mboost-dp1

Hjælp til at lave et spil...


Gå til bund
Gravatar #1 - LordSadler
25. maj 2011 17:31
Hej :)
Jeg vil rigtig gerne prøve at lave mit eget spil til android eller iphone, men problemet er at jeg er fuldstændig nybegynder inde for emnet. Hvordan skal jeg komme igang?
Nogen der kender noget software som kan bruges uden viden inden for kodning(?) af spil, eller linke til nogle gode hjemmesider hvor jeg kan lærer selv at skrive spillet helt fra bunden?
Håber i kan hjælpe, og spørg endelig hvis mit spørgsmål ikke gav mening :)
Gravatar #2 - Slettet Bruger [4082001882]
25. maj 2011 17:37
Hvad har du i tankerne af spil? :)
Gravatar #3 - arne_v
25. maj 2011 17:37
LordSadler (1) skrev:
Jeg vil rigtig gerne prøve at lave mit eget spil til android eller iphone,


iPhone - lær objective C
Android - lær Java

LordSadler (1) skrev:
Nogen der kender noget software som kan bruges uden viden inden for kodning(?) af spil,


http://norvig.com/21-days.html
Gravatar #4 - Daniel-Dane
25. maj 2011 17:38
Game Maker, men det er til Windows og Mac (og en eller anden ting mere). Det kommer nok også til andre platforme i fremtiden. Programmet giver en god indgang til programmering og de fleste aspekter inden for konstruktion af spil.
Gravatar #5 - Chewy
25. maj 2011 17:40
@4

Og hvis jeg ikke husker helt galt minder syntaxen meget om java. Hvilket kan være en fordel hvis du vil programmere på Android...
Gravatar #6 - Alrekr
25. maj 2011 19:34
Jeg ved ikke om det virker til spil, men Google App Inventor hjælper med at lave apps for dem, som ikke kan kode. Det dur så kun til Android.
Gravatar #7 - markjensen
25. maj 2011 19:53
Unity er vist ret populært. Jeg kender dog ikke selv til det.
Gravatar #8 - LordSadler
25. maj 2011 20:43
Vil prøve jeres forslag og vende tilbage når jeg ved om det fungere optimalt :) I tilfælde af at jeg ender med at skulle lære at kode, er der nogle der så har nogle links til at lære det fra bunden?
Gravatar #9 - Qw_freak
25. maj 2011 20:59
LordSadler (8) skrev:
Vil prøve jeres forslag og vende tilbage når jeg ved om det fungere optimalt :) I tilfælde af at jeg ender med at skulle lære at kode, er der nogle der så har nogle links til at lære det fra bunden?


Start med at sætte dig nogle delmål, helt ned i små detaljer, som fx at få noget text skrevet ud på skærmen, herefter måske farve texten, farve baggrunden, insætte grafisk objekt, flytte objektet...

Dine mål skal nok være i endnu mindre hop end disse, men pointen er at du sætter dig et mål du ved du kan komme til at nå inden alt for længe, og del så målet op i delmål så små som muligt så du ved at løse dem en for en får den erfaring der skal til for at løse det større mål du har..

sæt evt et mål for at du vil kunne flytte med en genstand på skæmen, og del så den opgave op i mange mindre opgaver, hvor det nok for dit vedkommende skal starte helt fra installation af programmeringsværktøjer og overførsel af programmer.
Gravatar #10 - markjensen
25. maj 2011 22:00
LordSadler (8) skrev:
I tilfælde af at jeg ender med at skulle lære at kode, er der nogle der så har nogle links til at lære det fra bunden?


Jeg tror ikke du kommer langt uden. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor seriøs du er, men det bliver imo først sjovt når man selv kan programmere
Gravatar #11 - Chewy
25. maj 2011 22:32
Det kan måske være en idé at kigge her:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=5...

Det er en tråd på xda-developers (en genial kilde til alt hvad der har med smartphone udvikling at gøre) hvis mål er at samle så mange kilder som muligt for at danne en guide for Android programming (for dummies!)..
Gravatar #12 - izym
28. maj 2011 12:46
Unity virker umiddelbart som det rigtige for dig. Jeg har ikke selv brugt det, men så vidt jeg ved, er det ret minimalt hvor meget decideret kodning man skal lave med det.
Gravatar #13 - Bastardo
28. maj 2011 13:38
Jeg var glad for at gå igang med processing. Det er sgu rimelig ligetil, startede os med at ville lave spil og kastede mig derfor ud i actionscript2.0 (flash) i sin tid. Men med meget grafisk orienterede ting kommer det nemt til at drukne i alt muligt andet end koden og ender op som noget makværk.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
28. maj 2011 21:11
Unity kan også afspilles på stort set alle platforme, inkl. iOS
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login