mboost-dp1

Backup software


Gå til bund
Gravatar #1 - slemmebirk
22. sep. 2010 13:10
Hej,

Jeg har netop sat en Apple TimeCapsule op hos en mindre virksomhed som jeg hjælper med IT i min fritid. De kører et lidt blandet miljø hvor nogle foretrækker Windows andre Mac. Mac computerne kører selvfølgelig automatisk backup og så har de også et fælles drev. Mit spørgsmål er så hvad den bedste software løsning er til at køre backup fra windows computerne til fællesdrevet. Det skal køre fuldautomatisk på de mapper som jeg vælger der skal tages backup af.

Jeg har selvfølgelig googlet lidt, men ville helt klart foretrække at blive anbefalet noget software som andre herinde fra har haft gode erfaringer med :)

Det er lidt underordnet om softwaren er gratis, så længe det fungerer godt.
Gravatar #2 - Magten
22. sep. 2010 13:24
Er Windows klienterne Windows 7?

Der er en indbygget Backup&Restore funktion nemlig. Har dog ikke brugt den selv endnu, udover til lidt test.

http://lifehacker.com/5144757/first-look-at-window...

Svjv kan man desværre ikke styre via GPO hvilke ting der skal tages backup af. Men jeg ved ikke om du leder efter noget der er styret centralt?
Gravatar #3 - slemmebirk
22. sep. 2010 13:39
#2

Alle tre windows computere kører Win 7 så det lyder som den perfekte løsning, og da der kun er tre computere er der ikke behov for noget centralt. Jeg prøver at lege lidt med det herhjemme fra og se om det fungerer som det skal.

Tak for hjælpen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login