mboost-dp1

Bedste ROM til en Samsung Galaxy S2


Gå til bund
Gravatar #1 - wizax
17. sep. 2013 13:17
Hej alle i kloge Newz'ere.

Jeg er begyndt at fedte lidt rund i hvilken ROM der er den bedste til min efterhånden aldrende S2'er..

Mine kriterier er i prioriteret rækkefølge.

stabilitet
god batteri tid
ingen bloatware
nyeste funktioner
eye candy

Så... Hvad er den bedste og hvorfor?

Jeg har selv kigget noget på AVATAR ROM. men jeg synes at den har lidt udfald en gang imellem.
Gravatar #2 - Ravensholt
18. sep. 2013 06:57
Der er meget mere hjælp at hente hos XDA Developers.
Personligt foretrækker jeg vanilla eller Sense (YES, jeg er fan af HTC) - men har også leget med Paranoid Android og Cyanogen - hvor sidstnævnte klart er den mest stabile ROM jeg nogensinde har prøvet ud over vanilla.
Gravatar #3 - wizax
18. sep. 2013 11:04
#2:

Tak :-)

Har prøvet Cyanogen dengang jeg havde en HTC Legend, og var rigtigt godt tilfreds med den. Synes dog ikke at jeg har kunnet finde en stable version af den til S2'eren, men måske jeg bare skal lede igen :-)

Har overvejet at prøve PAC-ROM. har hørt en del godt om den, men om det er rigtigt må tiden vist vise..

Jeg må lige se på Vanilla og Paranoid på et tidspunkt når der lige kommer lidt mere luft i kalenderen.
Gravatar #4 - BetaLyte
18. sep. 2013 14:58
Udover eye candy, som dog kan opnås med fx custom framework (jeg kan ikke lige huske nogen devs på stående fod, men se dit lokale xda forum) og/eller en eller anden fancy launcher, så er [url=AOKP.co]AOKP[/url] rigtig fin.

Det er forket fra AOSP, så det er vanilla og herligt. De fokuserer på et mindre antal enheder, hvilket betyder at stabilitet er i top sammen med batteri tid og massere af funktionalitet.

Bleeding edge kan man få i deres nightlies, som faktisk også er ok stabile, men funktionerne komme også til deres Milestones, når de er stabile nok.

Med Theme Chooser (CM udviklet) er der massevis af themes at vælge i mellem, så eye candy delen opfylder den faktisk også.
Gravatar #5 - Ravensholt
22. sep. 2013 09:31
Mht eyecandy inspiration:

http://mycolorscreen.com/

De fleste setups kræver ikke nogle specielle ROM'er - men derimod blot, at man downloader enten NOVA launcher eller lign.
Der findes massere af flotte setups - og en del af dem kan findes som video guides på youtube.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login