mboost-dp1

Ingen internetforbindelse i Win7 før reaktivering af netværkskort


Gå til bund
Gravatar #1 - JesperZ
9. mar. 2010 15:55
Hver gang jeg booter Windows 7 Home Premium har jeg ingen netforbindelse. Eller, jeg får forbindelse til netværket, men ikke til internettet. Jeg bruger kabel og har ikke trådløs netkort. Hvis jeg vælger at "reparere" forbindelsen opstår samme problem igen. Den eneste måde jeg kan fixe det på er ved at deaktivere mit netværkskort i enhedshåndtering og derefter aktivere det igen. Dette skal jeg vel og mærke gøre hver gang jeg starter Windows 7 op, hvilket er super irriterende.

Jeg har de nyeste drivere installeret. Jeg har ingen firewall eller antivirus der skulle kunne blokere for forbindelsen. Dette opstår på en frisk installation af Windows 7 Home Premium. Hvordan kan jeg løse dette? Jeg vil helst have en løsning der ikke involverer reaktivering af netværkskortet, men hvis det ikke findes er det også ok med en løsning der automatisk reaktiverer det under opstart.

På forhånd tak.
Gravatar #2 - XorpiZ
9. mar. 2010 16:01
Hvilket netkort er det?
Gravatar #3 - JesperZ
9. mar. 2010 16:06
Jeg har både et onboard Realtek RTL8168D/8111D og et Realtek RTL8169/8110 PCI kort som jeg købte for at se om et nyt netværkskort kunne løse problemet, hvilket det så ikke gjorde.
Gravatar #4 - XorpiZ
9. mar. 2010 16:10
Har du undersøgt om der er andre med samme problem med realtek-kort?
Gravatar #5 - JesperZ
9. mar. 2010 16:12
Jeg har undersøgt problemet via Google, selvfølgelig, og kan finde masser der har samme problem, men ingen der nævner hvilket netværkskort de har eller kommer frem til en løsning.
Gravatar #6 - Fjolle
9. mar. 2010 16:15
Virker det hvis du genstarter din router imens din pc er tændt?
Gravatar #7 - JesperZ
9. mar. 2010 16:36
#6 Det kræver genstart af netværkskortet.. INTET andet virker. Trust me, har prøvet alt andet :p
Gravatar #8 - XorpiZ
9. mar. 2010 16:51
Dumt spørgsmål måske, men har du prøvet at slette netkortet fra device manageren og lade windows 7 installere driverne på ny?

et par andre ting:

prøv med denne kommando i en kommando-prompt

netsh int ip reset reset.log og se om det hjælper efter en genstart

evt. kan du prøve at give dig selv en fast ip, istedet for at køre dhcp
Gravatar #9 - Plimmer
11. mar. 2010 11:25
Hvis du har CS3 installeret findes der et problem med Bonjour servicen. Hvis du ikke har, så pas. :)
Gravatar #10 - Clauzii
11. mar. 2010 11:34
Visse netkort funker ikke, hvis de har funktionen til slukning af kortet i dvale/standby tilstand slået til.

I XP er punktet under egenskaber for netkortet, så se om du kan finde det i W7 også, og slå det fra.

Det skal det ihf. være her på XPpro, for ellers er det netop hvad der sker på min maskine..
Gravatar #11 - JesperZ
11. mar. 2010 14:48
#9 Jep det har jeg. Har googlet lidt og fået den stoppet og det ser ud til at virke :)

#10 Jeg sætter aldrig min pc i standby/dvale. Den starter op på 20 sekunder anyway, hvilket ikke 20 sekunder jeg går og er ked af at miste.
Gravatar #12 - Clauzii
11. mar. 2010 16:51
#11:
Jeg bruger heller ikke SB/Dvale, men min opsætning slog netkortet fra alligevel, så det kunne have været det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login