mboost-dp1

Mangler en studerende


Gå til bund
Gravatar #1 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. dec. 2011 01:09
Har besluttet mig for at opgradere mit software, da nogle af programmerne stadig hedder Macromedia istedet for Adobe ...

Var lige inde og kigge på Adobe.com, og kan se at hvis jeg skal ud og have en "Web Premium"-pakke skal jeg af med lige under 17k og hvis jeg skal have "Master Collection" - 27k

Nu kommer det "sjove" så - for hvis man har et bevis på at man er studerende koster "Web Premium" kun 2.700 og "Master Collection" 4.500

Se - der er jo en stor forskel! Godt 14k på WP-udgaven, og hele 22k på MC!

Er der nogen der er studerende som vil gøre mig en tjeneste? o_O

- eller ved hvordan man kan få "Student & Teacher edition" uden at være studerende (hvad fa'en er forskellen egentlig på S&T udgaverne og den fulde?)


tl;dr

Jeg vil spare penge, hjælp mig!
Gravatar #2 - KaW
16. dec. 2011 01:44
Du er klar over at du bryder licensen på at gøre det ikke?
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. dec. 2011 02:08
KaW (2) skrev:
Du er klar over at du bryder licensen på at gøre det ikke?


Både og ... Har ikke læst EULA'en, men jeg kunne vel i teorien starte på en uddannelse i morgen, bestille programmerne og droppe ud 3 dage efter jeg har fået dem med posten?...

Ved godt at det er lidt en gråzone, men vil gerne have programmerne originalt - jeg har bare ikke 30k til dem!..

Blev for 10-12 år siden bidt af Macromedia Fireworks, og købte den store Macromedia MX-pakke i 2002/3 stykker ...

Er bare træt af at mit Fireworks er gammelt, og min Dreamweaver ikke er up-to-date ..

Har haft fat i Adobe, men kan ikke få en opgraderingslicens til sådan noget oldnordisk skrammel :/

- Har også fået anbefalet at bruge Adobe Lightroom istedet for Apple Aperture, så hvorfor ikke købe det samtidig med at købe CS5? :)

-----

Jeg syndes bare ikke at det er fear at Adobe kan tillade sig at tage over 20.000 kr mere for PRÆCIST samme produkt, bare fordi at jeg er privatperson og ikke studerende ... jeg mener ... WTF?!

- så er der altså ikke noget at sige til at pirateri blev "opfundet" ... nå!

-----

Btw, har kigget på Adobes hjemmeside, sig mig, har de dræbt Freehand efter de købte Macromedia tilbage i '05?... Så vidt jeg kan se er det ihverfalt ikke inkluderet i nogen af CS-pakkerne?!
Gravatar #4 - Chewy
16. dec. 2011 02:18
Denne tråd er slet ikke nær så interresant som den giver udtryk for...
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. dec. 2011 04:27
Chewy (4) skrev:
Denne tråd er slet ikke nær så interresant som den giver udtryk for...


Man vel altid bruge en frisk studine?
Gravatar #6 - Ronson ⅍
16. dec. 2011 07:27
Hvis du har tænkt dig ikke at overholde licensen så kan du jo lige så godt hente en tilfældig kopi og licensnøgle.
Gravatar #7 - XorpiZ
16. dec. 2011 07:38
Thoroughbreed (3) skrev:
Btw, har kigget på Adobes hjemmeside, sig mig, har de dræbt Freehand efter de købte Macromedia tilbage i '05?... Så vidt jeg kan se er det ihverfalt ikke inkluderet i nogen af CS-pakkerne?!


Mon ikke de hellere ser, at man benytter Illustrator?
Gravatar #8 - Fjolle
16. dec. 2011 07:53
Ronson (6) skrev:
Hvis du har tænkt dig ikke at overholde licensen så kan du jo lige så godt hente en tilfældig kopi og licensnøgle.


Yes. Og så bruge studinen til andre ting.

(Siger personen der stadigvæk har sine autodesk og mathworks studenter-accounts...)
Gravatar #9 - Rainmeter
16. dec. 2011 08:00
Det er sq svært at afgøre om jeg har lov til købe deres studie udgave..
Gravatar #10 - KaW
16. dec. 2011 09:14
Rainmeter (9) skrev:
Det er sq svært at afgøre om jeg har lov til købe deres studie udgave..

Hvorfor?

Studerer du = Køb studieudgaven.
Studerer du ikke = Køb retail udgaven.
Gravatar #11 - Cloud02
16. dec. 2011 09:17
Thoroughbreed (3) skrev:
Har ikke læst EULA'en, men jeg kunne vel i teorien starte på en uddannelse i morgen, bestille programmerne og droppe ud 3 dage efter jeg har fået dem med posten?

Det er meget muligt at licensen kun er gyldig så længe at du er studerende.
Gravatar #12 - Qw_freak
16. dec. 2011 09:51
KaW (10) skrev:
Rainmeter (9) skrev:
Det er sq svært at afgøre om jeg har lov til købe deres studie udgave..

Hvorfor?

Studerer du = Køb studieudgaven.
Studerer du ikke = Køb retail udgaven.


Nope, din uddannelses institution skal have en aftale med Adobe, og verificere at du er studerende der....

Gravatar #13 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. dec. 2011 11:11
Ved det er lidt åndsvagt ... Men hvis jeg havde 20-30k som jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge på, så købte jeg det da med det samme! Ingen tvivl der ...

Der findes bare ingen "normale" mennesker der har den slags penge til noget f**king software!

- dog vil jeg gerne slippe for alt mulig bøvl med crack osv, derfor søger jeg efter noget studie-halløj. Fandt Lightroom 3 på EDBPriser i en "Student and teacher" udgave, til omkring 6-700 kr - mon jeg kan købe den? Det var fra en af de almindelige net-forhandlere herhjemme ...

(edit - link til Lightroom på EDBPriser)
Gravatar #14 - Fjolle
16. dec. 2011 11:53
Thoroughbreed (13) skrev:
Ved det er lidt åndsvagt ... Men hvis jeg havde 20-30k som jeg ikke vidste hvad jeg skulle bruge på, så købte jeg det da med det samme! Ingen tvivl der ...

Der findes bare ingen "normale" mennesker der har den slags penge til noget f**king software!

- dog vil jeg gerne slippe for alt mulig bøvl med crack osv, derfor søger jeg efter noget studie-halløj. Fandt Lightroom 3 på EDBPriser i en "Student and teacher" udgave, til omkring 6-700 kr - mon jeg kan købe den? Det var fra en af de almindelige net-forhandlere herhjemme ...

(edit - link til Lightroom på EDBPriser)


Selvfølgeligt kan du købe den. Du kan bare ikke få din licens aktiveret før du har sendt en email til adobe med dit studiekort.
Gravatar #15 - apkat
16. dec. 2011 12:17
Thoroughbreed (13) skrev:
- dog vil jeg gerne slippe for alt mulig bøvl med crack osv,


Der er noget du ikke har forstået.

Crack:
Hent,
crack,
???
PROFIT

Retail:
betal 30k
vent på post
???


student:
betal mindre end 30k
vent på post
snak med adobe
bliv owned fordi du ikke er student.
???
Gravatar #16 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. dec. 2011 15:29
Fjolle (14) skrev:


Selvfølgeligt kan du købe den. Du kan bare ikke få din licens aktiveret før du har sendt en email til adobe med dit studiekort.


Tror du det er sådan det fungerer? o_O
... Damn
Gravatar #17 - Magten
16. dec. 2011 15:57
Gravatar #18 - KaW
16. dec. 2011 16:38
#15;
Helt forkert, det er:
Crack:
Hent,
crack,
???
PROFIT
Gravatar #19 - KaW
16. dec. 2011 16:39
Magten (17) skrev:
Back on track!

Nej nej, back on track
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
16. dec. 2011 17:09
I kan sguda ikke deraile min tråd med studiner uden at inkludere et tog
Gravatar #21 - apkat
16. dec. 2011 17:24
Thoroughbreed (20) skrev:
I kan sguda ikke deraile min tråd med studiner uden at inkludere et tog


kombi?
Gravatar #22 - snesman
16. dec. 2011 18:00
#19
var det ikke den gren (høhø) af bordelbranchen Anni Fønsby blev knaldet (høhø)for at være med i?
Gravatar #23 - Alrekr
18. dec. 2011 12:16
KaW (19) skrev:
Magten (17) skrev:
Back on track!

Nej nej, back on track


De mangler også studerende...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login