mboost-dp1

Søger godt spil


Gå til bund
Gravatar #1 - Dead Wood
22. feb. 2010 08:42
Hej Newz.

Nu synes jeg efterhånden jeg har prøvet det hele, og er egentlig ved at være træt at af spille de samme gamle spil - Battlefield, Command & Conquer, Warcraft, GTA og lign.

Derfor vil jeg høre jer, om i kender til nogen gode spil? Jeg er nærmest ligeglad med genren - jeg spiller det hele. Det eneste det handler om er, at det skal være GODT. Om det er singleplayer eller multiplayer er også ligemeget, men er det et SP spil skal det indeholde en god historie.

Min top 3 so far:

-Divinity 2: Ego Draconis
-Command & Conquer: Generals + Zero Hour
-Call of Duty: Modern Warfare 2 (SP)

Nu har jeg dog gennemført alle 3 nogle gange...
Har i nogle bud så kom frisk :)
Gravatar #2 - Wraith
22. feb. 2010 09:10
Prototype er et meget godt spil, dog er det lidt ligesom GTA i længden.. det samme igen og igen, dog ikke lige så kedeligt som wow er i længden (min holdning!). Men elsker Prototype, for alle de måder man kan dræbe folk på + det er acceptabel grafik.
Gravatar #3 - MarkD87
22. feb. 2010 09:13
Mit bud på en MMORPG er Guild Wars. Rigtig god historie
Et godt GRATIS spil er Battlefield Heroes
Mass Effect 2 er også et glimrende bud
Left 4 dead 2 er ret underholdende, på trods af manglen på dyb historie :P

PLants vs Zombies er bare fantastisk på en klassisk måde :P

Ellers kan du altid gå tilbage til Lemmings, Commander Keen og Mario :P de holder
Gravatar #4 - Rasmus064
22. feb. 2010 10:43
EVE-online, du kan prøve 14 dage gratis.
Mass Effect 1 og 2 er også godt.
Serious Sam. Ikke den bedste historie, men utroligt underholdende.
F.E.A.R.
Silent Hunter 3 og 4.
Gravatar #5 - MarkD87
22. feb. 2010 10:54
Enig med #4
F.E.A.R er et hamrende godt spil, og i tilgift spooky til tider.
Serious Sam er rendyrket macho-underholdning uden mental udfordring. MEN med et skide sjovt gameplay!
Gravatar #6 - Caek of Doom
22. feb. 2010 13:35
Prey
Psychonauts (!!!)
F.E.A.R. 1 OG 2!
Gravatar #7 - Kris
22. feb. 2010 14:03
PC, WII, XBOX360, PS3, DS, PSP? Nogen bestemt maskine vi snakker om?

Ellers kan jeg da hurtigt lige anbefale:
Fallout 3
Where's Waldo?
UT
GOW
Halo 3
Metal Gear Solid 1-4
Gravatar #8 - Frandsen
22. feb. 2010 17:00
BioShock
Gravatar #9 - Dead Wood
23. feb. 2010 11:09
Nå ja, fik jeg ikke lige specificeret.
Det skal helst være til PC.

Har Fallout 3, Fallout 2, Far Cry 2 osv.
Har spillet hele GTA serien, Battlefield serien og også Left 4 Dead 2 demoen - synes bare det er for ensartet.

Men det er tit sådan at kvalitetsspil ofte er mindre kendte end de store - kendte eksempelvis ikke Divinity 2 (som i mine øjne virkelig er et klassespil) - havde godt 35 timers gameplay før det lykkes mig at klare singleplayer.

Bioshock er ikke i mine tanker - synes ikke rigtig det har fanget mig.
-Det er EVE heller ikke. Prøvede 21-day trial, og det fanger mig overhovedet ikke.
Synes det er ekstremt besværligt, og selv begyndermissionerne tager det flere dage at klare, da du fra start ikke kan få skills til dem??

Har overvejet Mass Effect 2 og F.E.A.R - kan de anbefales? :)

Prototype vil jeg kigge nærmere på.
Gravatar #10 - NioBe
23. feb. 2010 11:22
FEAR 1 & 2
Half -Life serien
Prototype
Assasins Creed
Gravatar #11 - Dead Wood
23. feb. 2010 11:44
Half-Life er heller ikke mig.
Gravatar #12 - MarkD87
23. feb. 2010 12:33
Black and White 2
Battleforge (igen gratis)
Star Wars: Jedi knight: Jedi Academy

Hvis du har PS kan jeg anbefale Star Wars: The Force Unleashed
Gravatar #13 - mcgreed
23. feb. 2010 12:43
S.T.A.L.K.E.R
Batman: Arkham Asylum
Dragon Age
F.E.A.R.
Mass Effect 2
Deadspace

Og jeg opmunter altid folk til at få fat i System Shock 2, med graphic mod, elsker det spil. :)

Kan dog ikke anbefale Prototype, spillet har nogen graverede bugs som en del har haft problemer med (jeg inklusive), angående static/ingen lyd, slowmotion m.m., og dem der har lavet spillet har ikke gidet at komme med en patch til den overhovedet eller overhovedet udtale sig om den.
Gravatar #14 - sissy
23. feb. 2010 13:01
Dungeon Keeper :D
Gravatar #15 - Riotfellow
23. feb. 2010 13:05
Mount & Blade
Medieval 2: Total War
Light of Altair
Cortex Command
Freespace 2
Independence War 2: Edge of Chaos
Battlezone II
Deus Ex
The Guild 2 + expansions

Det er vist sådan det jeg lige kan komme op med på stående fod.
Gravatar #16 - Rasmus064
23. feb. 2010 13:26
Synes helt klart du skal prøve EVE igen. De har ændret hele tutorialen så det bliver lettet for nye spiller. Det tager lidt tid, men når du først kommer ind er det ret fedt.

Freelancer, lidt ældre spil men nok en af de bedste spil jeg nogen sinde har spillet. FED historie og et godt gameplay.

Alle Brothers in Arms spil. Det minder lidt om call of duty og medal of honor.

World in Conflict
The Witcher.
Gravatar #17 - Dead Wood
23. feb. 2010 17:18
#16 Spillede EVE for blot 1 uge siden - og det fangede mig absolut ikke, science-fiction temaet.

Har spillet Mount & Blade - gennemført Medieval 2, spillet World in Conflict.

Har gennemført STALKER: Shadow of Chernobyl og Clear Sky også Batman: Arkham Asylum 2 gange.

Minder Dragon Age meget om Divinity 2?

Dropper Prototype da jeg ikke kan finde en demo.

Ang. det må det helst være noget jeg kan prøve inden jeg bruger mine hårdt tjente penge på det :)
Gravatar #18 - skovtrolden
23. feb. 2010 18:01
Hitman 2+3 går man aldrig galt i byen med.
Gravatar #19 - Dreadnought
23. feb. 2010 21:34
Dungeon Keeper II med dansk tale. Se, det er humor!
Gravatar #20 - Plimmer
24. feb. 2010 00:00
Heroes of Newerth, ingen singleplayer dog som det ser ud til at du spiller.
Gravatar #21 - MarkD87
24. feb. 2010 07:23
Splinter Cell er også ret fedt hvis du er i humør til noget Hitman agtigt :P

Spore skulle heller ikke været et dårligt bud på et spil. Det har da fået glimrende succes

Darkstone er lidt i stil med Diablo, jeg fandt det ihvertfald ret underholdende.

Hvis System Shock lokker så er der også altid Star Wars: Knights of the Old Republic (ja jeg kan godt lide Star Wars, men det er faktisk et godt spil hvis man er til den genre)
Gravatar #22 - Dead Wood
24. feb. 2010 07:44
#20
Spiller allerede Heroes of Newerth betaen :)

#21
Har spillet Spore.
Også Hitman har jeg prøvet.

Tror jeg vil teste System Shock og Dungeon Keeper 2, for at prøve noget andet.

Har prøvet The Witcher demoen - og den var heller ikke ret tiltalene, styringsegenskaberne var grumme ringe.

Diablo har jeg aldrig spillet, men venter vidst til den nye udkommer, inden jeg prøver det.

Ellers må jeg have fat i Bad Company 2.

EDIT: Til #12 jeg ikke fik svaret:
Har spillet Battleforge :)
Gravatar #23 - MarkD87
24. feb. 2010 07:56
Deadwood du er da også bare træls :P
Ej, håber at der er et par spil imellem alle de her forslag der, og tror at Dungeon Keeper vil være et meget godt bud :)

God fornøjelse!
Gravatar #24 - BlackFalcon
24. feb. 2010 09:02
Et absolut overset spil er "Spellforce 2 - Shadow wars". Det er faktisk to spil-stile mixet sammen (a la Diablo+Warcraft). Og det fungerer ganske fortrinligt. Spillet starter en anelse svagt, men det fænger lige pludseligt, og det er langt - meget langt (det tog mig over en uge at gennemføre) og der er vist også add-ons.

Website
Screenshots
Anmeldelse

PS. Du er svær at finde spil til, for der er kommet mange gode bud :)
Gravatar #25 - Dead Wood
24. feb. 2010 14:59
#24
Jeg ved det.

Netop derfor jeg søger hos nørderne :)
Har prøvet rigtig mange rigtig populære og mellempopulære spil - og da også en del ukendte.

Men må sige at bare screenshotsne til Spellforce 2 fænger vildt - kan der hentes en demo?
Gravatar #26 - gentox
24. feb. 2010 15:16
Hvad med Sins of a Solar Empire, eller Galactic Civilizations II?


http://www.sinsofasolarempire.com

http://www.galciv2.com/index.aspx

Det første er RTS mens Galciv 2 er turbaseret strategi, lidt i stil med Civilization.
Gravatar #27 - Dead Wood
24. feb. 2010 16:19
#26
Har spillet Civilization 4 - det var ikke det vildeste spil, men helt okay.
Har haft kig på Sins of a Solar Empire, men er ikke helt vildt meget til de der science fiction spil - men vil klart prøve.

Ang min #25 har jeg nu hentet demo af Spellforce 2 - skal prøves nu :)
Gravatar #28 - sissy
25. feb. 2010 11:16
Uhh, hva med The Sims :P
Gravatar #29 - Ndrskv
25. feb. 2010 11:20
Creeper World

Super fed RTS/TD mix...
Simple, clean, challenging & fun

Demo kan prøves online eller downloades... Det fulde spil er absolut pengene værd...
Gravatar #30 - Riotfellow
26. feb. 2010 02:02
Anachronox - Er lidt i stil med Final Fantasy.

Homeworld (1, Cataclysm og 2)

Sword of the Stars + expansions - Turnbased Strategy/RTS-hybrid. Combat er lidt ligesom som i Homeworld, mens Grand strategy delen er et mix mellem Sins of a Solar Empire og Civilization.

Call of Juarez

Gothic 1-3
Risen

Majesty + Northern expansion

Mechwarrior 4: Mercenaries

Men of War
Gravatar #31 - Imperial
11. mar. 2010 20:34
Ved ikke om det allerede er foreslået, men imo er Team Fortress 2 et mega underholdende spil. For mig er det en emotionel rollercoaster, da jeg det ene øjeblik kan pwne herre meget, hvorefter jeg bliver backstabbet af en spy 10 gange i træk xD

Gravatar #32 - MarkD87
12. mar. 2010 13:51
#31 helt enig :P TF både 1 og 2 er fantastisk. Elsker gameplay'et
Gravatar #33 - SnackAttack
17. mar. 2010 08:23
Jeg ved ikke hvorfor der ikke er nogen der har foreslået det endnu, men Heroes of Might And Magic III ! Det er et klassespil, man snildt kan bruge et par timer på. Der er desuden også online-muligheder, hvis man gerne vil spille online (fx Gameranger).
Gravatar #34 - OxxY
17. mar. 2010 08:32
Jeg vil anbefale http://www.telltalegames.com/ deres Sam&Max og Monkey Island spil er fantastiske! Kræver man er til puzzle adventures dog, men humoren er i top.

Jeg hygger mig pt rigtig meget med Dragon Age: Origins (jeg spiller på boksen men det skulle være mindst lige så godt på pc). Jeg syntes det er er et rigtig lækkert rpg med en interresant historie, og man har da lidt indflydelse på spillets gang.

Heroes of Might and Magic II > III !! :)
Gravatar #35 - Imperial
17. mar. 2010 12:16
SnackAttack (33) skrev:
Jeg ved ikke hvorfor der ikke er nogen der har foreslået det endnu, men Heroes of Might And Magic III ! Det er et klassespil, man snildt kan bruge et par timer på. Der er desuden også online-muligheder, hvis man gerne vil spille online (fx Gameranger).


Er helt enig, jeg har dog aldrig spillet det online, da jeg synes at det er både sjovt, udfordrende og tidsfordrivende i singleplayer :)
Gravatar #36 - Imperial
17. mar. 2010 12:20
Læste lige at du sagde Bad Company 2. Jeg spiller det selv og det er rigtig godt, og meget balanceret. Der findes servere til enhver, både rookies, de lidt mere erfarne og så de hardcore, så man ender ikke op med at blive ownet 24/7 fordi man er lidt dårlig :D
Gravatar #37 - Dead Wood
27. mar. 2010 22:41
Nu vi snakker Heroes 3 er det efter hånden 10 år gammelt, og burde da så kunne hentes som freeware, eller er jeg helt forkert på den?

Har søgt og søgt men synes ikke at kunne finde noget.
Hentede eller WC2 og StarCraft mener jeg det var som freeware.
Gravatar #38 - Bastardo
27. mar. 2010 23:20
Underligt der ikke er nogen der har foreslået Anno 1440. En af mine personlige favoritter. Et RTS hvor man kan blive ved og ved med at optimere, fin grafik men en kende ensformigt gameplay.

Ellers plejer jeg når jeg er på udkig efter et spil at tjekke producenterners hjemmesider, der er tit et par kvalitetstitler man ikke har hørt om.
Gravatar #39 - Multibox
28. mar. 2010 01:57
Metro 2033 er ret fedt singleplayer fps.
Ellers Team Fortress 2 for online spil.

Personligt syntes jeg ikke der er så mange spil der interessere mig for tiden, syntes de fleste "Best games" er ret elendige.
(Dragon Age, Bioshock1+2, Fallout 3 for at nævne nogen).
Men det er bare mig..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login