mboost-dp1

Flowchart software


Gå til bund
Gravatar #1 - Jonasee
11. jan. 2010 11:59
Hej

Jeg vil høre om der er nogle der kender et program der kan lave flowcharts ud fra C# kilde kode?

Jeg har prøvet doxygen, men det kan kun lave call tree og de er ikke præcise nok, viser kun class' ikke methods.

Så vis der er nogle af jer der kender et program der kan load/analyser min kilde kode og lave et flowchart, ville det være super.

På forhånd tak
Gravatar #2 - illishar
11. jan. 2010 12:27
Hmm, jeg mindes at IBM's Rational Rose bl.a. kunne lave den slags. Men det er et stort dyrt program i denne sammenhæng.
Derudover foretrækker jeg faktisk også JSP-diagrammer, når jeg skal illustrere kode. De giver et "linie/kolonne"-aktigt overblik.
Jeg laver dem som regel også i hånden da min erfaringer siger mig, at jeg får for meget spam med, når man bruger "auto-diagrammer".

Men spørgsmålet er da spændende nok.
Gravatar #3 - arne_v
12. jan. 2010 20:05
#1

Hvad har du helt præcist brug for?

Flowchart (som man tegnede med plastic skabelon for 30 år siden) / UML activity diagram som beskriver logikken - algoritmen ?

Call tree / UML sequence diagram som beskriver kaldene i koden ?

Det første tror jeg ikke på er muligt at generere.

Det andet kan genereres. Jeg tror dog at det bliver svært at finde gratis programmer til den slags. IBM Rational Rose, Borland Together etc. kan gøre det. De er hundedyre, men hvis det er arbejde må du få firmaet til at punge ud - hvis det bare er til et enkelt lille hygge projekt kunne du jo prøve med en trial version.

Generelt er jeg do meget enig med #2. Genererede diagrammer viser normalt det samme som koden og har derfor ikke nogen værdi. Håndskrevne diagrammer viser hvad der er vigtigt og har derfor en værdi.
Gravatar #4 - Jonasee
12. jan. 2010 21:10
Det er Flowchart/UML activity diagram jeg skal brug.

Jeg er også endt med at lave det selv, det var meste til at kunne lave et groft diagram og så rette den til.
Gravatar #5 - arntc
12. jan. 2010 21:55
#4

Min er erfaring ér at du ender med at bruge mere tid på at rette det til, end på at lave det fra bunden i hånden. Visual Paradigm har en del gode Community Edition værktøjer til integration i diverse IDE's, som gør det let som en leg at lave gode skalérbare UML diagrammer.
Gravatar #6 - arne_v
13. jan. 2010 01:18
#5

Er VP god idag ?

Jeg prøvede det for en del år side og da syntes jeg at det var noget skrammel.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login