mboost-dp1

Booting problemer af windows xp (men ikke 7)


Gå til bund
Gravatar #1 - prinshardcore
30. jul. 2010 17:07
Hej!

Jeg har fået en gammel HP Pavilion zv5000 der ellers bare skulle være blevet smidt ud. Jeg besluttede mig for at formatere skidtet så jeg ville være fri for eventuelle viruser/fejl på den.
Da jeg er i gang med at installere windows xp kommer der et par fejl op under installationen - men jeg vælger at fortsætte.
Da computeren rebooter for at åbne systemet for første gang popper fejlkoden :

0x0000007B (0xF88C2528, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000)

- Og det gør den hver gang windows forsøges at blive startet.

Så jeg tænkte at jeg bare ville smide windows cd'en i i en forhåbning om at den kunne reparere fejlene - eller geninstallere programmet.
Men, computeren nægter overhovedet at anerkende cd'en. Den er umiddelbart ikke i stand til at boote den på nogen måde.

Jeg har forsøgt at lave et par andre windows cd'er til den for at se om det var cd'en der var noget i vejen med - det var det ikke. Computeren er umiddelbart ikke i stand til at boote noget der hedder windows xp - men, den er dog i stand til at boote windows 7.

Jeg vil fortrække at installere xp på computeren, da den der så gammel at den vil bruge alt for mange kræfter bare på at køre windows 7.

Er der nogen der har erfaringer, eller blot har en idé til, hvordan man kan tackle det her problem? :)

Mvh. Anders Ølgaard
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2900690400]
30. jul. 2010 18:49
Harddisk læsningsproblemer.

XP kan ikke finde ud af at starte op under AHCI. Du skal ind i Bios og finde denne under SATA instillinger og så den om til "Compatible"

"AHCI MODE" plejer den at hedde. med 2 valgmuligheder "ON" eller "Compatible"

Ellers må du på producenten af dit bundskorts hjemmeside finde en AHCI driver der modificere XP til at fatte det. Men det er sjældent de laver dem. Har indtil videre kun fundet det hos Lenovo
Gravatar #3 - prinshardcore
31. jul. 2010 12:05
Hov. Glemte at skrive at det ikke er en SATA harddisk som ligger i computeren, men en AT. Så jeg har slet ikke så mange muligheder inde i BIOS.
Men vil det så sige at jeg ikke har så mange andre muligheder end at finde en driver på bundkortsproducentens hjemmeside?
Gravatar #4 - Slettet Bruger [2900690400]
31. jul. 2010 12:12
Så er det et andet problem der gælder.

0x0000007B betyder læsningsfejl fra Harddisk. og det med AHCI var lige dét mest kendte jeg ku huske.
Gravatar #5 - prinshardcore
31. jul. 2010 12:23
øv. nå.. ellers tak for din tid :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login