mboost-dp1

Derfor køber jeg ikke spil længere


Gå til bund
Gravatar #1 - Genzo
6. dec. 2009 14:01
Hvorfor firmaer som EA bliver ved med at udgive det ene crap efter der andet, og forventer at folk bare køber det, når det så ikke lige går some forventet er det altid piraternes skyld

The saboteur er ikke spil bar, med ATI grafik kort
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/346070.page

Bully scholarship edition, tog omkring et halvt år før rockstar gad komme med en spilbar patch

men igen når spillene ikke lige sælger er det piraternes skyld
Gravatar #2 - Daniel-Dane
6. dec. 2009 14:06
Hmm... EA is not the only one, you know? VALVe og Activision | Blizzard (og mange andre) laver/udgiver da gode spil.
Gravatar #3 - milandt
6. dec. 2009 14:10
#1 Jeg formoder at du helt vil holde op med at spille spil så?
Gravatar #4 - Genzo
6. dec. 2009 14:15
#3

nope jeg downloader

#2

ja der findes skam firmaer der laver gode spil, har da også tænkt mig at købe D2 og SC2


overskriften var måske lidt hastigt, men jeg er bare træt af at man udgiver spil fyldt med bugs
Gravatar #5 - smiley
6. dec. 2009 14:17
Lige i tilfældet med Bully er det mere et resultat af "konsolisering".
Fx kan jeg heller ikke køre Red Faction: Guerrilla som jeg har købt via steam uden at lyden er fuldstændig ødelagt og at spillet låser efter næsten ingen tid. Det har været ude siden d. 15. september og der er stadig ikke kommet nogen patch.
Lyden kan jeg til dels gøre noget ved, ved at pille ved mit AC3 codec hver gang jeg skal spille det. Fuldstændig håbløs løsning.
Til gengæld bliver lyden så standard på alle kanaler så jeg kan ikke skrue ned for noget eller op for andet, så resetter de alle til højeste niveau. Well fucking done.

Det er det seneste eksempel på at have købt noget i god tro og at jeg så bliver totalt røvrendt. Den smule jeg kan spille er rimelig tydeligt dårligt lavet og klassisk eksempel på at nu skal spillet laves til alle platforme så det lider under det og i øvrigt er historien virkelig dårlig. (Selvom det ikke er specielt overraskende i forhold til dets forgængere.)

Hvis jeg bare havde downloadet en piratkopi havde jeg sparet de næsten 400kr og en hel masse bøvl. Jeg havde ikke gidet spilde tid på at få det til at virke. Men nu står jeg med en uspillelig original som jeg ikke kan levere tilbage.

Så er der eksempler hvor firmaer gør det svært for sig selv, fx EA med deres "Spore" som ikke virkede som original pga licens men piratkopien virkede fint. Jeg gav det et skud på kopien, konstaterede det var et rimelig ringe spil og grinede højt over alle de nyheder der var omkring folk der ikke kunne køre deres original.

"Så kunne du bare have prøvet demoen"
Ja flot, den demo der viste 1% af gameplayet og overhovedet ikke varslede om den gigantiske skuffelse resten af spillet var, ud over at skabe et kreatur af en slags?

Hvis det skal være trenden hver gang man køber noget originalt og uprøvet, så er det ikke mærkeligt at folk ikke længere vil røvrendes og bare gerne vil spille.
Gravatar #6 - myplacedk
6. dec. 2009 14:39
På grund af dårlige erfaringer køber jeg ikke spil, før det fungerer på min PC.

Primært kopisikringer der er mere besværlige at komme igennem end udenom. Så vil jeg hellere downloade en piratudgave, se at det virker (og at spildet minder om det jeg tror det er), og så købe hvis det går godt.

Og dog. Hvorfor betale for et spil, der er så kopisikret at man ikke kan spille originalen? Jeg har faktisk ikke købt et eneste spil siden jeg indførte den politik.

Altså ud over World Of Goo, som ikke har kopisikring.

Jeg har så heller ikke downloadet pirat-spil. Altså ud over Portal. Jeg fik at vide at man kunne få Portal gratis, hvis man havde det grafikkort jeg havde. Men det kunne jeg ikke få til at fungere, så jeg hentede en pirat-udgave. Slemme mig.
Gravatar #7 - Coney
6. dec. 2009 14:52
Jamen vi er efterhånden mange der er af den holdning tror jeg... Jeg har for nyligt givet spilmarkedet en chance igen, og erhvervet en stribe spil i løbet af efteråret... Ingen af dem gad jeg spille mere end et par dage og ingen af dem er gennemført endda... Det stinker simpelthen langt væk af samlebåndsarbejde... Samtlige shooters der kommer ud er lavet på samme opskrift i håb om at folk gider betale for bedre grafik.... Synes stadig half life i mp og Halo er de bedste shooters nogensinde... Og dem spiller jeg sjovt nok stadig... De eneste andre spil jeg har pt. er spil der primært er fede på grund af custom content... Specielt Torchlight som er helt igennem fantastisk og som kun ser ud til at blive bedre med tiden... Og det kostede 95,-!!!!!

Spilbranchen er ved at overmætte sig selv i lort, og det er mildest talt ikke særlig smart... Næh.. Jeg køber ikke mere før CCP udgiver Dust 514... Der er da i det mindste noget nyskabende i det..
Gravatar #8 - trylleklovn
6. dec. 2009 16:13
Det handler vel også om, at spiludbyderne ikke kan se nogen fornuft i at udgive til PC, når folk bare piratkopierer alligevel.

Så de udvikler primært til konsollen, og lægger så ikke de store kræfter i at porte til det nu, nicheprægede, PC-marked.
Gravatar #9 - Genzo
6. dec. 2009 16:41
#8
det er og bliver en dårlig undskyldning syntes jeg

folk pirat kopiere altså også konsol spil, i stor stil, det er ikke så udbredt som pc.
Gravatar #10 - trylleklovn
6. dec. 2009 16:43
#9 Du giver jo selv svaret. Folk piratkopierer ikke konsol spil i lige så stor grad, som PC spil.

Jeg går ud fra at spilproducenterne er bedre til at vurdere det end dig. De kan jo bare se på deres salgstal for PC og konsol.
Gravatar #11 - reefermadness  
6. dec. 2009 17:00
Så det du siger #1 er at "Jeg køber ikke spil fordi de ikke virker ordentligt, derfor kopierer jeg dem istedet"

Ville det ikke give mere mening at sige "Spil idag virker ikke ordentligt, derfor spiller jeg dem ikke"

Det er da for dobbelt moralsk at sige at du ikke vil købe dem fordi de ikke virker, men du vil derimod gerne downloade de selv samme spil (selvom de nok også er broken når du downloader dem)

mht til bully kan jeg kun sige: Lad være med at købe konsol ports til din PC.. De virker sjældent efter hensigten og er somregel bare lavet ud fra moneycow princippet, en titel der skal malkes
Gravatar #12 - Genzo
6. dec. 2009 17:28
#11

90% af alle spil idag er konsol ports, for som trylleklovn siger, gider de ikke gøre noget ud af det
Gravatar #13 - KC
6. dec. 2009 17:32
Er også begyndt at hente piratversionen. Man ved den virker og du skal ikke installere root-kits eller uninstalle daemontools for at køre dit betalte program...

Hvis spillet er det værd køber jeg det. - ja jeg gør faktisk, har efterhånden en hel del spil som ikke engang er pakket ud...
Gravatar #14 - squad2nd
6. dec. 2009 17:49
Jeg går ikke ind for piratkopiering af spil, da der i de flestes vedkommends er tonsvis af demoer man kan prøve og installere på computeren, plus at man også kan se film... så dén går sgu ikke..

Når det så er sagt, så findes der virkelig mange møgspil, ligesom der også findes mange møgfilm der bliver produceret for tiden.

Nederlaget for begges vedkommende er: Manglende gameplay / manglende handling.

Det er bedst sådanne firmaer går fallit... hurtig.
Gravatar #15 - myplacedk
6. dec. 2009 18:22
squad2nd (14) skrev:
tonsvis af demoer man kan prøve og installere på computeren, plus at man også kan se film

Hvad hjælper det mod kopisikring?
Gravatar #16 - squad2nd
6. dec. 2009 19:06
#42

Det er en kommentar til hvorfor man ikke bør piratkopiere.
Der findes ingen kopisikring mod noget som helst mere.
Gravatar #17 - myplacedk
6. dec. 2009 19:49
squad2nd (16) skrev:
Det er en kommentar til hvorfor man ikke bør piratkopiere.

Og jeg henviser så til hvorfor jeg ikke køber et spil, jeg ikke har en piratkopi af, og beder dig om at forholde dig til det.

squad2nd (16) skrev:
Der findes ingen kopisikring mod noget som helst mere.

A hva'? Er kopisikring forsvundet?
Gravatar #18 - squad2nd
6. dec. 2009 20:08
#17

Og jeg henviser så til hvorfor jeg ikke køber et spil, jeg ikke har en piratkopi af, og beder dig om at forholde dig til det.


Jeg har overhovedet ikke kommenteret på noget du har skrevet. Det er udelukkende en kommentar til #1.

Men siden du spørger så pænt, så er jeg enig med dig i at din fremgangsmåde er udmærket til at undgå at spillet ikke kan køre på din PC, men legal er den vist ikke.

A hva'? Er kopisikring forsvundet?


Underforstået at det ikke er muligt for fabrikanterne at fremstille noget som er kopisikkert, da alt fra spil på PC til PS 1-2-3, Wii og Xbox samt Windows 7 er cracket.

Det kan vist ikke kaldes for kopisikring.
Gravatar #19 - Coney
6. dec. 2009 20:51
squad2nd (18) skrev:
#17

A hva'? Er kopisikring forsvundet?


Underforstået at det ikke er muligt for fabrikanterne at fremstille noget som er kopisikkert, da alt fra spil på PC til PS 1-2-3, Wii og Xbox samt Windows 7 er cracket.

Det kan vist ikke kaldes for kopisikring.


Det ændrer da ikke på at man skal bryde det crap først... Hvilket er totalt urimeligt at forlange af sine kunder...
Gravatar #20 - Genzo
13. dec. 2009 20:44
Gravatar #21 - Slettet Bruger [3005410110]
13. dec. 2009 22:10
Forstår ikke lige delen med at du piratkopiere spil fordi bla saboteur ikke virker på ati kort...

Men fortæl mig, virker spillet så på dit ati kort når du piratkopiere det? :S

ÉN ting er at du har været "klog" nok til ukritisk at købe et spil fra et firma vi ved har dollartegn som pupiller - en anden ting er at du så bagefter vælger at stemple SAMTLIGE udviklere og udgivere som griske sataner. Hvad med at prøve at finde en ordentlig undskyldning istedet.

myplacedk (6) skrev:
Hvorfor betale for et spil, der er så kopisikret at man ikke kan spille originalen?


Dét gad jeg godt høre mere om. hvilke spil drejer det sig om? og hvorfor? :S
Gravatar #22 - myplacedk
14. dec. 2009 08:15
SlettetBruger (21) skrev:
Dét gad jeg godt høre mere om. hvilke spil drejer det sig om? og hvorfor? :S

Jeg tror det var Half Life II. Jeg købte det på en skive i en butik, og ville spille det offline single-player.

Først kunne jeg ikke få lov til at spille offline, fordi jeg ikke havde internet-adgang.

Så kunne jeg ikke få lov til at spille, fordi kæresten prøvede spillet først, og jeg skulle have hendes brugernavn og kodeord.

Og da jeg endelig fik det, var deres server-dims nede i et par dage.

Der gik næsten en uge fra jeg prøvede første gang, til jeg faktisk fik lov til at spille spillet. Og jeg skulle stadig være online hver gang jeg ville starte et offline-spil. Og der var ikke internet i det rum jeg spillede i, heldigt at jeg spillede på en bærbar.

(Ja, jeg kunne have læst på æsken og ladet være med at købe det. Jeg var bare overrasket over at de var begyndt at hade sine kunder så meget.)
Gravatar #23 - Daniel-Dane
14. dec. 2009 08:44
#22
Der findes nu nok Steam-efterlignere, som kan starte og køre spillene offline.
Gravatar #24 - myplacedk
14. dec. 2009 10:42
#23
Måske. Jeg fandt ingen løsning dengang, men ved at der er kommet nogen siden.

Men jeg gider altså ikke det fis. Jeg har betalt og installeret, det må være nok. Udfordringen skal være at spille spillet, ikke at få det startet.
Gravatar #25 - terracide
14. dec. 2009 11:25
Genzo (1) skrev:
Hvorfor firmaer som EA bliver ved med at udgive det ene crap efter der andet, og forventer at folk bare køber det, når det så ikke lige går some forventet er det altid piraternes skyld

The saboteur er ikke spil bar, med ATI grafik kort
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/346070.page

Bully scholarship edition, tog omkring et halvt år før rockstar gad komme med en spilbar patch

men igen når spillene ikke lige sælger er det piraternes skyld


Som SlettetBruger er inde, er du så dum at du tror at bare fordi du downloader spillet, vil det køre rfint? :s


Terra- Fuck pirater og deres lamme undskyldninger..
Gravatar #26 - madeinrussia
14. dec. 2009 11:35
Jeg droppede det at købe spil for rigtig mange år siden, nu har jeg dog købt en ps3 som kører alle spil lavet til ps3 uden problemer, koster det de koster, men de virker og man ved man ikke skal bruge 10 år på at fixe ram opdatere grafikkort eller lign.
Gravatar #27 - Daniel-Dane
14. dec. 2009 11:35
myplacedk (24) skrev:
Udfordringen skal være at spille spillet, ikke at få det startet.
No, you're wrong. This is what makes the game so unique!
Gravatar #28 - Slettet Bruger [3005410110]
14. dec. 2009 11:38
Men når man så støder ind i spil som det der bliver nævnt der ikke starter... skulle man så ikke bare boykotte det istedet for at piratkopiere det?

Dem der piratkopiere vil jo stadig gå ud på nettet/den lokale stripklub og snakke om det til andre. hvor man så ikke har ændret en skid ved det andet end måske bidrage til spillets popularitet
Gravatar #29 - terracide
14. dec. 2009 11:39
#26:
Vi er nogle der ikke gider 30 FPS 720p uden AA upscaled til 1080p...med autoaim og andre cheats for at opveje manglen på control-fidelity og laggen på controlleers.
Gravatar #30 - Slettet Bruger [3005410110]
14. dec. 2009 11:42
Inb4 shitstorm
Gravatar #31 - myplacedk
14. dec. 2009 12:01
SlettetBruger (28) skrev:
Men når man så støder ind i spil som det der bliver nævnt der ikke starter... skulle man så ikke bare boykotte det istedet for at piratkopiere det?

Hvis man har købt et spil man ikke kan starte, så har man allerede tabt der. Jaja, måske kan man få penge tilbage osv. Jeg gider ikke bøvlet.

Skal det være, så downloader jeg en piratkopi uden kopibeskyttelse. Virker det, og er spillet hvad jeg troede det ville være, køber jeg det. Virker den købte kopi ikke, finder jeg nok aldrig ud af det.

Det er i hvert fald min politik. Men som nævnt i en anden tråd er jeg slet ikke kommet dertil. Siden da, har ingen (for mig) interessante spil haft kopibeskyttelse.
Gravatar #32 - fidomuh
14. dec. 2009 12:17
#25

Som SlettetBruger er inde, er du så dum at du tror at bare fordi du downloader spillet, vil det køre rfint? :s


"Saa dum", tihi :)

Problemet er vel *netop*, at det er nemmere at hente spillet ulovligt, installere piratversionen og koere piratversionen, end det er at goere det hele lovligt?

Steam er det eneste bud jeg har, paa en platform der goer det lovligt :)

Terra- Fuck pirater og deres lamme undskyldninger..


Yeah, det er saa lamt, at klage over de ting man koeber ikke virker. I see :D
Gravatar #33 - Jakob Jakobsen
14. dec. 2009 12:28
Tjae det sidste års tid har jeg da købt 8-10 spil. Alle sammen nogen jeg havde hentet ulovligt først.
Jeg er for træt af at købe spil der enten er så mange fejl på at man skal vente ½ år på at kunne spille det, eller er så dårlige at de ryger på hylden efter 5 minutter.
Trailere og demoer kan man jo ikke udlede noget af overhovedet.

Nej gør som steam er begyndt på, lad folk hente og prøve det fulde spil i 1-2 dage, hvorefter man ikke kan spille det før det er købt.
Gravatar #34 - Magten
14. dec. 2009 12:37
squad2nd (18) skrev:
Underforstået at det ikke er muligt for fabrikanterne at fremstille noget som er kopisikkert, da alt fra spil på PC til PS 1-2-3, Wii og Xbox samt Windows 7 er cracket.

Det kan vist ikke kaldes for kopisikring.
Man skal stadig vide hvordan man bryder den kopisikring, det findes der altså ikke one-click-tools til altid.

Desuden, PS3 spil kan rigtig nok dumpes, men jeg har ikke hørt om nogen der succesfuldt har kunne spille dem?
Gravatar #35 - Genzo
14. dec. 2009 13:36
åh den kære terra altid god for en gang flamebait

Jeg købte rent faktisk The Saboteur da det udkom den 4/12

Jeg blev vred og frustreret over at se at spillet ikke virkede, troede det var mig den var gal med, men fandt til min overaskelse ud af at de havde fucked spillet op så det kun var 10% der rent faktisk have en chance for at spille det, måske du skulle tage dine pirat hade briller af en gang og pusse din skide glorie.

Spillet blev leveret tilbage og fik alle mine penge igen og sidder nu og venter på en patch, men ikke om jeg gider bruge 400 kr på et spil de ikke engang gad og teste
Gravatar #36 - terracide
14. dec. 2009 14:07
#35:
I min bog er du selv ude om det.
A) Du købte en crappy konsol port.
B) Du har et ATI kort...driver-hell.

Så du whiner fordi du ikke er for smart...det er ikke smart.
Gravatar #37 - fidomuh
14. dec. 2009 14:57
#36

Saa dit argument for at man ikke skal piratkopiere er altsaa:
A) Spil til konsol virker af lort paa PC
B) 50% af markedet bruger hardware der virker daarligt...?

Og B, paatrods af at nVidia har stort set ingen Linux eller opensource support, hvor ATi rent faktisk leverer god dokumentation og er understoettet paa mange flere platforme end nVidia kort ? :)

Driver helvede? I see, drivers der rent faktisk virker, er for meget at haandtere for en nVidia fanboy som dig :P
Gravatar #38 - terracide
14. dec. 2009 15:12
#37:
Nej troll...men at spille konsol PORT på en PC er ikke tegn på hverken viden eller høj I.Q.

Desuden har ATi kun 1/3 af markedet...skal du trolle så gør det lidt bedre...du keder mig:
http://store.steampowered.com/hwsurvey/

Og hvis du lige prøvede at kalde ATI drivere til Linux bedre end NVIDIA's...så tak for grinet...og for at afsløre du ikke aner hvad du snakker om.

http://www.hexus.net/content/item.php?item=18017

ATI har efter MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE år næsten indhentet NVIDIA på Linux...næsten.


Terra - Var der mere, n00b?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login