mboost-dp1

Hjælp til at lave et spil...


Gå til bund
Gravatar #1 - LordSadler
25. maj 2011 17:31
Hej :)
Jeg vil rigtig gerne prøve at lave mit eget spil til android eller iphone, men problemet er at jeg er fuldstændig nybegynder inde for emnet. Hvordan skal jeg komme igang?
Nogen der kender noget software som kan bruges uden viden inden for kodning(?) af spil, eller linke til nogle gode hjemmesider hvor jeg kan lærer selv at skrive spillet helt fra bunden?
Håber i kan hjælpe, og spørg endelig hvis mit spørgsmål ikke gav mening :)
Gravatar #2 - Slettet Bruger [4082001882]
25. maj 2011 17:37
Hvad har du i tankerne af spil? :)
Gravatar #3 - arne_v
25. maj 2011 17:37
LordSadler (1) skrev:
Jeg vil rigtig gerne prøve at lave mit eget spil til android eller iphone,


iPhone - lær objective C
Android - lær Java

LordSadler (1) skrev:
Nogen der kender noget software som kan bruges uden viden inden for kodning(?) af spil,


http://norvig.com/21-days.html
Gravatar #4 - Daniel-Dane
25. maj 2011 17:38
Game Maker, men det er til Windows og Mac (og en eller anden ting mere). Det kommer nok også til andre platforme i fremtiden. Programmet giver en god indgang til programmering og de fleste aspekter inden for konstruktion af spil.
Gravatar #5 - Chewy
25. maj 2011 17:40
@4

Og hvis jeg ikke husker helt galt minder syntaxen meget om java. Hvilket kan være en fordel hvis du vil programmere på Android...
Gravatar #6 - Alrekr
25. maj 2011 19:34
Jeg ved ikke om det virker til spil, men Google App Inventor hjælper med at lave apps for dem, som ikke kan kode. Det dur så kun til Android.
Gravatar #7 - markjensen
25. maj 2011 19:53
Unity er vist ret populært. Jeg kender dog ikke selv til det.
Gravatar #8 - LordSadler
25. maj 2011 20:43
Vil prøve jeres forslag og vende tilbage når jeg ved om det fungere optimalt :) I tilfælde af at jeg ender med at skulle lære at kode, er der nogle der så har nogle links til at lære det fra bunden?
Gravatar #9 - Qw_freak
25. maj 2011 20:59