mboost-dp1

Database, hvordan?


Gå til bund
Gravatar #1 - BjarniM
17. maj 2010 12:55
Hejsa!

Jeg skal til at oprette en database, hvor flere folk i virksomheden skal kunne have nem og hurtig adgang til rundt omkring hele virksomheden.

Det er næsten underordnet for mig/os, hvordan selve fodarbejdet skal laves, så længe det ikke bliver mere resourcekrævende end nødvendigt.
Det, som er vigtigt, er, at brugervenligheden hos slutbrugerne er i top - nemt, hurtigt og overskueligt at finde/søge i.

Mit ønske er, at de bare kan klikke på et skrivebordsikon, så de ryger direkte ind i en eller applikation, hvor de siden enten kan kigge efter data i databasen, eller søge, med så få felter som muligt, for at minimere forvirringen hos alle slutbrugerne.

Da jeg aldrig før som så har arbejdet med databaser, håber jeg på kyndig hjælp og vejledning herfra :)

Hvordan ville du løse opgaven?
Gravatar #2 - arne_v
17. maj 2010 13:04
#1

Funktionaliteten kan næsten alle database og app teknologier jo klare.

Men jeg vil tro at en MS Access applikation linket til en SQLServer database vil passe godt ind i et typisk firma setup.
Gravatar #3 - myplacedk
17. maj 2010 13:05
BjarniM (1) skrev:
Hvordan ville du løse opgaven?

Punkt 1: Overdrag opgaven til nogen med forstand på databaser.
Punkt 2: Well, det var faktisk det.

Databaser er ikke noget man bare lige gør, og du risikerer at stå med rigtigt meget værdifuldt data, som ikke kan bruges til så meget fordi der er blevet registreret forkert.

Jeg vil næsten garantere, at det du får lavet bliver noget værre snask, som slet ikke udnytter de muligheder det giver.

Vi skal selvfølgelig alle starte et sted, men hvis du ikke har planer om at gennemføre det (herunder læse mindst én bog om databaseteori) og lave en masse databaser, så er der ingen grund til at tage første trin.

Find nogen som kender noget egnet software, og kan normalisere i søvne.

(Microsoft Access skulle vist være beregnet til at løse den slags opgaver. Men det har du ikke fra mig, det program giver mig fniller!)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login