mboost-dp1

CMS / webgalleri til .Net 3.5


Gå til bund
Gravatar #1 - KC
25. jan. 2010 19:00
Jeg har ingen erfaring med CMS.

Jeg har webhotel hos surftown med en advanced windows aftale med .net 3.5. Jeg skal bruge CMS primært til webgalleri låst med login.

Nogle forslag?
Gravatar #2 - arne_v
25. jan. 2010 19:04
#1

De to mest oplagte CMS er vel Umbraco og DotNetNuke.

Jeg har ingen anelse om hvad de har af galleri.

Men prøv og undersøg dem.
Gravatar #3 - 3214N
25. jan. 2010 19:14
Hvad med design, kan du selv ordne det?
Gravatar #4 - KC
25. jan. 2010 19:30
ja, det vil jeg mene - ku også godt lave det selv, men tænker at jeg kan bruge mere tid på mit indhold end at opfinde den dybe tallerken igen :) - Prøver dotnetnuke - den fandt jeg også i mine googles, men ville lige høre hvad folk havde prøvet eller erfaring med.
Gravatar #5 - illishar
26. jan. 2010 09:00
Surftown kan sandsynligvis også køre php på deres Windows-server. (Det kan de fleste andre Web-hoteller ihvertfald.) Så jeg vil mene at dine valg står imellem de følgende systemer: (De mest kendte)

Joomla. Mest udbredte CMS. Indeholder et væld af templates og plugins. Det er meget mindet på at bygge sider med eks. webgallerier med login. ;)

Drupal. Meh, Drupal, Joomla, Mambo mm. De er alle forks af hinanden. Pfff. Drupal er lidt mere organiseret end Joomla. (Hvilket godt nok ikke siger så meget.)

Wordpress. Et must hvis man er til blogs.

Umbraco. Er stadigvæk ikke særligt kendt (og burde måske slet ikke være på listen). Det har derfor også meget få plugins og templates. Jeg tror faktisk slet ikke at det eks. har et webgalleri.
Til gengæld er det meget programmør-venligt.
Gravatar #6 - dkbooster
26. jan. 2010 09:11
Hvis det er muligt at køre php vil det give så mange flere muligheder end asp.

Jeg plejer at bruge Coppermine når jeg skal lave billedgallerier...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login