mboost-dp1

Floppy-drev i FreeBSD


Gå til bund
Gravatar #1 - Skarr
24. mar. 2002 18:01
Jeg kan ikke få mit floppy-drev til at virke i FreeBSD 4.5. Jeg har prøvet 'mount /floppy' men da det ikke virkede, kiggede jeg i /etc/fstab og der fandt jeg ikke noget der lignede et floppy-drev.
Kan det være fordi det ikke blev probet under installationen? Kan man installere det manuelt via /stand/sysinstall?

P.S.
Jeg har ikke installeret nogle packages hvis det kunne have noget med sagen at gøre.
Gravatar #2 - sim
24. mar. 2002 18:36
Tror du så ikke lige du skulle tilføje en linie i din /etc/fstab med dit floppy?
Vil mene at
/dev/fd0 /mnt/floppy vfat noauto,user,rw 0 0
kunne gøre det, men nu bruger jeg ikke selv noget *nix, BSD or whatever, så tag det ikke så tungt hvis det er noget fuldstændigt vrøvl jeg har skrevet:)
Gravatar #3 - Skarr
2. apr. 2002 18:38
Det lyder det ikke som. Jeg har ikke helt fattet idéen med /dev/fd0. (kan sagtens skrive boot images med dd men jeg har ikke regnet ud hvordan man gør andet). Nu har jeg ihvertfald installeret mtools og det virker (selvom det er lidt klumset).
Gravatar #4 - PlattFuss6.7
4. apr. 2002 18:11
/dev/fd0

dev=devices

fd0=Floppy disk 0 (0 det første)
Gravatar #5 - Skarr
8. apr. 2002 13:22
Jepper, men det er jo ikke et directory ligesom /cdrom eller /floppy (under Linux). Hvordan skal jeg skrive en fil til den og kopiere en fil fra den. Og hvad med at lave subdirs and so on... jeg fatter det ikke.
Gravatar #6 - west
10. apr. 2002 09:46
gør som #2 sim foreslår, så har du adgang til den fra /mnt/floppy .... næsten lissom et a: drev ;)

Btw, du skal mounte den når du skal bruge den: mount /mnt/floppy
Og umounte igen når du er færdig: umount /mnt/floppy
Gravatar #7 - Skarr
23. apr. 2002 13:13
sim #2:

vfat?
Gravatar #8 - sim
23. apr. 2002 15:11
Tja, jeg skal indrømme at min viden om Linux på dette punkt er meget rusten, men ja, jeg mener at filsystemet, skal være vfat.
Gravatar #9 - Skarr
26. apr. 2002 19:21
Og hvis jeg gerne vil bruge FreeBSD's filsystem?
Gravatar #10 - Gecko
26. apr. 2002 19:32
hvad med 'auto' ?
Gravatar #11 - Skarr
7. maj 2002 08:41
Kommer med en 'device not configured'-fejl.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login