gravatar #11 - Daniel-Dane
19. mar. 2010 18:12
Har du prøvet at slå UAC* fra og så geninstallere Steam?

*)
Åben startmenuen og skriv: "UAC". Slå Enter, og slå UAC fra.
Gravatar #12 - Imperial
19. mar. 2010 18:25
PROBLEM SOLVED :D

Jeg prøvede at installere, og så opdatere Steam i Safe Mode, og nu virker det :)

Jeg siger mange gange tak for hjælpen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login