mboost-dp1

Hosted Exchange


Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
14. aug. 2013 17:19
Hej tennissuckers

En af mine arbejdsgivere vil gerne have ny mailløsning. De kører i dag på Google Apps, men nogle nye medarbejdere har haft held at sælge det synspunkt at man ikke er rigtig professionel, hvis ikke man bruger Microsoft Outlook med kalenderdeling, m.v.

Derfor skal vi fundet en løsning, så det kan komme i stand. Jeg er ikke så velbevandret i det marked, men umiddelbart lyder det som om vi har brug for en "hosted exchange" løsning.

Der er tale om ca. 10 brugere, som primært sidder på Windows 7 desktops i workgroups. Nogle af dem har smartphones de gerne vil have adgang fra - både iPhone, Android og en enkelt Windows Phone.

Derudover er der en enkelt som har Mac OS X.

Jeg fisker lidt efter HVAD jeg skal købe og HVOR.

P.t. har vi en bunke Office 2007 licenser og dermed licens til Outlook 2007, men hvis det er gode argumenter for at komme på en nyere version, så tror man er villig til at betale.

Any ideas?
Gravatar #2 - nielsbuus
14. aug. 2013 17:29
Update, jeg kan se at Microsoft selv tilbyder et produkt:

http://office.microsoft.com/da-dk/business/sammenl...

Nogen der kan anbefale/fraråde dette?
Gravatar #3 - Hubert
14. aug. 2013 17:29
Der er mange udbydere af hosted exchange. Stod jeg overfor at skulle bruge exchange ville jeg gå den vej. Om ikke andet så for at slippe for at bøvle med exchange
Gravatar #4 - Magten
14. aug. 2013 17:39
Som du selv har fundet så har Microsoft jo Office 365 og i nogle af abonnementerne følger der en Office med til hver bruger, til brug på 5 enheder (Windows/OSX). Der er flere abonnementer end dem du ser i dit link: http://office.microsoft.com/da-dk/business/sammenl...

Vi har flere kunder der bruger forskellige løsninger, nogle har den helt billige pakke uden Lync og SkyDrive imens andre har en dyrere.
Administration foregår enten via webinterface eller PowerShell (samme cmdlets som i Exchange, det er deeeejligt!)..

Jeg har ikke erfaringer med hosted Exchange.
Gravatar #5 - Magten
14. aug. 2013 17:51
O365 (et par af abonnementerne) giver i øvrigt også adgang til Office på iOS og Android.
Gravatar #6 - nielsbuus
14. aug. 2013 18:08
#5 - Det lyder til at du er positiv over for produktet. Ingen gotchas?
Gravatar #7 - nielsbuus
14. aug. 2013 18:08
#3, præcis. Jeg nægter at bruge tid på at drive en 10 brugers Exchange-server selv. Så det skal være noget fra skyen. :)
Gravatar #8 - Magten
14. aug. 2013 18:21
MadiZone (6) skrev:
#5 - Det lyder til at du er positiv over for produktet. Ingen gotchas?
Jeg har ikke selv brugt tjenesten, kun supporteret kunder der har det og der har ikke været de store problemer i det snart halve år jeg har gjort det. Der har en enkel gang været problemer med at modtage mails i 2 timer og en anden gang var der problemer for enkelte brugere med at tilgå deres mailboxe i en halv times tid, ellers har jeg ikke oplevet nogen problemer.
Microsoft melder servicevinduer ud i forvejen så man ved hvornår man kan forvente nedetid.

Det kan være en anelse bøvlet for brugerne at holde styr på passwords i O365 og lokalt (hvis de har et Active Directory lokalt fx) når man ikke syncer dem - hvilket man ikke kan med de 2 Small Business abonnementer.

Jeg har ikke gjort mig i andre tjenester, så hvordan det er sammenlignet med dem kan jeg ikke sige. Der er jo som regel både minusser og plusser ved hver af dem :)
Gravatar #9 - Hubert
14. aug. 2013 18:40
MadiZone (6) skrev:
#5 - Det lyder til at du er positiv over for produktet. Ingen gotchas?


Jeg ville nok også tænke mit om en ekstra gang inden jeg valgte udbyderen. En af mine tidligere arbejdsgivere udbyder hosted exchange så jeg vil ikke anbefale en.

Kan man ikke lave noget shared kalender i Google apps?
Gravatar #10 - Magten
14. aug. 2013 18:57
Det skal måske siges at jeg arbejder for en Microsoft partner, hvor vi bl.a. laver O365 løsninger. Min tanke faldt dog kun på O365 fordi du skrev Exchange og fordi der er løsninger der giver en Office med i handlen som du også skrev om :)

Jeg synes at have set kalenderdeling i Google Apps, men jeg ved ikke hvordan man gør det.
Gravatar #11 - nielsbuus
14. aug. 2013 18:59
#9, jo det kan man godt og det fungerer også fint. Problemet er at brugerne gerne vil bruge Outlook som klient og så skal man installere en slags proxy kaldet "Google Apps Sync" der forsøger at skabe en bro i mellem Outlook og Google Apps og det fungerede sidst vi prøvede ikke specielt pålideligt.
Gravatar #12 - freesoft
14. aug. 2013 19:30
Ja Office 365 Exchange Online kan anbefales her fra :-)

Det eneste jeg vil sige er at med de forskellige pakke tilbud på Office 365, fx Small Business, Small Business Premium og Midsize Business så er det mere låst end hvis man køber standalone.

Hvis kun 5 af jeres brugere har brug for Office pakken, så kan det være dyre end hvis man køber Exchange Online for sig selv og office kun dem der skal bruge det. Man har mere mulighed for at blande licenser, det kan man ikke som det er nu med pakkerne.
Især hvis I bliver mere end 25 brugere engang, så er det forfra, man kan heller ikke skifte produkt familie som det er nu (det arbejder Microsoft vist nok på at lave om?).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login