mboost-dp1

Hjælp, kan af en eller anden grund ikke installere win vista 64 på min spritnye bærbar


Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
30. aug. 2008 07:36
Jeg har virkelig brug for hjælp her, har lige investeret i en ny zepto bærbar, og med den et vista home 64bit OS.

Mit problem er bare at vista ikke vil lade sig instalere på maskinen. Nogengange kan jeg komme så langt som at den går igang med at installerer, men så går den i blå skærm 3 sek efter hvor der står at windows lukkede for at beskytte computeren

Men for det meste viser installationsprogrammet bare min HDD med den meddelelse at "Windows kan ikke installeres på denne disk. Den valgte disk er af GPT -partitionstypen."
Har self prøvet Installations programmets muligheder for at lave nye patitioner og formatere, men lige lidt hjælper det.

HJÆÆÆÆLP, skal bruge den først i næste uge på studiet.

-Og hvad er " GPT -partitionstypen"?-
Gravatar #2 - holmen
30. aug. 2008 07:46
Starter du fra win med at installere, eller booter du op på skiven?

http://en.wikipedia.org/wiki/GUID_Partition_Table
Gravatar #3 - Qw_freak
30. aug. 2008 08:05
jeg booter op fra skiven. der er ikke noget på computeren endnu! vista var installeret, men da jeg skulle logge ind efter at have instaleret div drivere, var der ingen loginmuligheder!?
Så jeg valgte at geninstallere Vista

-bad choice-
Gravatar #4 - holmen
30. aug. 2008 08:07
Prøvede du i fejlsikre tilstand?

Prøv at se om du kan installere win XP eller linux. Hvis de også fejler er det nok en HW fejl...
Gravatar #5 - Qw_freak
30. aug. 2008 08:20
tja, dev kunne jeg da, ved du hvilken linux der er gratis og som nemt kan installeers?
Gravatar #6 - holmen
30. aug. 2008 08:22
Damn small linux, den fylder vist ikke ret meget. Men jeg er langt fra expert, så ved ikke hvad der er let at installere...

URL
Det skal sgu nok slet ikke instralleres.

Prøv gentoo eller fedora eller sådan noget så...
Gravatar #7 - praktikant muffe AKA pewbe
30. aug. 2008 09:06
Ubuntu er nemt at gå til... Jeg kan rigtig godt lide måden det bliver installeret på
Gravatar #8 - engfeh
30. aug. 2008 11:44
Bare lige for at være helt sikker: Det er en 64-bit processor der sidder i, ikke? (Det er det nok hvis den er spritny)
Gravatar #9 - Qw_freak
1. sep. 2008 11:54
jo, det er en 64 bit processoer!

fik endelig installeret Vista, det krævede at jeg installerede Ubuntu og så stod vista næsten på spring for at installerer sig selv.. typisk.

tror det kan have noget at gøre med at vista ikke vil lade andre styrsystemer komme til når den selv er installeret.

but problem is solved, men det er da latterligt at man først skal lade et fremmed OS komme til før Vista vågner op til Dåd.
Damn MS
Gravatar #10 - krarup
8. sep. 2008 10:37
Jeg er klar over problemet er løst, men jeg tillader mig alligevel og kommenter alligevel.

Personligt er jeg ret sikker på det er en fejl på din vista cd. Hvis jeg ikke tager meget fejl, er det en cd du fik med da du købte computeren, og den er tilpasset af Zepto.
En af mine kammerater har også lige købt ny bærbar fra zepto, og han havde samme problem som dig. Han lånte så min vista cd, og her sprang installationen bare i gang.
Gravatar #11 - Qw_freak
8. sep. 2008 19:26
ahh, lyder slet ikke forkert, Damn Zepto... :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login