mboost-dp1

Password beskyttet wiki. Hvilken?


Gå til bund
Gravatar #1 - DiZaster
27. jul. 2010 13:05
Jeg leger lidt med media wiki som er en af de såkaldte "one click installations" der følger med min host.

Jeg prøver nu at låse denne så udefrakommende bliver mødt med en anmodning om brugernavn/password når de tilgår min webadresse.

Iflg. media wiki's forum er deres wiki ikke egnet til dette, og anbefaler man finder en wiki fra denne liste. Desværre fremgår det ikke tydeligt hvilken der kan låses, og da listen er ret lang, håber jeg at nogen af jer har erfaringer med dette, så jeg ikke behøver at installere hver enkelt :-)

Er der nogen af jer som har erfaringer med at låse en wiki, således at kun tilladte brugere har adgang til siden?
Gravatar #2 - Mamad (moveax1ret)
27. jul. 2010 13:12
hvad med at lave en .htaccess fil?
Gravatar #3 - DiZaster
27. jul. 2010 13:45
Jeg har muligheden for at beskytte siden eller bestemte mapper med htaccess (Igen igennem min host) men ville se om jeg ikke kunne finde en lidt mere elegant løsning. F.eks. så login er integreret på siden fremfor en popup.
Gravatar #4 - DiZaster
27. jul. 2010 14:13
For andre interesserede.

Jeg fandt omsider en liste med extensions til media wiki som ser ud til at indeholde hvad jeg søger. Hvorfor de ikke er listet i den oprindelige "prevent access" artikel ved jeg ikke.

Nu skal jeg blot have dem testet :-)

Tak for hjælpen.

EDIT:
Hvad sker der for links? Anyway her ligger de...
http://www.mediawiki.org/wiki/Category:User_rights...
Gravatar #5 - DiZaster
30. jul. 2010 08:25
Update, til andre interesserede.

Media wiki kan låses nogenlunde ned, men kun vha. eksterne scripts. Dog advares stort set på alle sider imod at bruge disse scripts, da der er en stor chance for at noget andet vil blive ødelagt.

Så efter yderligere et par dages test med forskellige wiki's fandt jeg frem til nedenstående.

Ønsker man en wiki der kan lukkes fuldstædig ned for udvedkommende, kan jeg anbefale tikiwiki. Den kan styres helt ned på enkelt artikel niveau, og man kan styre stort set alt mht. til hvilke grupper, enkelt personer osv. der skal have adgang til hvad.

Eneste minus lige nu er at deres community ikke er ret stort. De har dog en ret omfattende guide hvor man ofte kan få svar på de spørgsmål man har.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login