mboost-dp1

Det bedste webgalleri? og måske en ny webhost?


Gå til bund
Gravatar #1 - hgul
25. jan. 2010 16:24
Det er ikke fordi jeg forventer I skal lave alt mit arbejde herinde, men jeg fik nogle gode bud sidst jeg spurgte om hjælp - så det prøver jeg lige igen ;-)

Det bedste webgalleri?
Vi har på min arbejdsplads tidligere brugt Coppermine som galleri, men er på det seneste skiftet til Gallery2, og det volder os lidt problemer. Af den årsag er vi begyndt at overveje, om Gallery2 måske er den bedste løsning?

Så det store spørgsmål er, findes der noget bedre derude som vi bør kigge nærmere på?

En ny webhost?
Vi har i lang tid været hostet hos Powerhosting.dk og har været meget tilfredse med dem. Vi har fået rigtig god service, men det er lidt som om, at de er begyndt at sløje af på den, og det skaber noget unødvendig frustration. Så findes der andre hostingfirmaer derude, der ikke koster spidsen af en jetlager (Powerhostings priser) og som evt. også tilbyder safe_mode_off hvis det kræves som med Gallery2.
Gravatar #2 - Emil
25. jan. 2010 16:29
Jeg bruger Zen Photo som galleri - det virker ret fint.
Gravatar #3 - XorpiZ
25. jan. 2010 16:33
Skal det være flash- eller php-baseret?
Gravatar #4 - freesoft
25. jan. 2010 16:35
Bruger også Gallery2, til en del billeder, synes ikke jeg har problemer med det.

Den ligger ved gigahost.dk, har kan man selv vælge PHP version og ændre flere PHP indstillinger.
Gravatar #5 - hgul
25. jan. 2010 17:14
XorpiZ (3) skrev:
Skal det være flash- eller php-baseret?


Som udgangspunkt PHP, medmindre du har et flashforslag der er PHP løsningerne overlegne.

Jeg glemte lige, at det gerne skal kunne integreres med Joomla.

FreeSoft (4) skrev:
Bruger også Gallery2, til en del billeder, synes ikke jeg har problemer med det.

Den ligger ved gigahost.dk, har kan man selv vælge PHP version og ændre flere PHP indstillinger.


Det kan også sagtens være vores valg af host der i virkeligheden er problemet, for jeg har også selv kun gode erfaringer med Gallery2, og det er ofte den løsning der bliver anbefalet rundt omkring.
Gravatar #6 - freesoft
25. jan. 2010 17:24
hgul (5) skrev:
Jeg glemte lige, at det gerne skal kunne integreres med Joomla.


Har ikke prøveret, men der er da nogle links på Google med Joomla og Gallery2. Men det har I måske allerede sat op?

Ang. Gigahost, så er de jo nok ikke de allermest stabile, men jeg synes nu ikke jeg lige kan huske store lange udfald. Og så synes jeg man får en del flere ting end man ellers gør ved andre webhosts.
Bruger også DreamHost, men det jo i US, og det kan godt mærkes på hastigheden.
Gravatar #7 - XorpiZ
25. jan. 2010 17:47
hgul (5) skrev:
Som udgangspunkt PHP, medmindre du har et flashforslag der er PHP løsningerne overlegne.

Jeg glemte lige, at det gerne skal kunne integreres med Joomla.


Det kommer lidt an på jeres behov. På vores intranet benytter jeg et flash-galleri. Det ser godt ud og kan tilrettes via en xml-fil. Udvikleren advarer dog om, at det ikke er så godt til alt for store gallerier :)
Gravatar #8 - hgul
3. feb. 2010 11:51
Jeg glemte da fuldstændig at følge på herinde - sådan er det vist når man bliver jagtet af medierne ;-)

Vi har endnu ikke bundet Joomla og Gallery2 sammen, da vi endnu ikke er færdig med den nye hjemmeside. Vi har indtil videre kun fået smidt de gamle billeder op i galleriet, men det kører ret langsomt.

Det kan selvfølgelig være en fejl der er sket i forbindelse med installationen af galleriet, det skal jeg ikke kunne afvise.

Link til galleriet
Gravatar #9 - zin
3. feb. 2010 13:47
Umiddelbart vil jeg foreslå at i skifter til Drupal - med et af de mange gallery-moduler der er dertil kan man sætte mange forskellige gallerier op, og mange flere ting - uden at skulle benytte Safe_mode_off (som jo er en sikkerhedsrisiko).
Selv benytter jeg denne løsning og det er rimelig nemt at rodde med. Bemærk, at Drupal naturligvis er skrevet i PHP. :-)

Men ellers kender jeg ikke så forfærdelig mange andre alternativer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login