mboost-dp1

Linux, genstart kernel driver.


Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
24. sep. 2012 07:01
jeg har en skærm på min embedded device som efter en suspend skal have genstartet driveren og opsat sig for at kunne virke...

Men hvordan genstarter jeg skærm driveren?

*'NOTE. Driveren er ikke et modul...
Gravatar #2 - kasperd
24. sep. 2012 14:11
Der er nok ingen vej udenom at undersøge driverens kildekode for at finde ud af om det kan lade sig gøre. Mig bekendt er der ingen andre standardiserede metoder ud over rmmod og modprobe.
Gravatar #3 - Qw_freak
24. sep. 2012 18:40
kasperd (2) skrev:
Der er nok ingen vej udenom at undersøge driverens kildekode for at finde ud af om det kan lade sig gøre. Mig bekendt er der ingen andre standardiserede metoder ud over rmmod og modprobe.

Deri mit problem, driveren har jeg skrevet selv, men den bliver indsat som kernel driver, ikke som modul..

Derfor er der efter lidt ogoogeling fremkommet mig to metoder.. Enten lærer jeg at opbygge en driver med funktioner til at kunne håndtere supend_enter og suspend_exit.
Eller også skal jeg ha fundet ud af hvordan jeg får startet et modul op ved opstarten...

Det sidste lyder nemmest, men alle google forslag omhandler løsninger på allerede installerede systemer, og mit skal virke ved opstart direkte efter build(embedded)...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login