mboost-dp1

Excel objekter "flytter sig"


Gå til bund
Gravatar #1 - andersb
15. mar. 2012 15:49
Hej

Jeg har et meget mærkeligt problem, som jeg bare ikke kan lokalisere!

Jeg har 3 forskellige dokumenter, med en række checkboxe og andre objekter!
Nogen gange når dokumenterne gemmes, og de genåbnes flytter alle objekter sig i samme retning, ikke meget men lidt! (typisk lidt op, og til højre) Alle objekter er sat til "flyt med celler" Der er ingen problemer når jeg arbejder i dokumenterne, det er kun når jeg gemmer, og genåbner filen så kan de finde på at flytte sig!

Der er ingen symitri i disse 3 dokumenter.

Det er excel 2010

Håber der er nogen kloge mennesker derude :)

TAK
Gravatar #2 - Daniel-Dane
15. mar. 2012 16:31
Gemmer du det i .xlsx?
Gravatar #3 - andersb
15. mar. 2012 17:12
Hej Daniel

Ja det gør jeg, for der er macro i dokumenterne
Gravatar #4 - andersb
16. mar. 2012 10:48
Jeg er blevet lidt klogere, men mere forvirret!!

Det er når jeg trykker control+p for at se udskrift, trykker på escape for at komme tilbage til dokument, gem og luk. BANG, så har alle checkbokse pludselig skiftet position. Fantastisk microsoft

Kan man fixe det på en måde?
Gravatar #5 - Cloud02
16. mar. 2012 11:06
#4
Prøv at sørge for at de alignet med en celle.
Gå ind i design mode, vælg dit objekt, ctrl+x, tryk på en celle og ctrl+v.
Gravatar #6 - andersb
16. mar. 2012 14:13
Tak for tippet..

Har netop testet det både i og uden designmode.
Hvis jeg klipper en checkbox til en anden celle(position) som du beskriver, bliver den som den skal, og resten flytter sig for hver gang jeg gemmer og genåbner. Men klipper jeg checkboxen, og indsætter den i samme celle igen, er der ingen ændring?

Hvor kan jeg kontrollere om en checkbox er allignet? det er som om den kun alligner, hvis jeg klipper den til en anden celle.

Under objekt plasering står den til: "flyt sammen med celler, men juster ikke størelse"
Gravatar #7 - andersb
16. mar. 2012 14:56
Hold da kæft..!

Jeg har custom zoom på 120%, hvis jeg vælger standard på 100,200 eller 75% er der ingen fejl.. OMG
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login