mboost-dp1

Hvilket faneblad bruger disken?


Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
31. dec. 2012 00:28
Nogen gange oplever jeg at Firefox skriver ustandseligt på harddisken. Filen der bliver skrevet til hedder webappsstore.sqlite, og jeg kan se at i filen indgår nogle URLer. Men de URLer jeg finder i filen er på nogle helt andre domæner end de faneblade jeg har åbne.

Er der nogen som har et forslag til, hvordan jeg finder ud af, hvilket faneblad der er ansvarligt?
Gravatar #2 - kasperd
31. dec. 2012 00:37
De data der bliver skrevet på disken indeholder følgende domæner
CLOUDFLARE
sharethis.com
facebook.com
mariovittone.com
gemius.pl
Jeg konstaterede, at hvis jeg slår javascript fra i browseren, så holder skrivningerne op. Men de begynder med det samme igen når javascript slås til uden jeg har gjort andet.
Gravatar #3 - apkat
31. dec. 2012 00:52
Lader til at minde om cookies: http://kb.mozillazine.org/Webappsstore.sqlite

tror du ikke sharethis og facebook kommer fra facebook-plugins på sider? de andre sider kender jeg ikke til. Gemius.pl ser suspekt ud, eller også har de bare ikke hørt om css endnu (den fejler til at loade)

Gravatar #4 - Mort
31. dec. 2012 00:58
Uden at have andet end gisninger at byde ind med, så vil jeg formode at det er plugins som gemmer data, når det er en sqlite database der bliver gemt i.
Gravatar #5 - kasperd
31. dec. 2012 01:10
apkat (3) skrev:
Lader til at minde om cookies
Så meget havde jeg godt gennemskuet.

apkat (3) skrev:
tror du ikke sharethis og facebook kommer fra facebook-plugins på sider?
Men hvilke sider. Jeg har prøvet at lukke de sider, hvor jeg kunne finde nogen af de plugins.

Mort (4) skrev:
så vil jeg formode at det er plugins som gemmer data, når det er en sqlite database der bliver gemt i.
Det er Firefox processen selv der skriver data. Der er ingen tvivl om at det er en feature i Firefox der bliver anvendt til det.

Men hvordan finder man ud af, hvilken af de sider man har åben, som er ansvarlig?
Gravatar #6 - kasperd
31. dec. 2012 01:31
Jeg prøvede at åbne de samme faneblade under en ny bruger. Men jeg kunne ikke reproducere fænomenet. Til gengæld opdagede jeg at http://ekstrabladet.dk/nationen/article1856993.ece som jeg havde åben i et faneblad skrev på harddisken, hver gang der blev flyttet på musen.
Gravatar #7 - kasperd
31. dec. 2012 01:46
kasperd (6) skrev:
Jeg prøvede at åbne de samme faneblade under en ny bruger. Men jeg kunne ikke reproducere fænomenet.
Nu var jeg i stand til at reproducere fænomenet med http://jyllands-posten.dk/kultur/film/article47742...

Det skete ikke med det samme. Men efter jeg havde genindlæst den side et par gange begyndte browseren at skrive til webappsstore.sqlite hele tiden, uden at jeg selv gjorde noget.

Efter jeg blokerede et par strategiske IP adresser og genindlæste siden holdt browseren op med at skrive ustandseligt.
Gravatar #8 - apkat
31. dec. 2012 10:21
Men hvad skriver de?
Gravatar #9 - kinaholm
31. dec. 2012 10:25
Newz.dk bruger så vidt jeg husker både gemius.pl(som vist nok har noget at gøre med det der FDIH eller hvad det hedder.) Sharethis og Facebook er sikkert også newz.
Tror også Newz bruger cloudfare.
Gravatar #10 - apkat
31. dec. 2012 10:26
Er der sider newz ikke bruger?
Gravatar #11 - BurningShadow
31. dec. 2012 10:40
#10

Ja, ikke-irriterende.reklamer.der.ikke.fylder.hele.vinduet.fra.microsoft.dk
Gravatar #12 - kasperd
31. dec. 2012 13:27
apkat (8) skrev:
Men hvad skriver de?
Så vidt jeg husker var det en eller anden URL under sharethis.com, som indeholdte alle de andre domæner i URL parametrene. Derudover var der noget binær data.

kinaholm (9) skrev:
Newz.dk bruger så vidt jeg husker både
Jeg havde dog ikke nogen sider fra newz.dk åbne, da jeg opdagede det.
Gravatar #13 - hundeboll
3. jan. 2013 10:10
#1 kasperd:
Jeg kan anbefale "antisocial":
http://adversity.uk.to/
Gravatar #14 - Killa
4. jan. 2013 12:18
#3
localStorage er en del af html5, som minder lidt om cookies, men sættes af klienten i stedet for serveren.

#8
EB skriver bl.a. hvor lang tid siden har været åben. Åbnede et link fra Politiken, som også blev gemt af EB. Politiken gemmer hvilke artikler du har læst.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login