mboost-dp1

Hjemmeside


Gå til bund
Gravatar #1 - stargate
23. jan. 2015 19:17
Hej newz

Jeg har en søn på 11 år der, meget gerne vil lære og bygge hans egen hjemmeside og da det ALDRIG har sagt mig noget, så ville jeg høre om, der findes nogle gode programmer, der kunne hjælpe ham komme i gang.

Men anden søn på 13 år, ville høre om der findes et godt program han kan bruge til at mixe musik og film, han snakker om f. eks at redigere i en film eller et musik stykke.

På forhånd tak
Stargate
Gravatar #2 - OrangeNewton
24. jan. 2015 07:14
Jeg er ikke helt med? Vil han lave en hjemmeside eller vil han redigere film og/eller musik? De 3 har ikke rigtigt noget med hinanden at gøre.
Gravatar #3 - mbw2001
24. jan. 2015 07:28
#2 2 sønner

Mht. hjemmeside så synes jeg at
http://www.codecademy.com/
plejer at være udemærket.

Mere præcist de her:
http://www.codecademy.com/tracks/web

Jeg har desværre ingen erfaring med musikredigering.
Gravatar #4 - holmen
24. jan. 2015 08:14
Blaze media pro brugte jeg for nogle år tilbage. Det ser ud til stadig at findes, efter en hurtig google søgning. Det er rimelig let at klippe i video- og lydfiler, eks. klippe et stykke lyd ud af en film.
Gravatar #5 - XorpiZ
26. jan. 2015 10:24
OrangeNewton (2) skrev:
Jeg er ikke helt med? Vil han lave en hjemmeside eller vil han redigere film og/eller musik? De 3 har ikke rigtigt noget med hinanden at gøre.


To forskellige unger.

Mht. hjemmeside vil jeg anbefale et CMS. F.eks. Joomla eller Concrete5.
Gravatar #6 - Friller
26. jan. 2015 17:43
Tjek min hjemmeside magic-kort.dk den er bygget over website x5 evolution 11 du kan starte med en demo udgave denne side er super god
Gravatar #7 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. jan. 2015 17:50
#6

En spammer der rent faktisk besøger andre tråde - den var ny!
Gravatar #8 - Friller
26. jan. 2015 18:58
nu var det ment som hjælp til denne herre fido....
Gravatar #9 - apapap
26. jan. 2015 19:24
... fido?
Gravatar #10 - mvoigt27
26. jan. 2015 20:11
apapap (9) skrev:
... fido?


fidoMUH.... quotoren over dem alle... ham savner man lidt.... bare lidt!
Gravatar #11 - BetaLyte
27. jan. 2015 07:39
#7
Argh, vi havde også ham der, der gik helt amok og fik staff til at fjerne links fra vores indlæg og alt muligt. Eller taler vi ikke om det?
Gravatar #12 - Qw_freak
27. jan. 2015 09:46
BetaLyte (11) skrev:
#7
Argh, vi havde også ham der, der gik helt amok og fik staff til at fjerne links fra vores indlæg og alt muligt. Eller taler vi ikke om det?

Hvem var det?
Gravatar #13 - ignuz
27. jan. 2015 17:58
Til den 11 årige:

Hvis han gerne vil lære det ordentligt vil det være nødvendigt at han kan kode noget HTML/CSS/javascript hvor linket i #3 er super hvis han forstår engelsk. Et dansk alternativ som har en del film er http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/HTML/over... , jeg kender dem dog ikke super godt men det jeg har set har været fint.


Alternativ er der forskellige CMS systemer hvor du nærmest kan undgå at beskæftige dig med den bagvedliggende kode og har et mere brugervenligt interface. De mest brugte CMS systemer er joomla, wordpress og drupal.
Gravatar #14 - BetaLyte
27. jan. 2015 19:47
#12
Ja, jeg kan ikke huske firmaet, og er på mobil, så gider ikke søge. Men han var forholdsvis, men kort tid, rimelig aktiv på forum og i nyheder, hvor han skrev noget "relevant" og så lige fik inkorporeret firmaet i indlægget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login