mboost-dp1

Frames i HTML


Gå til bund
Gravatar #1 - Skarr
11. sep. 2002 15:50
Jeg er igang med et nyt design til www.sorthumor.tk (reklame, reklame, reklame), men jeg er stødt ind i et problem:

Jeg har en frame til menuen og ved siden af en frame til indholdet af siden. Det virker sådan set fint, men hvis man ikke har browseren maksimeret, så er det som om indholds-framen lapper ind over menuen (og ikke omvendt). Hvordan kan jeg sørge for, at en frame hele tiden bliver vist i sin fulde størrelse?
Gravatar #2 - Valarauka
11. sep. 2002 19:02
Har du prøvet at tilføje 'noresize' til din venstre frame i dit frameset?
- Jeg tror det måske kan hjælpe dig...
Gravatar #3 - Skarr
13. sep. 2002 20:53
Har jeg allerede, virker ikke. Lader til, det bare gør, at brugeren ikke kan resize den.
Gravatar #4 - Cyrack
13. sep. 2002 22:51
hmmm, mener det kan gøres ved at angive bredden på anden frame (den med indholdet) med en * i stedet for en fast værdi, så får den kun hvad der er i overskud fra menuen

//ZyBo[SE]

(BTW. man bruger ikke frames, men includes og div, så slipper man for at besøgende fra søgemaskiner kun får selve siden og ikke menuen...)
Gravatar #5 - Menkhaf
14. sep. 2002 00:04
Hmm...

1) noresize = no resize !
2) Definer width i %...
Gravatar #6 - Skarr
15. sep. 2002 17:46
#4:

Nix, jeg har pjattet lidt rundt med det, men det funker ikke.

"(BTW. man bruger ikke frames, men includes og div, så slipper man for at besøgende fra søgemaskiner kun får selve siden og ikke menuen...)"

Frames er toppen af min kunnevne (og interesseniveau), men hvis includes er bedre og lige så simple at bruge, kunne du så ikke poste et link til en toturial eller noget?
Takker.

#5:

"1) noresize = no resize !
2) Definer width i %..."

Nej, for noresize sørger bare for at brugeren ikke kan resize den.

Btw, indtil det er direkte på SortHumor.tk kan det findes på www.friserverplads.dk/sorthumortk
Gravatar #7 - Cyrack
15. sep. 2002 21:39
#6

I fx PHP kan du inkludere en side / fil i et dokument, dette gør at kode udføres som den inkluderede fil var en del af den oprindelige side, dermed kan man nøjes med at lave en standardside som man viser alle sider igennem.
Et eksempel er www.fyhn-art.dk (den er grim, men du kan sikkert se hvad jeg mener)
Alle siderne bliver vist gennem samme skabelon, det er bare forskellige sider som bliver vist...
Hvis du er interesset kan jeg smide lidt kildekode...

//ZyBo[SE]
Gravatar #8 - Skarr
16. sep. 2002 15:04
#7:

Dvs. at man inkluderer fra alle filer bortset fra standard-filerne? (Jeg har intet kendskab til PHP, men lidt kode ville være nice - det lyder ikke så forskellig fra frames, bare anderledes)

Forresten, nu er designet på www.sorthumor.tk
Gravatar #9 - Cyrack
16. sep. 2002 15:59
#8
Det svarer lidt til brugen af frames, bortset fra at hele dokumentet sendes i samme fil til klientens computer, via tags laver man layers som angiver hvor data'ene skal være, jeg laver lige en lille guide (sender den om et par dage, har en del lektier... :)

//ZyBo[SE]
Gravatar #10 - Skarr
18. sep. 2002 11:54
Okay, takker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login