mboost-dp1

Din virksomheds holdning til opensource


Gå til bund
Gravatar #1 - ghostface
15. jan. 2010 11:26
Hej Newz
Jeg har idag haft en mindre debat med min chef omkring vores brug af opensource. Vi følger de regler og licenser de bliver udbudt under, det er slet ikke der "problemet" er.

Vi bruger rigtig mange penge på diverse MS produkter samt andre produkter fra virksomheder (vi udvikler primært i C# eller lign. sprog på windows platofmrne) men har i de sidste par projekter fundet alterntiver til dem inden for opensource miljøet.

Jeg argumenterer for at det ville være godt for os (både udviklingsmæssigt og "goodwill"mæssigt) hvis vi gav 10% af hvad det stykke software ellers ville koste i donation til udviklingen.

Det er dog ikke noget man "gør" her i virksomheden, og jeg ville derfor høre hvordan det er i andre virksomheder i Dnamark inden for software udvikling. Donerer i til opensource moduler i benytter? Hvis ja hvor meget?
Gravatar #2 - illishar
15. jan. 2010 12:36
Vi donerer i form af, at vi deltager aktivt i de tilhørende fora og tilføjer derved både teknisk- og ekspert-viden til projektet.
Engang imellem laver vi også en patch (når vi finder fejl) som vi tilfører projektet.

Men jeg synes ikke at I skal føle Jer så skyldige. At tage et open source projekt i produktionsbrug, giver (afhængigt af status) et stort boost i form af udbredelse (og alt hvad det medfører).

De firmaer der tjener penge på OSs lever jo også bl.a. af projekternes udbredelse, da de dermed kan sælge service-ydelser enten til Jer eller til "ofre for afledt udbredelse".

Hvis du vil bidrage til projekterne så kan du jo eks. starte med at fortælle om, hvad det er for nogle. (Det må open source verdenens svar på reklame :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login