mboost-dp1

Programmet alle burde have.


Gå til bund
Gravatar #1 - Anders202
4. apr. 2010 15:12
Hej

Der er helt sikkert rigtig mange af jer som har det program som jeg vil gøre opmærksom på, nemlig Dropbox.
Jeg vil dog alligevel minde alle andre, som ikke bruger Dropbox, om hvor fantastisk et program det er.
Jeg har set klassekammerater blive reddet af Dropbox efter en BSOD, eller bare have glemt computeren derhjemme.

Man kan se en video på Dropbox's site som beskriver konceptet:
Dropbox

Kort sagt, så laver det automatisk backup af dine filer(dokumenter), uden at man selv skal gøre noget!
Man starter med 2 GB gratis plads, men det er muligt at få 250 MB for hver person man invitere. Ialt kan man få 10,25 GB gratis plads.

Personen der bliver inviteret får også selv 250 MB ekstra plads at starte på.

Jeg ved ikke om jeg, af hensyn til Newz's regler, må give jer et invitationslink , men hvis i vil starte med 250 MB ekstra så kan i trykke her: Invite


Det her er overhoved ikke ment som reklame af nogen form. Dropbox er bare sådan et super program, at det er synd hvis der er nogen der stadig ikke har oplevet hvor fantastisk det er.
Gravatar #2 - milandt
4. apr. 2010 15:18
Anders202 (1) skrev:
Det her er overhoved ikke ment som reklame af nogen form
Så skulle du nok ikke have sat dit invite link ind ;)

Men Dropbox er et rigtig fedt produkt, true.
Gravatar #3 - Spiderboy
4. apr. 2010 15:21
Anders202 (1) skrev:
Jeg ved ikke om jeg, af hensyn til Newz's regler, må give jer et invitationslink

Så vidt jeg ved må du godt.

Og så længe, at du gør tydeligt opmærksom på, at det er et referal link, så tror jeg heller ikke, at du får community'et på nakken.
Gravatar #4 - vandfarve
4. apr. 2010 15:22
Jeg bruger programmet primært som projektmappe, så alle i gruppen kan lægge dokumenter op, uanset hvor de er, og så alle kan se alles dokumenter.

Desuden undgår man et regulært email-helvede, hvis alle skulle sende deres dokumenter til alle.

I lååv it!
Gravatar #5 - Anders202
4. apr. 2010 15:26
Jeg er selv holdt op med at bruge USB sticks til at flytte filer rundt med. Man bliver altid forvirret af hvor den nyeste version af dokumentet er :)
Gravatar #6 - Daniel-Dane
4. apr. 2010 17:16
#5
Jeg har nu et program, som svarer til en offline version af Dropbox. Rart, når man sidder på skolen, hvor kun halvdelen af den har fungerende trådløst internet.
Gravatar #7 - milandt
4. apr. 2010 17:24
#6 en offline version af Dropbox? Det næste du siger er vel at din laptop også lades op via trådløst strøm.
Gravatar #8 - vandfarve
4. apr. 2010 17:43
milandt (7) skrev:
#6 en offline version af Dropbox? Det næste du siger er vel at din laptop også lades op via trådløst strøm.


... desuden, så fungerer Dråpbåx også offline, da det jo "blot" er en almindelig mappe for OS'et.
Gravatar #9 - Daniel-Dane
4. apr. 2010 18:15
Tja, det er jo stadig usb-nøglen, som skal frem. Men programmet holder selv styr på datoerne, så jeg ikke render rundt med flere versioner.

En offline version af noget ala Dropbox.
Gravatar #10 - Tage
4. apr. 2010 18:27
#9 Du er eddermame dårlig til at reklamere for det program du bruger :)

Jeg mangler selv et program der fungerer lige godt Mac og Windows og ikke kræver administrative rettigheder til at synce min usb. Nettet på skolen er simpelthen for sløvt til at være brugbart til online storage.
Gravatar #11 - Anders202
4. apr. 2010 18:32
#10
Så vidt jeg ved, så uploader dropbox kun rettelserne hvis det er et dokument du sidder og arbejder i. Det betyder altså at lige så snart din computer fanger bare en lille smule net, så er dit arbejde uploaded iløbet af 5 sekunder :D
Gravatar #12 - vandfarve
4. apr. 2010 18:45
Anders202 (11) skrev:
#10
Så vidt jeg ved, så uploader dropbox kun rettelserne hvis det er et dokument du sidder og arbejder i. Det betyder altså at lige så snart din computer fanger bare en lille smule net, så er dit arbejde uploaded iløbet af 5 sekunder :D


... ja, hvorfor man ofte bliver bombet tilbage til stenalderen, hvis man har været offline et stykke tid.

"72 filer opdateret på DropBox", aye?!

:)
Gravatar #13 - Tage
4. apr. 2010 18:45
#11 Men det ser ud til at dropbox kræver at blive installeret, og så er man jo lige vidt når man arbejder på skolens fantastiske og helt igennem herlige Macs. Har desværre ikke lige pengene pt. til en kraftig nok laptop. Satans til hæmsko de der penge kan være.
Gravatar #14 - GormDK
4. apr. 2010 18:46
Jeg har hidtil brugt Office Live Workspace. Konceptet minder om Dropboxes, men dog (kun/fortrinsvist?) for Office-dokumenter. Man har en account, og hvis man har downloadet et plug-in til officeprogrammerne, kan man med et eller to klik uploade sine dokumenter. Her har man 5 GB plads (gratis - jeg ved ikke om man kan købe sig til mere).

Men jeg vil da prøve Dropbox :)
Gravatar #15 - vandfarve
4. apr. 2010 18:47
Tage (13) skrev:
#11 Men det ser ud til at dropbox kræver at blive installeret, og så er man jo lige vidt når man arbejder på skolens fantastiske og helt igennem herlige Macs. Har desværre ikke lige pengene pt. til en kraftig nok laptop. Satans til hæmsko de der penge kan være.


Du kan tilgå din Dråpbåx som en normalt FTP-service via et webinterface på deres hjemmeside. Der findes ingen dårlige undskyldninger for ikke at bruge det... :)
Gravatar #16 - Daniel-Dane
4. apr. 2010 18:50
Tage (10) skrev:
#9 Du er eddermame dårlig til at reklamere for det program du bruger :)
Jeg ønskede ikke at reklamere for det, og så er det desuden Win-only.
Gravatar #17 - PowerPatrick
4. apr. 2010 20:06
Tidligere hen brugte jeg OpenDrive, men nu har de fjernet muligheden for hotlinking. Ellers har jeg også Live Mesh, men den er meget begrænset. Før i tiden kunne man også bruge Gmail som et filsystem med et par hacks, da man havde op til 7 GB plads på den.
vandfarve (15) skrev:
Dråpbåx
HOLY SH*T! Du tabte kassen med en selvantændende bombe.
Gravatar #18 - tagebebe
4. apr. 2010 22:02
Dropbox virker fantastisk på mac :-) (og linux). Gmail?? Bruger Firefox med Gspace plugin (på mac og pc). Fungerer perfekt - så masser af cloud storage her....
Gravatar #19 - Imperial
4. apr. 2010 22:35
Vi plejer som regel at uploade det på vores hjemmeside O.o
Det har vi sådan set ingen problemer med, da internet forbindelse efterhånden er ved at være en menneskeret :)
Gravatar #20 - Imperial
4. apr. 2010 22:37
vandfarve (15) skrev:
Du kan tilgå din Dråpbåx som en normalt FTP-service via et webinterface på deres hjemmeside. Der findes ingen dårlige undskyldninger for ikke at bruge det... :)


Som sagt foroven. Kan ikke se grunden til sådan et program, da jeg gør det på denne måde. Og den måde har ikke røvrendt nogen endnu. Udover dem som glemmer sin password 24/7...Men de har heller ikke retten til at bruge en computer xD
Gravatar #21 - Anders202
4. apr. 2010 22:47
Det smarte med dropbox er bare at alt sker automatisk :) Det sker tit at jeg bare gemmer et dokument på min macbook når jeg er i skole, og så bare arbejder videre når jeg kommer hjem på den stationære, uden at skulle finde min macbook frem og til at bøvle med alt muligt :D
Gravatar #22 - VonDoom
5. apr. 2010 10:02
Når vi snakker om at arbejder distribueret vil jeg da gerne gøre opmærksom på Microsofts udmærkede Office Workspace. Hvor man har hele 25 GB at gøre godt med - Helt gratis uden noget invite halløj.

Konceptet holder 110 pct. sammen med MS Office produkterne.
Gravatar #23 - vandfarve
5. apr. 2010 10:05
VonDoom (22) skrev:
Konceptet holder 110 pct. sammen med MS Office produkterne.


Helt fint, men hvad gør jeg så, når jeg vil dele PDF-filer (som jeg har en del af)?
Gravatar #24 - VonDoom
5. apr. 2010 10:17
vandfarve (23) skrev:
Helt fint, men hvad gør jeg så, når jeg vil dele PDF-filer (som jeg har en del af)?

Dem kan du skam også dele. Det fungerer som lite udgave af MS Sharepoint. Der er dog begrænsninger i forhold til filtyper så som EXE...

Live Workspace har et ganske OK delingsmodul så du kan lave forskellige Workspaces for hver studiegruppe, projekt osv. Og hvor du giver medlemmerne forskellige rettigheder osv.
Gravatar #25 - reefermadness  
5. apr. 2010 10:17
Dropbox er fint! Bruger det selv en del på arbejdet når vi skal dele dokumenter, drafts osv.

Der er en form for version control så du kan gå tilbage til et tidligere dokument, hvis man skulle fucke noget op og gemme det.. Og det er jo ganske smart..
Gravatar #26 - vandfarve
5. apr. 2010 10:28
VonDoom (24) skrev:
Dem kan du skam også dele. Det fungerer som lite udgave af MS Sharepoint. Der er dog begrænsninger i forhold til filtyper så som EXE...


Jeg siger ikke nødvendigvis, at "nogle" programmer er bedre end "andre" per definition, men jeg foretrækker mest mulig frihed, fleksibilitet og ingen barnepige.

Hvis jeg vil dele en EXE-fil, så gider jeg ikke bruge et af Microsofts embedded programmer, når de opfører sig så kontrollerende, hvis der findes et uafhængigt med større muligheder og mere frihed.

Desuden, så faldt jeg lige over dette:

http://workspace.officelive.com/da-dk/FAQ skrev:
Du kan få en bedre oplevelse med Word, Excel og PowerPoint med Office Live Update til Microsoft Office-pakken, som gør det muligt for dig at oprette, åbne og gemme dokumenter direkte på dit arbejdsområde fra disse tre Office-programmer. Office Live Update fås i øjeblikket kun til Windows. En version til Office 2008 til Mac vil blive lanceret i løbet af sommeren 2009.


Det kan man sjovt nok i ALLE programmer med ALLE filtyper i Dråpbåx.

Indtil videre kan jeg ikke se en fordel (udover størrelsen på pladsen) med MS' løsning ift. Dråpbåx. Jeg tror bare, at jeg bliver, hvor jeg er... :)
Gravatar #27 - onetreehell
5. apr. 2010 11:07
Jeg bruger Subversion.
Gravatar #28 - milandt
5. apr. 2010 11:24
#27 til synkronisering, backup og deling af dine dokumenter?

... eller bare til det som Subversion er lavet til, nemlig versionering af kode mv?
Gravatar #29 - onetreehell
5. apr. 2010 11:47
#28
Ja. Sjovt nok er stortset alle mine dokumenter kode. :)
Jeg deler ikke rigtigt dokumenter med andre end dem der også har adgang til samme SVN server. Derudover arbejder jeg stortset aldrig på andre computere end {min egen computer, mine egne computere} og universitetets computere. Der kan jeg enten bruge svn eller filsystemet på universitetet (hvor der er daglig back-up i øvrigt).

Nåja, jeg har også brugt dropbox. Jeg var dog lidt utilfreds med at smide ~30+ mb efter dropbox. Det var også dengang jeg kun havde 512 mb til rådighed.
Men jeg brugte det egentlig aldrig til noget. Jeg kan godt se at det er meget brugbart, jeg har bare ikke det behov :)
Gravatar #30 - HydrA
5. apr. 2010 11:55
Jeg bruger SugarSync da det er en blanding af online backup for alle dine filer, men så er der også en magic-briefcase mappe med "dropbox" funktionen. Efter at have testet begge synes jeg SugarSync er en klar vinder - også fordi det virker både på Mac, iPhone osv. osv.
Dét, er genialt! ;)

https://www.sugarsync.com/
Gravatar #31 - Niklas H
5. apr. 2010 12:16
Xploitz (30) skrev:
også fordi det virker både på Mac, iPhone osv. osv.
Dét, er genialt! ;)


Gør Dropbox da også?
Gravatar #32 - HydrA
5. apr. 2010 21:21
#31
Jo det havde jeg faktisk ikke bemærket, men gør ikke det store forskel for min vurdering af de 2 produkter :)
https://www.sugarsync.com/sync_comparison.html
Gravatar #33 - markjensen
5. apr. 2010 21:28
#32 Ingen Linux. Bah.
Gravatar #34 - myplacedk
5. apr. 2010 22:11
Xploitz (32) skrev:
https://www.sugarsync.com/sync_comparison.html

"Backup any folder on your computer V NO"
I Linux har det ingen betydning i praksis pga. den fleksible fil-struktur (symlinks). Jeg går ud fra det samme gælder i en moderne Windows.

Dvs. man laver en mappe, som indeholder det man vil tage backup af. Og det er det dropbox ser. Hvor indholdet så reelt er, er en anden snak. (symlinks)

Dvs. problemet er løst, blot på en anden måde.

"Android application V NO"
Den er på vej.

Understøttede platforme - kort sagt: Jeg kan ikke bruge den fra min laptop, min desktop, mit mediacenter, min telefon eller min arbejds-PC. Så er der vist ikke noget tilbage.

Pris - Dropbox er gratis, sugarsync koster mindst 50 USD om året.
Gravatar #35 - markjensen
5. apr. 2010 22:18
#34 Vista og opefter kan vist lave symlinks.

Ja, det står her.
Gravatar #36 - Slettet Bruger [3298969696]
6. apr. 2010 08:21
Dropbox har her på mit arbejde været skyld i at flere netkort blev deaktiveret imens dropbox servicen er tændt...

Det er derfor klassificeret som malware her.

Hvad med at bruge Microsoft Live Mesh istedet? er det ikke noget lig det samme?
https://www.mesh.com/welcome/default.aspx


Tjekkede, jo det er meget lig det samme. her har du bare 5120MB at gøre godt med. og muligheden for deling af filer ud på flere maskiner, incl telefoner og Macs ( 2 sidste er på vej, mac har tech demo )

Bruger den til 4chan billeder ^^ så jeg har den synced på alle mine maskiner :) gem et billede i en folder som du hardelt på mesh, og bam, ryger den ud på server og når dine andre tilmeldte maskiner kommer på nettet får de lagt filerne på.

Samtidig kan man også dele med andre, fjernstyre pc'er mm
Gravatar #37 - vandfarve
6. apr. 2010 16:21
SlettetBruger (36) skrev:
Dropbox har her på mit arbejde været skyld i at flere netkort blev deaktiveret imens dropbox servicen er tændt...

Det er derfor klassificeret som malware her.


Det er altid fedt med flere informationer og vinkler, men den historie, som du fortæller, lugter mere som en Fejl 39,5 end Dråpbåx' skyld.

Hvis du (læs: vedkommende, der lagde en inficeret fil op) vil opføre dig idiotisk, så kan man ikke stoppe dig.
Gravatar #38 - arne_v
6. apr. 2010 16:32
milandt (28) skrev:
... eller bare til det som Subversion er lavet til, nemlig versionering af kode mv?


Source control systemer der er mindre end 25 år gamle vil kunne håndtere binære filer.
Gravatar #39 - arne_v
6. apr. 2010 16:32
vandfarve (37) skrev:
Hvis du (læs: vedkommende, der lagde en inficeret fil op) vil opføre dig idiotisk, så kan man ikke stoppe dig.


Hvor står der noget om en inficeret fil?
Gravatar #40 - Slettet Bruger [3298969696]
6. apr. 2010 18:48
vandfarve (37) skrev:
Det er altid fedt med flere informationer og vinkler, men den historie, som du fortæller, lugter mere som en Fejl 39,5 end Dråpbåx' skyld.


Dunno Ligeså snart man dræbte Dropbox.exe blev netkortet enabled igen.

ALtså netkortet var enabled i Enhedshåndtering, og man kunne også se "Local area net... blabla" forbindelsen i netværkforbindelser. Men den så ud som om der ikke var ledning i... indtil man dræbte processen.

^^
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login