mboost-dp1

IE9 installations problem - Window vil ikke starte...


Gå til bund
Gravatar #1 - Hvidemose
18. jan. 2011 22:22
Hey!!!
Jeg har et KÆMPE problem med mit vista home, som gerne skal løses nu…
Jeg bruger normalt firefox, da tiltroen til MS og herunder også IE er meget lille… Jeg skulle dog bruge IE, da jeg ikke kan bruge Firefox hos one.com (webhotel).
Jeg downloadede derfor IE9 fra MS´s hjemmeside. Den gik i gang med at opdatere noget, for derefter at installere IE9.
Her efter genstartede computeren… Efter lidt tid kom den til ”del 3 af 3 0%” og genstartede pludselig igen. Den har lige siden fortsat denne procedure. Den genstarter, siger ”del 3 af 3 – 0% af installationen” og genstarter igen. Og sådan kører den i en uendelighed… Hvad skal jeg gøre???? Jeg kan ikke komme i windows… Jeg har vigtige filer på computeren og har ikke tid til en geninstallering.

Vh
Hvidemose
Gravatar #2 - Dreadnought
18. jan. 2011 23:44
Under opstart af computeren tryk på F8 og vælg fejlsikret tilstand (findes det i Vista?). I denne tilstand kan du muligvis vælge af afinstallere IE9.
Gravatar #3 - Hvidemose
19. jan. 2011 00:14
Den vil desværre ikke går i fejlsikker. Den gør det samme igen...
Gravatar #4 - Flasher
19. jan. 2011 06:27
Typisk Windows. Da jeg installerede IE9, så fuckede det Windows Explorer op.

Du kan evt. forsøge at sætte cd'en i og lade den køre en reparation? Ved ikke om man også kan det i Vista, men det er da et forsøg værd.
Gravatar #5 - Hvidemose
19. jan. 2011 12:01
Det virker desværre heller ikke... Jeg fandt den her tråd:
www.eksperten.dk/spm/883755 . Men da jeg har en forudinstalleret udgave af vista kan jeg ikke komme ind i windows med en boot cd. Jeg tænkte dog på, at slette filen "pending.xml" via "dos" eller hvad det hedder nu til dags. Er der nogen der ved om det vil virke?
Gravatar #6 - Hvidemose
19. jan. 2011 12:22
Hmmm.... Virkede ikke...

WHAT TO DO!?!?!?
Gravatar #7 - zook
19. jan. 2011 12:40
Var det mig, ville jeg finde en gratis live cd (goggle giver denne http://www.pcregedit.com/ men der findes et hav af alternativer) med understøttelse af læsning og skrivning af registrerings databasen. Vil tro at opstarten af opdaterings programmet er angivet i en af følgende placeringer:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run eller RunOnce
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run eller RunOnce

Dog skal jeg ikke kunne sige om opdateringer har andre måder at blive startet på. Er længe siden jeg sidst har rodet med Windows.
Gravatar #8 - BlackFalcon
19. jan. 2011 13:00
Hvidemose (3) skrev:
Den vil desværre ikke går i fejlsikker


??
Prøv lige at være lidt hurtigere på F8-tasten.
http://www.computerhope.com/issues/chsafe.htm#03
Gravatar #9 - Hvidemose
19. jan. 2011 13:29
Zook citat:
Var det mig, ville jeg finde en gratis live cd (goggle giver denne http://www.pcregedit.com/.. men der findes et hav af alternativer) med understøttelse af læsning og skrivning af registrerings databasen. Vil tro at opstarten af opdaterings programmet er angivet i en af følgende placeringer:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersi
on\Run eller RunOnce
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersi
on\Run eller RunOnce

Dog skal jeg ikke kunne sige om opdateringer har andre måder at blive startet på. Er længe siden jeg sidst har rodet med Windows.


Skal jeg så slette dem gennem denne windows live boot?


BlackFalcJohn:
Prøv lige at være lidt hurtigere på F8-tasten.
http://www.computerhope.com/..[/i]

Tror du misforstår. Jeg kan godt vælge safemode. Den vil bare ikke bringe mig til windows da den stadig tror den skal opdatere...
Gravatar #10 - zook
19. jan. 2011 13:50
Hvis vi tager udgangspunkt i PC Regedit, så er proceduren.
- Hent ISO filen.
- Brænd den til en CD.
- Boot op med CD'en indsat og BIOS opsat til at boote fra CD drevet.
- Find hvilken placering hvor opdaterings programmet er angivet. Programmet på ISO'en fungerer lidt ligesom Windows Explorer, se eventuelt her: http://www.pcregedit.com/screenshot_1.html der vises 3 nøgler i billedet: "Windows De...", "VMWare Use.." og "VMWare Tools"
- Slet den nøgle som peger på opdaterings program filen. Hvad dennes navn er, ved jeg ikke men du kunne eksempelvis noterer hvad der er i de forskellige placeringer og poste dem her. En del af dem vil være standard navne som erfarne Windows brugere vil kunne genkende.

Der er en guide til brug af PC Regedit her: http://www.pcregedit.com/regedit_guide.html

Alternativt kunne du også hente en live cd med understøttelse af læsning af filsystemet, lave et backup af dine vigtigste data og så starte forfra med en frisk installation.
Gravatar #11 - Hvidemose
19. jan. 2011 16:15
ARGHHHHHHHH!!!!

Kan man ikke boote det fra USB???? Den vil godt opstarte programmet, men vil ikke boote når man vælger det....
Gravatar #12 - Flasher
19. jan. 2011 16:22
Hvis det ikke virker med en CD, så burde det heller ikke virke med en USB. Men prøv med en anden live CD.
Gravatar #13 - Hvidemose
19. jan. 2011 16:53
Forstår det bare ikke... Den kender ikke boot-filen eller også er den der bare ikke... Det ville ellers være et genialt program at få til at virke.
Er der et alternativ?
Gravatar #14 - Hvidemose
19. jan. 2011 18:02
Hvis jeg trykker "enter" for at boote siger den "could not find kernel image gparted"...
Gravatar #15 - kasperd
19. jan. 2011 19:51
Hvidemose (14) skrev:
Hvis jeg trykker "enter" for at boote siger den "could not find kernel image gparted"...
Jeg ved ikke hvilket iso image det er du har brugt, men hvis den kommer så langt så må den i hvert fald have indlæst bootloaderen.

Afhængig af hvilken bootloader der bliver brugt, så kan det være der enten er en menu med flere valgmuligheder eller en kommandolinie, hvor man kan starte på fejlfinding.

Kan du se hvilken bootloader der er i brug før du trykker enter?
Gravatar #16 - Hvidemose
19. jan. 2011 21:35
¨Nå... Fandt ud af at man ikke kan køre den fra usb... Den virker nemlig med CD. Men reparationen fortsætter godt nok længe uden arbejdeknappen lyser eller blinker... er dette normalt?? Og hvor længe skal men evt regne med det vil tage?
Gravatar #17 - Magten
19. jan. 2011 21:41
Flasher (4) skrev:
Typisk Windows. Da jeg installerede IE9, så fuckede det Windows Explorer op.
Husk nu det er et beta produkt du sidder og kalder "Typisk Windows". Installer IE8 hvis du vil være på den sikre side.
Gravatar #18 - Hvidemose
19. jan. 2011 23:28
Husk nu det er et beta produkt du sidder og kalder "Typisk Windows". Installer IE8 hvis du vil være på den sikre side.


Problemet opstår også med andre updates...
Gravatar #19 - Listesen
19. jan. 2011 23:55
Hvad med at du bare får pillet de vigtige filer ud og så geninstallerer lortet? Det ender jo med du bruger længere tid på fejlsøgning end en reinstall ville tage.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor mange filer du har og hvor omstændigt det ville blive, men bare en tanke.
Gravatar #20 - Flasher
20. jan. 2011 06:58
Magten (17) skrev:
Husk nu det er et beta produkt du sidder og kalder "Typisk Windows". Installer IE8 hvis du vil være på den sikre side.


Men derfor skal den ikke fucke andre programmer op, og slet giver problemer, når jeg har afinstalleret det igen. Jeg fik faktisk aldrig IE9 til at virke og Explorer virker stadig ikke rigtigt. Det var aldrig sket med andre betaversioner af browsere.
Gravatar #21 - Magten
20. jan. 2011 07:16
Flasher (20) skrev:
Men derfor skal den ikke fucke andre programmer op, og slet giver problemer, når jeg har afinstalleret det igen.
Jeg kunne forestille mig der var noget integration imellem explorer.exe og iexplorer.exe..



Flasher (20) skrev:
Det var aldrig sket med andre betaversioner af browsere.
Nej, det er jo kun MS der har fejl i deres beta software.
Anyways, det kan være ligemeget for diskussionen. Hate du bare videre på MS uden grund.
Gravatar #22 - Flasher
20. jan. 2011 09:16
Det var en bibemærkning og jeg har hele vejen igennem givet løsningsforslag til problemet.

Ja, der er helt klart noget integration mellem de to ting - den ændrer givet en del i systemet, når den også skal genstarte for at installere programmet.

Jeg siger ikke, at andre betaversioner er flawless, blot at de ikke smadrer andre programmer.
Gravatar #23 - Saxov
20. jan. 2011 10:15
Flasher (22) skrev:
Det var en bibemærkning og jeg har hele vejen igennem givet løsningsforslag til problemet.

Ja, der er helt klart noget integration mellem de to ting - den ændrer givet en del i systemet, når den også skal genstarte for at installere programmet.

Jeg siger ikke, at andre betaversioner er flawless, blot at de ikke smadrer andre programmer.
Lad mig lige forstå dig ret,
1) du er klar over der er en stærk integration mellem IE og Windows.
2) du er klar over beta produkter kan indeholde fejl
3) du vil ikke have at et produkt der er stærkt integreret med et andet program, påvirker det andet program.
Gravatar #24 - Cloud02
20. jan. 2011 12:44
Saxov (23) skrev:
1) du er klar over der er en stærk integration mellem IE og Windows.

Den stærke integration blev fjernet med IE7: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1371
Gravatar #25 - Hvidemose
20. jan. 2011 14:23
Er det ikke denne sag ligegyldig?
MS laver en del fejl i forhold til deres placering paa markedet Det er min holdning. Men hvis Det skal diskuteres synes jeg da der skal oprettes en anden traad...

MEN tilbage til sagen. Er det muligt at reparere problemet fra UBUNTU???
Gravatar #26 - zook
20. jan. 2011 15:00
En hurtig søgning giver denne guide: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1527985

Gravatar #27 - NioBe
20. jan. 2011 15:01
Er der ikke en Funktion i F8 under opstart der evt hedder Last known good? Prøv det, hvis den stadigvæk eksistere.

EDIT:
Fandt det.
•If your computer has a single operating system installed, press and hold the F8 key as your computer restarts. You need to press F8 before the Windows logo appears. If the Windows logo appears, you will need to try again by waiting until the Windows logon prompt appears, and then shutting down and restarting your computer.


Fra http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/U...
Gravatar #28 - Hvidemose
20. jan. 2011 15:14
Er der ikke en Funktion i F8 under opstart der evt hedder Last known good? Prøv det, hvis den stadigvæk eksistere.


Jo men den recovery version jeg har er elendig... det virker ikke og har heller ikke f'r virket... Den gaar bare i stampe.

En hurtig søgning giver denne guide: http://ubuntuforums.org/..


Hmmm. Jo maaske. Det m[ jeg da lige se paa.
Gravatar #29 - BlackFalcon
20. jan. 2011 16:18
Hvidemose (28) skrev:
Jo men den recovery version jeg har er elendig... det virker ikke og har heller ikke f'r virket... Den gaar bare i stampe.


Ikke for at rode rundt i det, men det tyder lidt på at din Windows installation var "buggy" inden du lagde IE9 ind.

Ontopic:
Desværre har jeg allerede researched lidt omkring det med "Last known good configuration" og den funktion gemmer en række indstillinger når Windows lukkes ned. Da Windows teknisk set blev lukket korrekt ned (af IE9 installationen), vil du ikke kunne benytte funktionen til at komme tilbage. Den fungerer (desværre) ikke som "System Restore"-funktionen.

Jeg ønsker dig fortsat al mulig held med projektet.
Gravatar #30 - Chewy
21. jan. 2011 19:05
1. Download og brænd/bestil en Ubuntu Live CD.
2. Boot fra Live CD'en
3. Tag Backup af alt hvad du skal gemme
4. Format c:
5. Geninstaller windows..

Jeg er overbevidst om at det vil være de nemmeste samt hurtigste løsning i dit tilfælde...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login