mboost-dp1

Excel driller


Gå til bund
Gravatar #1 - Miasen
2. jun. 2011 06:44
Hej

Jeg har fået et problem med at flytte et diagram fra excel til fx word. Når jeg har lavet diagrammet i excel og vil flytte til word, er det kun den nederste akse, der kommer med over i word - dvs selve kurverne kommer ikke med og heller ikke y-aksen.
Er der nogen, som kan hjælpe?
Gravatar #2 - Cloud02
2. jun. 2011 09:21
copy -> paste as picture.
Så kan du godt nok ikke ændre direkte i den i Word, men det er vel til at overkomme.
Gravatar #3 - Miasen
2. jun. 2011 16:07
Det ændre desværre ikke noget. Jeg mangler stadig næsten hele diagrammet uanset om jeg laver copy -> paste eller copy -> paste picture
Gravatar #4 - GormDK
2. jun. 2011 16:12
Og du er sikker på, at du markere hele diagrammet, når du kopierer?

Ellers kan du jo prøve med print screen :D
Gravatar #5 - fe950
3. jun. 2011 05:22
Du må heller skrive hvordan du gjorde, ellers er det umuligt at komme med mulige forslag.
Gravatar #6 - snesman
3. jun. 2011 08:05
#4: +1
Gravatar #7 - Miasen
3. jun. 2011 09:44
Jeg opretter den data, som jeg vil have et diagram af -> vælger indsæt -> punktdiagram -> markerer diagrammet med musen -> copy -> åbner word -> paste

Jeg har ikke haft problemer med det før nu, så jeg tænker, at jeg måske er kommet til at ændre nogle indstillinger, som gør at jeg ikke får hele diagrammet med over, eller at det på en måde bliver gemt
Gravatar #8 - tazimn
3. jun. 2011 09:46
Jeg hælder stadig til at du skal smide nogle scrrenshots af xcel og word op.. Så er det nemmere at se hvad det er der ikke kommer med..
Gravatar #9 - Sand.
3. jun. 2011 22:06
Miasen (7) skrev:
markerer diagrammet med musen

Det er nok der det går galt. Du skal markere diagrammet med ét klik på et tomt område i diagrammet og så kopiere. Ellers kan du risikere, at du kun markere noget, hvis du f.eks. "trækker" musen for at markere et område omkring diagrammet, eller hvis du kommer til at klikke på et element i diagrammet istedet for det hele.

Når du sætter ind i word, skal du vælge "sæt ind som billede", som #2 nævner. Ellers er der også den simple windows snipping-tool, hvis du bruger windows7? ;)

Pøjpøj med diagrammerne!
Gravatar #10 - Miasen
4. jun. 2011 16:44
Ja nu bliver det mere spændende - jeg har forsøgte at lave screenshots, men når jeg vil placere dem i et worddokument kommer der også kun en lille del med - i det tilfælde her kun værktøjslinjen. Jeg kan dog godt indsætte det i et exceldokument.

Er der mulighed for at man kan vedhæfte dette, så I kan se det?

Gravatar #11 - Miasen
4. jun. 2011 16:47
Jeg har også forsøgt med bare at klikke på diagrammet - med samme resultat.

Måske det er en indstilling i word, der gør at der kun kommer en del af både diagram og screenshot med????
Gravatar #12 - Wraith
4. jun. 2011 17:02
Er det det der med at Macro-objekter er blokeret eller noget i den dur??
Gravatar #13 - fe950
5. jun. 2011 06:00
I Word 2003, kan problemet afhjælpes ved:
Funktioner > Indstillinger. I fanen Vis fjern markeringen for "Pladsholdere til billeder".

Jeg ved ikke hvilken office version du har, men mon ikke det er samme funktion du skal have fat i.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login