mboost-dp1

Firefox eller Chrome?


Gå til bund
Gravatar #1 - Stoffer99
27. jan. 2010 13:42
Hej :)
Hvad er best Firefox eller Chrome? :D
Gravatar #2 - jeldtoft
27. jan. 2010 13:53
Præferencer.

Jeg bruger selv Firefox pga. alle de HERLIGE extensions.
Crome har fordelen af at være lynhurtigt, i sær til at starte op, hvor firefox nærmest kan tage en krig om det.

Men jeg synes du skal prøve dig frem. Der er næppe noget der hedder "at den ene er bedre end den anden", da de begge har deres fordele.
Gravatar #3 - Stoffer99
27. jan. 2010 14:02
ja men Firefox er bedre beskyettet :)
er Chrome også det?
Gravatar #4 - Zhadu
27. jan. 2010 14:47
Hvordan er Firefox bedre beskyttet?
Jeg spørger blot fordi jeg ikke har kendskab til browseren.
Gravatar #5 - Stoffer99
27. jan. 2010 15:11
De har f.eks. bloket nogen websites fordi der er virus eller sådan noget på den..
Gravatar #6 - Daniel-Dane
27. jan. 2010 15:53
#5
Og de hjemmesider kender den kun til, fordi den spørger Google. Så Chrome fanger de samme hjemmesider.
Gravatar #7 - illishar
27. jan. 2010 16:22
Du skal køre Chrome, hvis du godt kan li' mindre bloat. Hvilket er lidt ironisk, eftersom Firefox vandt frem, på at være et alternativ til IE, Opera, Netscape, men uden bloat ;)
Gravatar #8 - vandfarve
27. jan. 2010 18:36
Stoffer99 (3) skrev:
ja men Firefox er bedre beskyettet :)
er Chrome også det?


Jeg ville faktisk sige, at Chrome er bedre beskyttet, da den bl.a. kører i sandbox-mode. Det gør Firefox vist ikke, men ret mig, hvis jeg tager fejl...
Gravatar #9 - Jonasee
27. jan. 2010 20:34
vandfarve (8) skrev:
Stoffer99 (3) skrev:
ja men Firefox er bedre beskyettet :)
er Chrome også det?


Jeg ville faktisk sige, at Chrome er bedre beskyttet, da den bl.a. kører i sandbox-mode. Det gør Firefox vist ikke, men ret mig, hvis jeg tager fejl...


Nej firefox køre ikke sandbox, men den køre vis en beskyttelse som chrome ikke gøre og vis jeg ikke husker helt forkert, så burg IE faktiske både sandbox og hvad det nu er firefox gøre.
Gravatar #10 - vandfarve
27. jan. 2010 20:47
Jonasee (9) skrev:
vandfarve (8) skrev:
Stoffer99 (3) skrev:
ja men Firefox er bedre beskyettet :)
er Chrome også det?


Jeg ville faktisk sige, at Chrome er bedre beskyttet, da den bl.a. kører i sandbox-mode. Det gør Firefox vist ikke, men ret mig, hvis jeg tager fejl...


Nej firefox køre ikke sandbox, men den køre vis en beskyttelse som chrome ikke gøre og vis jeg ikke husker helt forkert, så burg IE faktiske både sandbox og hvad det nu er firefox gøre.


IE er dog aldrig at foretrække af to årsager:

1) Alle elsker at hade Microsoft, og
2) IE har den største udbredelse af alle browsere og er kendt for at have verdens dummeste (no pun intended) brugere.

Der ryger derfor jævnt mange stykker malware og andre skidt over disken for hver kode skummel software, der kodes til hhv. Ildræven og Grundstof 24.
Gravatar #11 - arne_v
29. jan. 2010 00:52
#sandbox

Hvad snakker folk om når de snakker om sandbox?

Det at IE og Chrome kører tabs i separate processer?

Eller at de kører i Windows Vista/2008/7 protected mode (ikke at forveksle med x86 protected mode)?

Sandbox bruger man normalt om JavaScript/Java environment.
Gravatar #12 - Jonasee
29. jan. 2010 07:53
#11

Jeg tænkt på at IE og Chrome køre tabs og for chroms ved kommenen plugins og extension som separate processer
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login