mboost-dp1

RPi og autostart af Browser ved opstart


Gå til bund
Gravatar #1 - IT-ekspert Kejser
22. aug. 2013 04:38
Som spurgt i tråden til dumme spørgsmål:

RPi skal boote op i en browser på en specifik side når den tændes (uden logon osv.) - hvilken vej bør jeg så gå? Jeg tænker på distro, metode til logon/bypass logon, full screen browser.

Har tidligere brugt wheezy men er åben for andre - evt. nemmere - forslag .
Gravatar #2 - IT-ekspert Kejser
22. aug. 2013 08:47
Fandt umiddelbart selv en løsning:

NOOBS image hentet fra Rpis homepage.

Raspbian image valgt under opstart.

Efter image er lagt over kommer en menu med indstillingsmuligheder. Slog overscan fra og justerede tidszone, tastatur osv. og satte den til at starte desktop ved opstart.

Har så installeret xscreensaver og sat den til at gøre skærmen blank efter en uge (1440 minutter) og sat startsiden i midori til vores side. Mangler kun at den selv starter midori ved opstart ellers kører alt automatisk nu på den.
Gravatar #3 - Ronson ⅍
22. aug. 2013 08:55
Kan det ikke startes via et symlink i /etc/rc afhængig af runlevel?
Gravatar #4 - IT-ekspert Kejser
22. aug. 2013 09:57
#3

kan du uddybe?
Gravatar #5 - Ronson ⅍
22. aug. 2013 10:08
Hvis jeg husker korrekt så er der nummererede filer i /etc/rcX.d, hvor X er runlevel.

Filerne køres i nummerorden afhængig af hvilken runlevel man starter op i.

Du burde derfor kunne tilføje et symlink i mappen til den kommando der starter midori (hvad et så end er) og kalde den f.eks. S99midori.

Det er ikke noget jeg har rodet med siden min uddannelse, men jeg tror det er rigtigt husket...
Gravatar #6 - IT-ekspert Kejser
22. aug. 2013 10:53
Okidoki. Midori er standardbrowseren som følger med raspbian.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login