mboost-dp1

Google Chrome - RAM forbrug?


Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
11. okt. 2012 08:16
Har de sidste par uger lagt mærke til en gevaldig stigning i Chromes RAM forbrug - så voldsomt at jeg 3-4 gange om dagen må dræbe enkelte faner.

Nu sad jeg så lige og holdte øje med hvornår den stiger, og det er hver gang jeg refresher en side eller browser rundt, så sluger den 4-8MB RAM mere. Det bliver hurtigt til meget når vores overvågning på jobbet refresher hvert 5. minut og jeg selv skifter en del mellem siderne.

Min fane med overvågningen bruger i skrivende stund 374MB og den har været åben i 1½ time. Når jeg starter om morgenen ligger den på ~55MB.

Er der nogen andre der har oplevet det? Jeg har ikke lagt mærke til det i OSX men prøver at holde øje med det fremover.
Gravatar #2 - Magten
11. okt. 2012 09:11
Magten (1) skrev:
Min fane med overvågningen bruger i skrivende stund 374MB og den har været åben i 1½ time. Når jeg starter om morgenen ligger den på ~55MB.
Dræbte processen efter jeg skrev dette.

Nu ligger den på 320 MB her 50-55 minutter efter.
Gravatar #3 - kasperd
11. okt. 2012 10:32
Uanset hvilken browser jeg bruger får jeg en fornemmelse af at den leaker hukommelse. De mange processer som Chrome starter gør det sværere at se præcist hvor meget RAM den egentlig bruger.

Jeg har haft Firefox og Chromium kørende samtidigt på en computer med kun 2GB RAM. Når RAM forbruget bliver så presset at kernen ser sig nødsaget til at slå en proces ned er det næsten altid en Chromium proces det går ud over. Men i det mindste går browseren ikke ned af det. De berørte faneblade skal lige reloades, og så er man kørende igen.
Gravatar #4 - Emil Melgaard
11. okt. 2012 13:21
#3 RAM-forbrug i Chrome: chrome://memory-redirect/
Gravatar #5 - m910q
11. okt. 2012 15:04
Magten (1) skrev:
hver gang jeg refresher en side eller browser rundt, så sluger den 4-8MB RAM mere.

Det har den gjort siden de tidlige versioner.
Ramforbruget er bare generelt blevet værre.
Gammelt eksempel på det: https://dl.dropbox.com/u/1098960/chrome.png

Noget der irreterer mig mere ved Chrome som standard skal fylde 500mb at have liggende (Dette er uden cached data). Det er dyrt i plads hvis man har en lille SSD systemdisk i.
Endnu mere når man ikke bruger Chrome til daglig.
Gravatar #6 - Magten
12. okt. 2012 12:10
m910q (5) skrev:
Det har den gjort siden de tidlige versioner.
Ramforbruget er bare generelt blevet værre.
Gammelt eksempel på det: https://dl.dropbox.com/u/1098960/chrome.png
Hmm, okay.. Har aldrig lagt mærke til det, men det kan være fordi jeg er begyndt at køre flere ting lokalt og har brug for ressourcerne nu :D
Gravatar #7 - m910q
12. okt. 2012 12:57
Det er lidt interessant hvis den ikke gør det i OS X.
Gravatar #8 - Magten
12. okt. 2012 13:05
Har ikke lagt mærke til noget, men så igen har jeg også rigeligt RAM i min MBP, det kniber lidt på min arbejds laptop.

Men undersøger det lige nærmere her i weekenden.
Gravatar #9 - Chewy
13. okt. 2012 17:42
Antallet af plugins der køre påvirker også RAM forbruget. Så prøv at slå alle plugins fra og se hvad den så sluger....
Gravatar #10 - buchi
13. okt. 2012 19:33
har 11 tabs åben, og chrome bruger ~1GB RAM, det sutter virkelig hårdt...

Nu er min computer også rimelig poluted efterhånden, så jeg tror jeg laver en frisk installation, og holder alle grimme plugins væk...

og så kan det jo kun hjælpe, at jeg er igang med at opgradere til 24GB RAM ;)
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
14. okt. 2012 16:49
4 tabs her, 9 processer og forbruger også omkring 1GB RAM
Gravatar #12 - Slettet Bruger [2664782678]
14. okt. 2012 17:05
4 tabs, 8 processer og 266 MB RAM.
Gravatar #13 - Magten
16. okt. 2012 18:17
Magten (8) skrev:
Har ikke lagt mærke til noget, men så igen har jeg også rigeligt RAM i min MBP, det kniber lidt på min arbejds laptop.

Men undersøger det lige nærmere her i weekenden.
Samme tendens, dog kun 2-3 MB for hver refresh. Umiddelbart har jeg samme plugins her og på min arbejds pc.

Chewy (9) skrev:
Antallet af plugins der køre påvirker også RAM forbruget. Så prøv at slå alle plugins fra og se hvad den så sluger....
Prøver at slå pluglns fra imorgen og se hvordan det kører.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login