mboost-dp1

Installation af Windows. F***!


Gå til bund
Gravatar #1 - Computer-manna
29. nov. 2009 16:58
Hey allesammen

Nu er undertegnede ved at installere Windows XP på en bærbar, der før var 98 på. Jeg har forsøgt at gendanne fabriksinstillingerne ved at trykke F11 eller sådan noget, men efter at jeg har gjort det, er den gået fuldstændig i kage.... Den skriver:

Starting Windows 98...
File not found
E:\RECOVERY.DAT DOES NOT EXCIST !! ERROR !!

... Og så er man ellers bare stuck!

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre? Jeg er efterhånden rimelig frustreret og på nippet til at gøre noget drastisk. På forhånd tak.
Gravatar #2 - Cloud02
29. nov. 2009 17:07
hvorfor vil du gendanne fabriksindstiller når du vil installere XP ?
Gravatar #3 - paradise_lost
29. nov. 2009 17:15
Boot på din XP cd og installer, wupti!
Gravatar #4 - Computer-manna
29. nov. 2009 17:19
Det kan den ikke nå. Beskeden "Starting Windows 98 bla bla bla" dukker op nærmest instantly. Så det er ikke nemt.
Gravatar #5 - ajust
29. nov. 2009 17:24
Du skal ind i BIOS og ændre boot rækkefølgen, så laptoppen booter fra cd før harddisk.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
29. nov. 2009 18:38
Ellers er der en knap under opstart (forskelligt fra producent til producent), der giver muligheden for at vælge bootdrev ved denne kørsel. Så er du fri for at ændre tilbage, når Windows er installeret.

Bare formater lortet og få ordenligt på den. Say, hvorfor finder du ikke W7 frem? Den burde være lettere end XP og den har jo et større driverbibliotek.
Gravatar #7 - myplacedk
29. nov. 2009 18:53
Daniel-Dane (6) skrev:
hvorfor finder du ikke W7 frem? Den burde være lettere end XP og den har jo et større driverbibliotek.

Kender du en metode til at installere Windows 7, hvor den fylder max 400 mb inden man installerer apps på den? Hvor langt ned kan vi komme?
Jeg kan få XP ned på 200 mb.
Gravatar #8 - paradise_lost
29. nov. 2009 19:00
Daniel-Dane (6) skrev:
Bare formater lortet og få ordenligt på den. Say, hvorfor finder du ikke W7 frem? Den burde være lettere end XP og den har jo et større driverbibliotek.


Og hvad så hvis maskinen ikke har minimum 1024 mb ram. Kunne godt tænkes at den ikke har det når den kører W98
Gravatar #9 - Daniel-Dane
29. nov. 2009 19:08
#7
Jeg er ikke blevet informeret om harddiskstørrelse, men Der findes TinyVista såvel som TinyXP og MicroXP. Så vi skal vel nok finde en formindsket version af 7 med tiden.

#8
Flere har prøvet Windows 7 ved 512 MB ram og rapporterede, at maskinen fungerede optimalt.
Gravatar #10 - paradise_lost
29. nov. 2009 19:19
#9 Hmm okay. Hvor mange ram tror du at en maskine med Windows 98 har?
Gravatar #11 - Daniel-Dane
29. nov. 2009 19:24
#10
Tja, Windows 98 kan maks bruge 512 MB ram, så jeg håber, at der er blevet skudt højt.
Gravatar #12 - Clauzii
11. dec. 2009 18:45
#11:
Win98 kan faktisk godt køre med 768MB. Man skal dog undgå at bruge PCI kort der bruger andet end sine normale I/O. Men et SBLive, f.eks., afspiller (samplede) lyde fra RAM, og vil derfor i nogle tilfælde ikke sige noget, hvis dele af en lyd er over 512-grænsen, da kortet kun ser de første 512MB.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login