mboost-dp1

Software vækkeur, forslag?


Gå til bund
Gravatar #1 - Chewy
19. mar. 2012 18:56
Som topic siger.
Jeg leder efter et stykke alarmsoftware der kan vække mig om morgenen.
Men skal kunne en sætte en tilbagevendende alarm, og man skal selv kunne vælge lydfil.
Nogen forslag?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [1724078314]
19. mar. 2012 19:00
Den indbyggede scheduler har virket fint for kæresten.
Gravatar #3 - Dreadnought
19. mar. 2012 19:07
Og det skal køre på hvad? PC, mobil, lommeregner, toaster, mælkekarton, ... ?
Gravatar #4 - Chewy
19. mar. 2012 19:14
@ #3
Sorry. Typisk forglemmelse :-)

Vi snakker Win 7...

@ #2
Den indbyggede scheduler har virket fint for kæresten.

Har du lyst til at uddybe :-)
Gravatar #5 - Slettet Bruger [1724078314]
19. mar. 2012 19:23
Åben kør og skriv: taskschd.msc

(Jeg har engelsk)
Klik på 'Task Scheduler (local)'
I højre side vælg 'Create Basic Task'
Giv den et navn, f.eks. 'Alarm'
Sæt den til 'Daily'
Sæt et klokkeslæt og start dato
Vælg 'Start a program'
Klik 'Browse...'
Find din lydfil
Og til slut tryk Finsk...

EDIT: Hvis du bruger 'Weekly' istedet for 'Daily', så kan du vælge ugedage.
Gravatar #6 - arne_v
19. mar. 2012 19:32
#1

Har du ikke en mobil telefon?

De plejer at have udmærkede alarmer.
Gravatar #7 - Brugernavn
19. mar. 2012 19:34
Min aflagte SGSII vækker mig troligt hver morgen.
Gravatar #8 - Mnc
19. mar. 2012 19:40
#6
Det kan være at Chewy sover meget tungt, og der sidder et anlæg til computeren. :D

#5
Hvis man ligesom jeg har en playlist man ikke gider loade hele tiden, så kan man evt. starte en media player efter eget valg, og lade mp3'en være et argument. :) Hvis din afspiller gider argumenter.

http://peecee.dk/uploads/032012/tasksched-handling...


(Jeg valgte dog i sin tid at skrive et stykke software til det, med settings som gemmes og alt muligt. :D Fordi jeg ku'.)
Gravatar #9 - Slettet Bruger [1724078314]
19. mar. 2012 19:56
#8 - Ja, det er også en ide. Mht. at lave et stykke software, så er vi nogen der faktisk er lidt små dovne! :)
Gravatar #10 - Chewy
19. mar. 2012 20:10
@ #5
Thx :-) Den vil jeg tjekke ud...

@ #8
Det kan være at Chewy sover meget tungt, og der sidder et anlæg til computeren. :D


And we have a winner!!

Jeg bruger Gentle Alarm med dertilhørende CAPTCHA (på min Android), men det er bare ikke nok.
Jeg har leget med forskellige stykker software til at supplere telefonen (da jeg oftest løser CAPTCHA i søvne), men intet har fungeret ordentligt...
Gravatar #11 - Bundy
19. mar. 2012 22:21
Har du overvejet et mere analogt approach? En veninde havde en mor der havde et af de gammeldags vækkeure med 2 klokker, som stod i en gryde. Det larmer pænt meget.
Gravatar #12 - kasperd
19. mar. 2012 23:32
Bundy (11) skrev:
et af de gammeldags vækkeure med 2 klokker, som stod i en gryde.
Jeg holdt op med at bruge mit eget mekaniske vækkeur fordi jeg ikke kunne falde i søvn når det stod og tikkede.

Nu bruger jeg et elektronisk tænd/sluk ur som tænder for lyset, og en halv time efter starter alarmen på mobiltelefonen. Det generer mig dog lidt at standardalarmen på android kun har et meget lille udvalg af lyde, som alle er ekstremt irriterende at høre på. De er jo til at få hovedpine af inden man når at vågne.
Gravatar #13 - Chewy
19. mar. 2012 23:53
@ #11
Har du overvejet et mere analogt approach? En veninde havde en mor der havde et af de gammeldags vækkeure med 2 klokker, som stod i en gryde. Det larmer pænt meget.


Problemet med den slags vækkeure, er at de er for nemme at slukke...

@ #12
Det generer mig dog lidt at standardalarmen på android kun har et meget lille udvalg af lyde, som alle er ekstremt irriterende at høre på. De er jo til at få hovedpine af inden man når at vågne.


Prøv at tag et kig på Gentle Alarm. Den er ret genial. Og kan også sættes til at starte X minutter før du skal op, og så begynder den langsomt at skrue op for volumen fra 0-100%. Også over en periode du selv kan vælge.
Og så er der som nævnt CAPTHCA, i form af et "grid" af cirkler, som lyser i en rækkefølge som man så skal efterligne for at slukke/snooze...
Gravatar #14 - fjols
20. mar. 2012 05:03
Har du overvejet at smide væggeur/telefon i den anden ende af rummet, så du bliver nødt til at rejse dig for at slå den fra?
Gravatar #15 - holmen
20. mar. 2012 06:46
Eller bare tage dig lidt sammen og stå op når uret ringer?
Gravatar #16 - Magten
20. mar. 2012 06:52
holmen (15) skrev:
Eller bare tage dig lidt sammen og stå op når uret ringer?
Hvis det var meningen at man skulle stå op med det samme, så var snooze knappen ikke blevet opfundet.
Gravatar #17 - paradise_lost
20. mar. 2012 07:09
arne_v (6) skrev:
#1

Har du ikke en mobil telefon?

De plejer at have udmærkede alarmer.


Det skulle eftersigende give en dårligere søvn at sove i samme rum som sin mobil.
Gravatar #18 - myplacedk
20. mar. 2012 08:03
paradise_lost (17) skrev:
Det skulle eftersigende give en dårligere søvn at sove i samme rum som sin mobil.

Hvorfor?

Sidst jeg hørte om det, handlede det om at det stresser folk at være "på" hele tiden. Det er ikke relevant for alle, og man kan løse det ved at slukke telefonen, eller sætte den i airplane-mode. De fleste (alle?) telefoner tænder selv lige før alarm-tiden.
Gravatar #19 - Magten
20. mar. 2012 08:07
myplacedk (18) skrev:
De fleste (alle?) telefoner tænder selv lige før alarm-tiden.
Har de fixet det i Android? Kan huske det var en af de ting jeg hadede ved min Hero, men det er jo efterhånden lang tid siden :D
Gravatar #20 - myplacedk
20. mar. 2012 08:17
Magten (19) skrev:
Har de fixet det i Android?

Aner det ikke. Jeg slukker ikke min telefon medmindre jeg skal pille ved hardwaren.
Gravatar #21 - Mnc
20. mar. 2012 08:19
kasperd (12) skrev:
Jeg holdt op med at bruge mit eget mekaniske vækkeur fordi jeg ikke kunne falde i søvn når det stod og tikkede.

IMO, så er man ikke træt nok når man går i seng, eller man har for meget andet at tænke på, hvis dét er nok til at holde en vågen.
Jeg har et vægur i mit soveværelse, og det hører jeg aldrig (indtil jeg læste din post, SÅ kunne jeg pludselig høre det igen... Damn you! :D).

Chewy (13) skrev:
og så begynder den langsomt at skrue op for volumen fra 0-100%

Bliver man så ikke "imun" overfor lyden, hvis den skruer langsomt op? Sådan en funktion tror jeg, at jeg ville sove fra.
Jeg mener at min gamle nokia gjorde sådan, og det kunne nemt tage et par minutter at vågne af, og så følte jeg ikke at jeg vågnede ordenligt.
Min Mozart starter på 100%, og jeg har valgt en god irriterende tone, så jeg vågner med det samme når den starter. For helvede den skal holde kæft hurtigt.
Men op kommer jeg, og jeg vågner sgu af det. :P

fjols (14) skrev:
Har du overvejet at smide væggeur/telefon i den anden ende af rummet, så du bliver nødt til at rejse dig for at slå den fra?

Dét er lige præcis hvad jeg normalt prædiker.
Det er det eneste der har virket for mig. Jeg bruger mobilen, som ligger på skrivebordet. Jeg er nødt til at rejse mig op, for at gå over og slukke alarmen.

Hver gang vækkeuret er indenfor rækkevidde, så slukker jeg det og falder i søvn igen, før den der "jeg burde stå op" tanke overtager.
Også selv om alarmen er "lidt" langt væk, i stil med

http://24.media.tumblr.com/tumblr_lw7vtoQ2SA1qhwx9...

Jeg kan nemt ninja'e mobilen hvis den ligger på kontorstolen 1 meter væk, og tilbage i seng igen, inden jeg rigtigt vågner. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login