mboost-dp1

Software til DVD filmsamling på computeren


Gå til bund
Gravatar #1 - IT-ekspert Kejser
31. jan. 2010 13:28
Hej mednewzer.

Jeg står med følgende idé til hjemmebiografen som jeg har fået lov af den bedre halvdel at lave i stuen.

Vi er lige flyttet sammen og har næsten 200 film. Disse film fylder fysisk meget at have stående - så jeg har tænkt at lave en elektronisk version af DVD-samlingen. Lidt ala Frontrow til MAC.

Jeg tænker følgende:

Programmet skal kunne holde styr på mine DVD´er i form af titel, cast, screenshots, vurderinger etc. etc..

Programmet skal kunne afspille eller starte et script så et andet program kan spille filmen. Filmene skal ligge på en HDD enten som NAS eller direkte på min Mac mini/stationære.

Jeg kunne godt tænke mig at jeg kunne browse mine dvd´er og se coveret ala Frontrows movietrailer oversigt.

Programmet ønskes til MAC men kan også bruges til Windows.

Så jeg ønsker kort fortalt et program som kan bruges som en DVDfremviser og organizer.

Er der nogen af Jer som har et bud på noget jeg kan bruge?

PFT.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [213581912]
31. jan. 2010 14:21
Gravatar #3 - skovtrolden
31. jan. 2010 17:30
Prøv Data Crow
Den får i hvert fald meget ros, men om den kan håndtere scripts ved jeg sgu ikke.
Gravatar #4 - kimx
31. jan. 2010 17:31
Gravatar #5 - Slettet Bruger [213581912]
31. jan. 2010 20:18
lidt bonus info til #2

Bruger det selv programmet i link nr 2 Det finder automatisk metadata til filmen. samt billeder og diverse til XBMC :)

IMDB rating osv
Gravatar #6 - Wraith
31. jan. 2010 21:43
Plex til Mac og XBMC til windows... det er hvad jeg kan anbefale..
Gravatar #7 - roennow
1. feb. 2010 00:24
SlettetBruger (5) skrev:
lidt bonus info til #2

Bruger det selv programmet i link nr 2 Det finder automatisk metadata til filmen. samt billeder og diverse til XBMC :)

IMDB rating osv

Gør XBMC ikke det selv? Jeg ved da at de bruger themoviedb, og Plex har samme mulighed som standard
Gravatar #8 - Slettet Bruger [213581912]
1. feb. 2010 07:56
#7 jeg ved der ligger noget om det jo. men har ikke kunne få det til at fungere :S + med media companion kan man selv bestemme billeder og info, så man får billeder i høj opløsning og rigtige udgaver :)
Gravatar #9 - IT-ekspert Kejser
1. feb. 2010 18:38
Nu har jeg besluttet at give xbmc en chance. Men nu vil jeg gerne høre om man kan automatisere indspilningen på harddisken så man i princippet kun skal skifte disc og den så selv laver resten?

Findes det?
Gravatar #10 - Plimmer
4. feb. 2010 01:29
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login