mboost-dp1

Programmet der letter din hverdag?


Gå til bund
Gravatar #1 - Jakob Jakobsen
21. jan. 2010 10:32
Jeg er lidt interesseret i hvilke programmer i bruger i det daglige, som gør visse ting en smule lettere.
Alle kender jo de store programmer så som Photoshop, Microsoft office, Winamp osv. men ikke nødvendigvis de mindre programmer som ofte betyder mere i hverdagen.

Jeg starter med Renamer, et program til at omdøbe flere filer af gangen. Det er gratis og har utallige muligheder for at batchomdøbe mange filer af gangen.
Det har sparet mig for utallige timers arbejde, specielt med hensyn til billedfiler og min musik, hvor det samtidig kan redigere ID3 tags.
Gravatar #2 - Ndrskv
21. jan. 2010 10:40
Tag&rename

Genialt program til at omdøbe & tagge musikfiler.

CCCP Project

Super fed Media player. (Burde være præinstalleret på alle computere)

Dette lille script

Simpelt, men super anvendeligt...
Gravatar #3 - Emil
21. jan. 2010 10:50
http://www.urlhelper.com/

URL Helper - af og til står man og skal bruge et direkte link til noget, som er skjult i et javascript eller lignende, og hvis man ikke lige er super fiks til at rende en masse kode igennem, så kan ovenstående program vise, hvad det helt præcist er, browseren er inde på. Jeg bruger det nok mest, når jeg skal finde en video til en nyhed, hvor spilstudiet har valgt hverken at have et download-link eller en embed-funktion. Så fyrer jeg bare op for programmet, og så viser den mig et direkte link til .flv- eller .mp4-filen.
Gravatar #4 - markjensen
21. jan. 2010 10:54
Jeg bruger IrfanView til skalering og især batchskalering af billeder. Jeg bruger det til tegneseriesider, men måske kan andre bruge det til private billeder eller lignende.


Til at huske mit brugernavn på punkt.ku bruger jeg følgende JavaScript jeg har installeret i GreaseMonkey:

url: https://www2.adm.ku.dk/portal/FrontPage/*

document.getElementsByName("ssousername")[0].value = "cpr";
document.getElementsByName("password")[0].value = "pinkode";
Gravatar #5 - Spiderboy
21. jan. 2010 11:43
Subversion - fremragende program til revision control.

Gmail Notifier - Giv besked når jeg får e-mail.

Hvis web apps også gælder, så Google Calendar. Glimrende kalenderprogram, som synkroniserer fint med Android-baserede mobiltelefoner.

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.
Gravatar #6 - Slettet Bruger [1080692031]
21. jan. 2010 12:02
Windows
Gravatar #7 - DanaKaZ
21. jan. 2010 12:13
Quicksilver

Er meget glad for dette app.

Men ellers må synes jeg at Dropbox har gjort den største indvirkning på mit arbejde det seneste år. Har gjort det meget nemmere at samarbejde om projekter og kan også bruge det til at holde programmer synkroniserede på tværs af computere.
Gravatar #8 - qed
21. jan. 2010 12:13
xterm
Gravatar #9 - myplacedk
21. jan. 2010 12:33
cygwin. Rigtigt mange lækre små unix-agtige værktøjer (som jeg er vant til at bruge hjemmefra), kan køres i Windows. Wee. :)
Har næsten altid mindst én xterm åben på min Windows-PC på arbejde.
Gravatar #10 - cyandk
21. jan. 2010 12:56
Gravatar #11 - Slettet Bruger [1080692031]
21. jan. 2010 14:15
VNC
Zenworks
MSTSC
Gravatar #12 - Listesen
21. jan. 2010 14:21
Jeg ved ikke om det tæller med når det er et firefox addon, men det ændrer ikke på at det hjælper mig gevaldigt i min hverdag.
På handelsskolen har vores it-mand sat en proxy op, som alt internet kører igennem. Det er irriterende at slå den til og fra når man er i skole og hjemme, så derfor bruger jeg QuickProxy.
Det er bare et lille ikon i højre hjørne, som slår det til og fra ved 1 klik.
easy.
Gravatar #13 - mazing
21. jan. 2010 14:29
Putty, WinSCP og NX client til alt linux kommunikation.
Media Player Classic + ffdshow til alt video (subtitle sync, audio normaliser, opskallering og et par video filtre = <3)
Gravatar #14 - Jonasee
21. jan. 2010 14:44
Gravatar #15 - reefermadness  
21. jan. 2010 18:30
Tortoise SVN - Subversion klient til windows

WinGrep - Kan søge i hele mapper ad gangen efter tekst stumper, understøtter regular expressions.

Firebug plugin til firefox - Den går jeg ud fra at de fleste herinde kender :)
Gravatar #16 - illishar
22. jan. 2010 12:27
Launchy. Et kør/indexerings-program ala "kør"-menuen.

Xming. Et X-windows-frontend til MS Windows, så man slipper for skodprogrammer ala NX client ^^

Winamp. (Sikkert bare gammel vane.)
Gravatar #17 - mazing
22. jan. 2010 13:10
illishar (16) skrev:
Xming. Et X-windows-frontend til MS Windows, så man slipper for skodprogrammer ala NX client ^^

X over TCP er en joke i forhold til NX client. NX client er den eneste X fjernstyring til linux jeg har oplevet som er acceptabel mht. hastighed, båndbrede, brugbarhed, latency og sikkerhed over en internet linie.

(okay.. joke er nok en overdrivelse)
Gravatar #18 - freesoft
24. jan. 2010 08:27
Faldt over dette blog indlæg på et tidspunkt http://thefreewarejunkie.com/2008/07/are-you-netwo... har ikke fået testet alle tools af, men der er da hvis nogle gode i mellem.
Gravatar #19 - MiniatureZeus
24. jan. 2010 08:59
Kæreste

Hun støver af, vasker op, støvsuger og render tit nøgen rundt. og så er det i syg 3D!
Gravatar #20 - themuss
24. jan. 2010 09:31
Alt på min iPhone.... Kaldender, reminder, push updates på mail osv.

Faktisk har den reddet tre aftaler for mig siden midten af december som jeg elllers lykkeligt havde glemt alt om :)
Gravatar #21 - MiniatureZeus
24. jan. 2010 09:38
Hvis man også må medtage sin iPhone, så kan jeg stærkt anbefale KbhTog som er et kort over s-togslinjerne! Er super simpelt, men meget brugbart, hvis man som mig ikke kan huske hvor de forskellige toge stopper!
Gravatar #22 - myplacedk
24. jan. 2010 09:53
Hvis webapps er med, så har jeg efterhånden rigtigt meget glæde af Googles produkter.
Jeg bruger Google Apps (dvs. Googles produkter på mit eget domæne) mere og mere, og har dermed lige god adgang til fx. email uanset om jeg er hjemme, på arbejde eller på besøg hos venner/familie. Og så enda med udgaver specielt tilpasset mobiltelefonen.

Fx. med RSS-readeren er det afgørende at bruge den samme hjemme, på arbejde og på mobilen. Dvs. læst ét sted, er læst alle steder.

Sync af kalender og contacts mellem mobil og Google er også utroligt rart.

Jeg har lidt problemer med at få chat til at køre i Google Apps, men de fleste i min omgangskreds bruger alligevel MSN endnu, så det lader jeg være lidt endnu.
Gravatar #23 - themuss
24. jan. 2010 10:19
Skype til iphone + den app der får alle "wifi-only" programmer til at tro de er på wifi, når de virkeligheden blot er på edge eller 3G.
Gravatar #24 - themuss
24. jan. 2010 10:38
mz: den den hedder "VoIPover3G" og ligger i Cydia. Det siger sig selv, telefonen skal være jailbroken.
Gravatar #25 - m_abs
24. jan. 2010 16:39
Der er så mange :)

I en ikke særlig rækkefølge:
Git - Glimrende versions styring, brugt i en del af de open source projekter jeg kigger på. Og jeg bruger det også professionelt.
Subversion - Bruger svn både professionelt og private, arbejder dog på at skifte til Git private.
ssh - Jeg arbejder tit på tværs af en masse linux servere, ssh gør dette let for mig.
ssh+rsync - Jeg skal tit flytte en masse data.
tarsnap - Backup af data. Før manglede jeg et sted at gemme min backup som ikke var en PC i mit hjem, med tarsnap uploader jeg min backup til tarsnaps server i amazons cloud, min data er derved sikret og fuldstændig privat. Betaler for lager og båndbrede, men det er 0.30$/GB hver for at vide min data er sikker.
Konsole - KDEs konsol applikation, det er konsol applikationer også er der Konsole ;)
Okular - KDEs dokument fremviser, er hurtigt og har nogle lækre features såsom marker tekst, sæt noter mv i fx. PDF-dokumenter.
Firefox + firebug -
Vim - Min foretrukne editor, jeg sidder som sagt på mange forskellige servere og med Vim kan jeg altid have den samme editor ligegyldigt hvormange ssh forbindelser jeg er forbundet gennem, jeg har stadig samme editor.
KRename - Applikation til at omdøbe en masse filer efter nogle regler man sætter op, nemt og effektivt.
Amarok - Holder styr på min musik, mine podcasts, netradioer osv.
Picard - Hjælper med at holde styr på tags og filnavne for musik filer vha. Musicbraniaz. Dette er mest fordi amarok mangler denne feature.
VirtualBox - Virtual maskine, bruger den til div. test opsætninger og til at have en XP-kørende til Outlook, da jeg mangler en linux app til Exchange 2007 som rent faktisk virker...
Gravatar #26 - laspe18
24. jan. 2010 18:38
Dropbox. Lav lektier på skolen, smid i dropbox og studiekammeraterne (dem man ønsker selvfølgelig...) har adgang til samme filer :)

Gravatar #27 - Systran
24. jan. 2010 19:13
Notepad - kan bruges til diverse ting. Kun fantasien sætter grænser. Bruger det både dagligt og i det daglige.

Systran - kan bruges til oversættelse af diverse tekster noget bedre end Google Translate, hvis man altså bare er nogenlunde til engelsk. (koster dog, medmindre man er sådan totalt download-haj)

K-lite codec pack
- ikke et egentligt program, men er godt, hvis du ikke gider installere Quick Time eller VLC, men kan fortsætte med at bruge WMP til stort set alle filer.

Windows Calculator - til alle os, der sutter til aritmetik, eller i hvert fald ville ønske, det gik noget hurtigere med hovedregningen.

Audacity - lyd"redigerings"program, som jeg netop er blevet anbefalet her på siden.

Så bruger jeg ikke så meget andet end iTunes, PowerISO, Firefox og Winrar. Men fed tråd, gode inputs, man kan bruge. :)
Gravatar #28 - zin
26. jan. 2010 10:23
Elevate PowerToys til Win7. Ikke mere højreklik+Run as Administrator. Bare skriv elevate <program>. :-)

OMG 7zip.

Som #13 FFDShow Tryouts og Selvfølgelig Media Player Classic.
Gravatar #29 - Slettet Bruger [1080692031]
26. jan. 2010 10:42
laspe18 (26) skrev:
Dropbox. Lav lektier på skolen, smid i dropbox og studiekammeraterne (dem man ønsker selvfølgelig...) har adgang til samme filer :)


Jeg var nede ved en bruger forleden. hvor netkortet i windows viste der ikke var forbindelse. selvom lamperne blinkede... jeg undrede mig meget over det. og begyndte istedet at lukke noget af alt det pis han havde installeret...

Ligesom jeg lukkede DROPBOX: "PLING - forbundet 1Gbit"

Ved ikke lige hvad der skete for det
Gravatar #30 - laspe18
26. jan. 2010 11:01
#29.
Det har jeg aldrig oplevet, eller hørt om. Vi brugte det på mit tidligere arbejde intens og uden problemer.

Men det vil jeg da huske, hvis der skulle opstå problemer. :)
Gravatar #31 - Zombie Steve Jobs
26. jan. 2010 11:12
Capture One Pro letter min hverdag.
Gravatar #32 - Magten
26. jan. 2010 11:39
ExpanDrive - Sørger let og elegant for at jeg kan høre min musik og se mine film/serier overalt..
Gravatar #33 - Adagio
26. jan. 2010 11:55
Chrome med AdThwart, Google Mail Checker og Google Wave Notifier

MiniatureZeus (19) skrev:
Kæreste

Hun støver af, vasker op, støvsuger og render tit nøgen rundt. og så er det i syg 3D!


URL? Jeg vil se beviser, ellers tror jeg ikke på det :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login