mboost-dp1

Microsoft VS OpenOffice


Gå til bund
Gravatar #1 - Bricco
1. jun. 2010 08:43
Håber der er nogle flinke mennesker der vil hjælpe mig derude!

Jeg har et projekt, hvor jeg skal analysere og vurderer OpneOffice Impress (altså præsentationsprogrammet)
Dette skal jeg så sammenligne med Microsoft Office PowerPoint.
Jeg vil derfor høre om der er nogle der har nogle gode og dårlige oplevelser med disse programmer, hvilket program i foretrækker og hvorfor.

På forhånd tak!
Gravatar #2 - onetreehell
1. jun. 2010 08:51
Jeg foretrækker en tavle. Det betyder altså noget når folk tager sig tid til at tegne deres pointer, og det er mindre distraherende end hvis der er et slide som viser et og fremlæggeren siger noget andet. Det er nemmere at følge med når man kun skal koncentrere sig om en ting ad gangen.
Og jeg har ikke brugt kontorprogrammer siden gymnasiet.
Gravatar #3 - Bricco
1. jun. 2010 09:17
Det kan være meget rigtigt, men hvis man f.eks. skal fremvise et produkt for en kunde - i mit tilfælde et website, så skal man vise billeder af denne side.
Her kan det være rart.

- Men kan sagtens se din pointe.
Gravatar #4 - onetreehell
1. jun. 2010 09:24
Så ville jeg vælge at bruge en billedfremviser. Eller endnu bedre; en webbrowser *wow*.

Powerpoint er sjældent det rigtige værktøj, IMO. :-)
Jeg kan vist ikke tilbyde noget produktivt, så held og lykke med din opgave.
Gravatar #5 - johanmw
1. jun. 2010 09:48
#2+3 - Jeg vil mene det handler om at kunne finde ud af at udarbejde et powerpoint ordentligt, og vide hvad begrænsningerne og mulighederne er. Et dias er ikke godt til alt, men til nogle ting er det rigtig godt - det er f.eks. rigtig godt at bruge til at udpensle pointer, konkludere osv.
Gravatar #6 - Adagio
1. jun. 2010 09:49
Nu er det mange år siden jeg sidst har brugt Open Office og arbejder ikke meget i PowerPoint heller, så at lave en sammenligning med de gamle versioner af programmerne (ud fra min hukommelse) er måske ikke lige noget du kan bruge til noget
Der var en del forskel mellem programmerne, men begge var da lige til at gå til og man kunne da hurtigt lave noget simpelt og flot noget. Dengang foretrak jeg OpenOffice alene fordi det er gratis og stort set kan det samme som MS Office

onetreehell (4) skrev:
Powerpoint er sjældent det rigtige værktøj, IMO. :-)


Jeg kender mange tilfælde, hvor PowerPoint kan bruges på en fornuftig måde, desværre er det de færreste der bruger det fornuftigt
Jeg har set for mange tilfælde, hvor der er en der bruger langt tid på at lave en præsentation med mange slides, men når man så skal se det, så skipper han halvdelen af alle slides, stopper midt i præsentationen for manuelt at hente en specific slide eller word doc frem, eller det der er værre

Hvis man starter på en PowerPoint præsentation skal man IKKE hoppe ud af præsentationen undervejs. Har man brug for at hoppe ud af det undervejs, så er PowerPoint et forkert valg
Gravatar #7 - illishar
4. jun. 2010 06:54
Personligt plejer jeg at bruge en kombination af tavle og slideshow. Slideshowet er en god måde at udarbejde ens foredrag på. (Som en slags disposition, med billeder og rækkefølge.) Og tavlen er god til at holde "foredrag" ved.

Hvilken version er bedst? Pfff, ingen ide! Jeg kan ikke engang huske hvordan de ser ud, på trods af at jeg bruger dem begge regelmæssigt. Så der er sandsynligvis ikke den store forskel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login