mboost-dp1

Re-installation af XP på en Dell uden original CD


Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
10. apr. 2010 20:17
Jeg skal hjælpe en ven, der har en 4 år gammel Dell maskine.

Da han købte computeren, fulgte der desværre ikke nogen XP CD med.
På kabinettet er dog en påklistret label, hvor der står Product Key på.

Skal jeg have fat på nogen speciel Dell-CD, eller kan jeg mon bare smide min egen IBM CD med XP på, og så bare indtaste hans Product Key?
Gravatar #2 - 3214N
10. apr. 2010 20:46
Hvilken model? Det er muligt at en CD kan skaffes.

Det er muligt at IBM CD'en nægter installationen, evt. at key'en ikke er en IBM OEM key, men du kan da prøve...
Bagefter finder du drivere på support.dell.com

Er det XP Pro eller home?
Gravatar #3 - BjarniM
10. apr. 2010 20:52
Har ikke computeren lige ved hånden, men det er vist nok en home eller en eller anden media center edition, hvis jeg husker korrekt.
Gravatar #4 - Woller
10. apr. 2010 21:04
hvis computeren virker kan du jo lige tjekke om det er en af dem hvor du selv skal brænde recovery cd'er ud, jeg ved dell har gjort det før men er gået væk fra det på deres nyere maskiner
Gravatar #5 - Cloud02
10. apr. 2010 21:30
BjarniM (3) skrev:
Har ikke computeren lige ved hånden, men det er vist nok en home eller en eller anden media center edition, hvis jeg husker korrekt.
Din computer. Ikke windows.

edit: nvm. læste ikke #2 helt til slut.
Gravatar #6 - 3214N
10. apr. 2010 21:40
Hvilken XP er din IBM CD?

Prøv at install den (hvis det er en tilsvarende), går det ikke kan du prøve med en unbranded OEM CD, dog er det ikke sikkert at den vil godtage Dell Key'en.

Meld tilbage når du har mere info.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login