mboost-dp1

HDMI Lyd


Gå til bund
Gravatar #1 - BOversoe
16. mar. 2010 18:05
Hej.

Jeg har et forholdsvis stort og ekstremt irriterende problem. Jeg har et mediacenter kørende, som tidligere kørte windows 7 beta, men nu har jeg omformateret og smit en fuld udgave ind efter den gamle udløb.
Alt fungerede ligeså fint under Windows 7 beta, men nu er der opstået et stort problem: Lyden!
Jeg har et Leadteak 7600 GS og et onboard Realtek lydkort. Lyden bliver kørt fra lydkortet over igennem grafikkortet, som så sender det hele igennem til HDMI.
Problemet er nu, at jeg, selvom jeg har skiftet driver flere gange - de nyeste, dem der virkede tidligere, dem som andre har anbefalet - og der er stadig ikke lyd. Eller dvs. der er lyd engang i mellem. Der er lyd når jeg sætter enkelte opløsninger på, mens der i andre opløsninger er engang i mellem, eller slet ikke. Er der nogen der kender et fix på dette problem?
Som sagt, jeg har prøvet drivere fra Leadtek, flere drivere fra Nvidia, drivere fra 3. parts udviklere. Nyeste drivere fra Realtek, drivere fra Gigabytes(Bundkortet er Gigabyte) hjemmeside... Den eneste der fungerer er den gamle fra Leadteks hjemmeside, men den er udviklet til Vista, og giver flimren i diverse spil mv.

Jeg er virkelig i vildrede med det her, og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Håber på jeres hjælp.
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
16. mar. 2010 18:25
Har du sat Windows til at spille over den digitale lydudgang og ikke den analog?

Fordi den kan kun spille på én af dem ad gangen.
Gravatar #3 - BOversoe
16. mar. 2010 19:18
Det er kun den digitale der er sat til. Desuden er der lyd engang i mellem :/
Gravatar #4 - Daniel-Dane
16. mar. 2010 19:27
Der er også en anden fyr, som har fået problemer med 7 og HDMI siden han skiftede fra betaen/RC'en. Jeg har selv haft problemer med VGA.

Har du prøvet med standarddriver efter at have fjernet de gamle helt?
Gravatar #5 - BOversoe
16. mar. 2010 19:30
med standard driveren er der lyd, men det fungerer bare heller ikke optimalt.. Så er GFXkortet mere eller mindre sløvt i det.. Desuden understøtter det ikke HD opløsninger, hvis jeg bruger standarddriveren.
Gravatar #6 - BOversoe
18. mar. 2010 20:27
Jeg har nu lyd i non-HD opløsninger hvis jeg slår "HDMI Lyd" fra inde i NVIDIA-panelet. Stadig underligt... :(.

Det er med den nyeste Beta driver fra Nvidia og så med den nyeste realtekdriver(2.44)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login