mboost-dp1

Opensource system søges


Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. feb. 2011 20:08
Efter en længere diskution med IT-cheferne i firmaet, om brug af open-source software ..

Efter at have søgt lidt på Google er jeg ikke blevet klogere - jeg leder efter et program (webbaseret DB evt.) som skal holde styr på arbejdsordre o.l.

Med "arbejdsordre" mener jeg et system hvor man f.eks kan oprette en opgave til smede-afdelingen om at den-og-den pumpe skal efterses, eller til el-afdelingen.


Er der nogen der har et hint? Eller evt. ved hvad jeg skal bruge :D

Tak :)
Gravatar #2 - arne_v
4. feb. 2011 20:20
#1

Leder du efter et ERP system?
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. feb. 2011 20:52
arne_v (2) skrev:
#1

Leder du efter et ERP system?


/me googler ERP-system

Jaaeh, ifølge Wiki, så er det vist noget i den dur :D
- Er dog aldrig stødt på den forkortelse før :)

Har du nogle forslag til OpenSource?

Vores system er virkeligt forældet (midt 90'er), kommandoerne er semi-dos promt-style og systemet er generelt outdated ...

Men p.g.a. økonomiske problemer, er der ikke råd til et nyt lige pt.

Derfor leder jeg efter OpenSource - selvom IT-cheferne knap nok ved hvad det er
Gravatar #4 - Atom
4. feb. 2011 20:56
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
4. feb. 2011 21:08
Har lige siddet og "gogglet" lidt :P

Kan finde en masse, men størstedelen fokuserer meget på økonomi og kundedatabase - det er en HELT anden afdeling!

Salg sidder f.eks forskellige steder, og økonomi-afdelingen er i den anden ende af matriklen :)

Skal have fat i noget som jeg prøvede at beskrive før, at man kan sidde med fingeren på pulsen i produktionen, og sende en arbejds-opgave til smede-, el- eller vedligeholdsafdelingen - kan hurtigt tegne noget i paint hvis det er det :P
Gravatar #6 - zook
4. feb. 2011 21:24
Det lyder mere som om det er noget Task Management software du leder efter.
Det har jeg desværre ikke relevant erfaring med, andet end jeg ved de eksisterer :)
Gravatar #7 - paradise_lost
4. feb. 2011 21:29
Hvis i har et eksisterende intranet, så kan i forholdsvis hurtigt kode et simpelt system til det du søger.
Gravatar #8 - DiZaster
5. feb. 2011 12:46
Evt. søg på "Trouble Ticketing System", da det vil give dig en masse hits på programmer som lader dig oprette og administrere opgaver ol.. Der findes en del gratis alternativer til både Windows & Linux.
Gravatar #9 - Atom
5. feb. 2011 13:20
Måske kan noget som OTRS bruges?
Gravatar #10 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
6. feb. 2011 15:25
paradise_lost (7) skrev:
Hvis i har et eksisterende intranet, så kan i forholdsvis hurtigt kode et simpelt system til det du søger.


Vi har ikke en kode-afdeling, så det er ikke så nemt som du skriver - pointen er netop at få et billigt alternativ :)


Atom (9) skrev:
Måske kan noget som OTRS bruges?


Har kigget på det kort, det kan være at det kan bruges! Tak for tippet ...
Gravatar #11 - Atom
6. feb. 2011 15:30
OTRS er at open source ticket system hvor der kan oprettes en "sag" ved at sende en mail ind eller en bruger kan manuelt oprette en sag inde fra systemet. Sagerne kan så asignes til en specefik bruger som så kan lukke sagen igen når den er færdig og dem der har startet sagen får besked.

Det er udviklet som et ticket system til at holde styr på support sager men måske kan det også det I har brug for.
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
8. feb. 2011 02:20
Atom (11) skrev:
OTRS er at open source ticket system hvor der kan oprettes en "sag" ved at sende en mail ind eller en bruger kan manuelt oprette en sag inde fra systemet. Sagerne kan så asignes til en specefik bruger som så kan lukke sagen igen når den er færdig og dem der har startet sagen får besked.

Det er udviklet som et ticket system til at holde styr på support sager men måske kan det også det I har brug for.


Har kigget på det, og det ser lovende ud... Ikke helt der jeg gik efter, men man kan jo heller ikke forvente at få alt hvad man vil ;)

Jeg takker for hjælpen :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login