mboost-dp1

Må man installere Windows 7 på Stationær + Bærbar


Gå til bund
Gravatar #1 - hardwareguy15
28. nov. 2011 06:26
Med samme CD/Nøgle?
Gravatar #2 - Norrah
28. nov. 2011 06:34
Nej.
Gravatar #3 - arntc
28. nov. 2011 14:51
Jo, hvis det er Windows Home Premium Family pack http://www.amazon.com/Microsoft-Windows-Premium-Up...
Gravatar #4 - snesman
29. nov. 2011 08:06
Onlineversioner er svjv kun til at installere 1 gang.
Gravatar #5 - Alrekr
29. nov. 2011 12:44
Som #3 siger: Hvis det er en familie-licens, så må du installere Windows 7 på indtil 3 computere i samme husstand. Hvis det ikke er en familie-licens, så må du stadig gerne - men du får en besked på mindst en af computerne om at din Windows-version er ulovlig.
Gravatar #6 - mbw2001
29. nov. 2011 13:49
Alrekr (5) skrev:
Som #3 siger: Hvis det er en familie-licens, så må du installere Windows 7 på indtil 3 computere i samme husstand. Hvis det ikke er en familie-licens, så må du stadig gerne - men du får en besked på mindst en af computerne om at din Windows-version er ulovlig.


Hvad baserer du det på at man godt må installere på flere maskiner selvom man kun har én licens?
Gravatar #7 - Hithlum
29. nov. 2011 14:09
mbw2001 (6) skrev:
Hvad baserer du det på at man godt må installere på flere maskiner selvom man kun har én licens?


Du kan købe en speciel Family licens der gælder for 3 installationer.
Gravatar #8 - mbw2001
29. nov. 2011 14:11
Hithlum (7) skrev:
Du kan købe en speciel Family licens der gælder for 3 installationer.


Jeg henviser til "Hvis det ikke er en familie-licens, så må du stadig gerne"
Gravatar #9 - Alrekr
29. nov. 2011 14:13
mbw2001 (6) skrev:
Alrekr (5) skrev:
Som #3 siger: Hvis det er en familie-licens, så må du installere Windows 7 på indtil 3 computere i samme husstand. Hvis det ikke er en familie-licens, så må du stadig gerne - men du får en besked på mindst en af computerne om at din Windows-version er ulovlig.


Hvad baserer du det på at man godt må installere på flere maskiner selvom man kun har én licens?


Du må godt (= det er ikke ulovligt), men du får lidt bøvl (= det er imod licensen).
Gravatar #10 - mbw2001
29. nov. 2011 14:17
Hvis du bruger et produkt du reelt ikke har licens til er der vel tale om pirateri hvilket jo er ulovligt.
Gravatar #11 - Bllets
29. nov. 2011 15:00
mbw2001 (10) skrev:
Hvis du bruger et produkt du reelt ikke har licens til er der vel tale om pirateri hvilket jo er ulovligt.


Nej.. Du kan godt installere det på så mange computere du vil, men du kun licens til en af dem.

Ergo vil du på de andre få at vide licensen er i brug, ugyldig eller du slet ikke har nogen.

Uden Licens er der ingen grund til at overhovedet har Windows7 installeret, så det gør ingen forskel.
Gravatar #12 - mbw2001
29. nov. 2011 15:16
#11
Jeg har ingen idé om hvad det er du prøver at sige.

Jeg omtaler ikke hvad der er teknisk muligt. Jeg spørger ind til rigtigheden i at det er lovligt at installere software du ikke har licens til.
Gravatar #13 - Fjolle
29. nov. 2011 15:20
Jeg mener godt at man kan installere win7 uden at indtaste nogen kode. Det vil så blive udueligt efter 30 dage eller noget i den stil?
Gravatar #14 - mbw2001
29. nov. 2011 16:07
#13
Spørgsmålet er ikke om man kan, men om man må...
Gravatar #15 - Kolklik
30. nov. 2011 09:20
#14 man må godt, det er bare ubrugeligt.
Som andre har været inde på har du én licens, hvorledes du bruger denne er helt op til dig selv.
Hvis du installerer på computer 1, og aktiver med din ene licens,
og derefter installerer på computer 2, kan du ikke få lov at aktiverer da din licens er i brug.
Du kan så gå tilbage til computer 1, og deaktiver din licens der, aktiver på computer 2.

IN SHORT: det er lovligt, og du kan godt, dog kan maks en være aktiv af gangen.
Gravatar #16 - mbw2001
30. nov. 2011 09:27
#15
For det første er det noget vås. Derudover har det intet med spørgsmålet at gøre.
Man kan sagtens aktivere på 2 maskiner. Kræver bare et opkald til Microsoft.
Du skriver hvordan man kan flytte én licens frem og tilbage mellem 2 maskiner.
Men spørgsmålet er ikke, og har aldrig været, om det er teknisk muligt.
Spørgsmålet er at om man må installere og benytte Windows 7 på 2 maskiner. Jeg mener ikke man må.
Jeg er bare i tvivl om hvad Alekr mener med at man godt må.
Gravatar #17 - Alrekr
30. nov. 2011 09:34
mbw2001 (16) skrev:
Jeg er bare i tvivl om hvad Alekr mener med at man godt må.


Nu fik jeg en "Gentagelse" sidst jeg forklarede mit standpunkt, så det gør jeg ikke igen.
Gravatar #18 - mbw2001
30. nov. 2011 09:51
Du forklarede jo ikke noget. Du skrev bare det samme igen. Ikke hvad det fik dig til at komme frem til din konklusion om at man godt måtte.
Gravatar #19 - Alrekr
30. nov. 2011 10:01
mbw2001 (18) skrev:
Du forklarede jo ikke noget. Du skrev bare det samme igen. Ikke hvad det fik dig til at komme frem til din konklusion om at man godt måtte.


Jeg har forklaret det jeg vil. Hvis du ikke er tilfreds med min forklaring er det ikke mit problem.
Gravatar #20 - mbw2001
30. nov. 2011 10:03
#19
Det er selvfølgelig også en måde at forklare at man bare lukkede lort ud.
Havde ellers håbet du havde fundet noget i dansk lovgivning som ugyldiggjorde licensreglen om én maskine. Ville spare mig en del når det kommer til Win 8 upgrades.
Gravatar #21 - XorpiZ
30. nov. 2011 11:01
Alrekr (19) skrev:
Jeg har forklaret det jeg vil. Hvis du ikke er tilfreds med min forklaring er det ikke mit problem.


Ret beset er "du må gerne, men du overtræder licensen" vel ikke en forklaring overhovedet.

Jeg er i øvrigt enig med mbw2001. Selvfølgelig må man ikke benytte licensen flere steder samtidig, hvis der ikke er givet explicit tilladelse til det.

Adobe tillader det afaik, men jeg tvivler på MS gør.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login